V cíli: Nadvláda Peugeotů zdá se pokračuje. Jak vítězný Ogier, tak i druhý Loix a třetí Sarrazin sedlají 207 S2000. Nás může těšit čtvrté místo Honzy Kopeckého. Co řekli jezdci po skončení rally?
24.1. Ohlasy jezdců v cíli; Tomáš Musil:
Sébastien Ogier – BFGoodrich Drivers Team – 1. místoToto je můj uskutečněný sen a určitě na tento zážitek nikdy nezapomenu. Ještě dva týdny zpátky jsem na zdejší účast ani nemyslel. Nebýt podpory, kterou jsem měl díky BFGoodrich Drivers Teamu a jejich programu, nikdy by nebyl schopen tohoto vítězství dosáhnout. Letos bylo Monte velmi náročné především kvůli extrémně náročným, měnícím se a často i zrádným podmínkám. Kombinace sněhu, deště a ledu dodala této soutěži další punc výjimečnosti. Musím poděkovat i lidem od BFGoodrich za dodané pneumatiky, protože nás nikdy nezklamali a na našem vítězství mají velký podíl.
Freddy Loix - Peugeot Belgium-Luxemburg – 2. místoMonte Carlo je ta nejtěžší, ale i nejvíce vzrušující rally ze všech. Proto jsem se svým výsledkem maximálně spokojený. Letos byly podmínky velmi náročné, tak že jsme k tomu přistoupili trochu s pokorou. S naším šéfem, Marco Van Dalenem, jsme zvolili strategii s opatrnějším úvodem a postupným útokem. Vyplatilo se to. Sezona 2009 pro mě začíná mnohem lépe než ta minulá.
Stéphane Sarrazin – Peugeot – 3. místo:Dokončit Monte na podiu je naprosto báječné. Peugeot mi poskytl skvělou oporu a zázemí, tak že vše šlo hladce, byli jsme hodně rychlí. Jediné, co mě mrzí je, že jsem včera ráno udělal chybu, která mě stále kolem pěti minut času. Ale to je prostě Monte. Musíte zůstat na trati a neudělat žádné chyby. Dva jezdci přede mnou to dokázali a udělali míň chyb než já, proto jsou přede mnou, ale tohle je jednoduše součást Monte Carla.
22.1. Ohlasy jezdců po druhé etapě; Tomáš Musil:
Sebastien Ogier - BFGoodrich Drivers Team – 1. místo Byla to sice povedená etapa, ale během celého dne jsem měli pořád ten samý problém, a to ten, že jsme vůbec nevěděli, jak na tom budeme s gripem. V podstatě se všechno neustále měnilo a bylo takřka nemožné mít ty správné informace. Jak jsme se mohli přesvědčit, tato rally je opravdu nepředvídatelná. Jsem sice rád, že jsem v čele, ale nikde není napsané, že to i takhle skončí. Jsem si vědom mých zkušeností s tímto autem a touto tratí.
Freddy Loix - Peugeot Belgium-Luxemburg Team – 2. místoPřestože jsem zde už jel, mé zkušenosti mi v těchto chvílích moc nepomáhají, protože každé Monte je úplně jiné. Není tu žádna výjimka. Nebyl to v žádném případě špatný den, ale podmínky byly hodně zrádné a výběr pneumatik byla tak trochu loterie. Zítra nás čekají zkoušky v noci včetně Col de Turini, kde se bude svádět velký boj. Máme dobrou pozici a pokud nám sednou podmínky, budeme tlačit naplno.
Juho Hanninen – Škoda Team – 3. místoByl to pro nás dobrý den, jen škoda toho konce. Chvíli po startu poslední RZ jsme měli defekt, ale rozhodli jsme se pokračovat dále a kolo neměnit. Ukázalo se, že to bylo správné rozhodnutí, protože jsme ztratili méně času, ale na druhou stranu auto bylo hodně těžko ovladatelné. Jeli jsme prostě tak, abychom dojeli v pořádku do servisu. Ztráta dvou minut ještě nic neznamená, stále máme šanci, tak že zítra budeme tlačit na pilu. Už jsme dokázali, že tohle auto má na to, aby i v těchto složitých podmínkách jelo na špici.
21.1. Ohlasy jezdců po první etapě; Tomáš Musil:
Juho Hanninen – Škoda: 1. místoJsem opravdu velmi, velmi spokojený s tím, jak to dneska vyšlo. Opravdu jsem ani v nejmenším netušil, že bych mohl být ve vedení. Podmínky dnes byly velmi nestálé, ale pomohly nám informace, které jsme měli k dispozici. Dnes jsme jeli především na jistotu, tak že žádná loterie s výběrem pneumatik nebo nastavením vozu, a jak se nakonec ukázalo, je to ta správná cesta. Nicméně zítra nás čeká opět náročný den, tak že se nechme překvapit, co nám přinese. Pravděpodobně je to ale ta nejlepší cesta, jak jsem mohl své nové angažmá u Škody začít! Stephane Sarrazin – Peugeot: 2. místoJsem šťastný, ale zatím to je mnohem těžší než když jsem tu jel naposledy. Hned první RZ pro nás byla drsným probuzením, protože jsem obul špatné pneumatiky a v každé zatáčce jsem měl co dělat, abych nevyletěl. V dalších dvou RZ už to bylo přesně naopak, protože vše šlo skvěle. Hlavní je, že se stále držíme ve špičce a bojujeme o nejvyšší příčky. Zítra nás ale čeká další nepředvídatelný den, tak že uvidíme, jak to půjde dál.
Nicolas Vouilloz – Peugeot: 3. místoBylo to hodně únavné, ale zvládli jsme to bez problémů. Ve třetí RZ jsme lehce ťukli do skály a píchli gumu, tak že ovladatelnost vozu byla čím dál horší. Celkově vzato, nejlehčí byla dnešní druhá RZ, ostatní dvě už byly extrémně těžké. Máme spolehlivé auto a dobré podmínky včetně týmového zázemí, tak že se musíme zkoncentrovat na to, abychom podiové umístění udrželi.
Sébastien Ogier –Peugeot: 4. místoNebylo to jednoduché, ale výsledek je dobrý. Můj první den za volantem tohoto vozu a zrovna takovéhle podmínky. Měl jsem i trochu štěstí, především v poslední RZ, kdy nás postihl menší defekt a ztratil jsem kolem dvaceti sekund. Naštěstí ale bylo na konci této RZ sníh, tak že jsme nemuseli měnit kolo.
Freddy Loix – Peugeot: 5. místoBýt v to pětce po první dni, to není špatný výsledek. Obzvláště první RZ byla dnes velmi náročná a musel jsem jí trochu přizpůsobit svůj jezdecký styl.
Kris Meeke – Peugeot: 6. místoByl to skvělý den. Myslím, že výběr mokrých pneumatik pro první dvě RZ nebyl zrovna ideální, tak že jsem byl rád, že jsme je vcelku bez problémů dokončili. Na poslední RZ jsem chtěl tedy trochu přitlačit, což se nakonec povedlo. Nyní už vím, že můžu zajíždět i ty nejrychlejší časy.
20.1. Ohlasy jezdců před startem; Tomáš Musil:
Juho Hanninen – Škoda Fabia S2000V Monte to bude moje první účast a už se opravdu těším. Jsem pyšný, že zde pojedu jako tovární jezdec Škodovky. Hodně jsme s novým autem testovali a věřím, že budeme mít spolehlivé auto, což je určitě podstatný faktor. Ale na druhou stranu si více věřím na šotolině než na asfaltu, tak že uvidíme, jak to půjde.
Nicolas Vouilloz – Peugeot 207 S2000Jsem si jistý, že nás čeká náročná soutěž, ve které by možná mohl být výběr pneumatik tím rozhodujícím faktorem. Pro příklad, na třech RZ bude mokro, ale na té závěrečné sníh. Osobně jsem ale nadšený, že se můžu zúčastnit, protože v roce 2004 jsem moc daleko nedošel. Hodně si věřím, protože máme dobré auto, což se v minulých letech potvrdilo. No uvidíme jak se to vyvine, startovní listina je silná, bude to velmi těsné.
Giandomenico Basso – Abarth S2000.Udělali jsme hodně změn a intenzivně jsme testovali, takže věřím, že do nové sezony jdeme opět o něco silnější než minulý rok. Samozřejmě, že ideální by bylo testovat co možná nejvíc, ale v Monte to vše záleží jen a jen na počasí. Nezbývá nám tedy než počkat. Na Monte už jsem sice startoval, ale bylo to velmi dávno s Fiatem Seicento, tak že doufám, že to pro mě bude velký zážitek.
Freddy Loix – Peugeot 207 S2000Omlouvám se, že to musím říct, ale Monte zrovna moc v lásce nemám. Je to náročná soutěž, ve které se neustále mění podmínky, především grip vozu, a výběr pneumatik, to je tak trošku loterie. Ačkoliv to neříkám rád, našim cílem je zůstat trochu v defenzívě. Přeci jen chceme nasbírat více bodů než loni, kdy jsme měli začátek sezony slabší, tak že letos to chceme napravit, proto jsou body nejdůležitější.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.