V cíli: Nadvláda Peugeotů zdá se pokračuje. Jak vítězný Ogier, tak i druhý Loix a třetí Sarrazin sedlají 207 S2000. Nás může těšit čtvrté místo Honzy Kopeckého. Co řekli jezdci po skončení rally?
24.1. Ohlasy jezdců v cíli; Tomáš Musil:
Sébastien Ogier – BFGoodrich Drivers Team – 1. místoToto je můj uskutečněný sen a určitě na tento zážitek nikdy nezapomenu. Ještě dva týdny zpátky jsem na zdejší účast ani nemyslel. Nebýt podpory, kterou jsem měl díky BFGoodrich Drivers Teamu a jejich programu, nikdy by nebyl schopen tohoto vítězství dosáhnout. Letos bylo Monte velmi náročné především kvůli extrémně náročným, měnícím se a často i zrádným podmínkám. Kombinace sněhu, deště a ledu dodala této soutěži další punc výjimečnosti. Musím poděkovat i lidem od BFGoodrich za dodané pneumatiky, protože nás nikdy nezklamali a na našem vítězství mají velký podíl.
Freddy Loix - Peugeot Belgium-Luxemburg – 2. místoMonte Carlo je ta nejtěžší, ale i nejvíce vzrušující rally ze všech. Proto jsem se svým výsledkem maximálně spokojený. Letos byly podmínky velmi náročné, tak že jsme k tomu přistoupili trochu s pokorou. S naším šéfem, Marco Van Dalenem, jsme zvolili strategii s opatrnějším úvodem a postupným útokem. Vyplatilo se to. Sezona 2009 pro mě začíná mnohem lépe než ta minulá.
Stéphane Sarrazin – Peugeot – 3. místo:Dokončit Monte na podiu je naprosto báječné. Peugeot mi poskytl skvělou oporu a zázemí, tak že vše šlo hladce, byli jsme hodně rychlí. Jediné, co mě mrzí je, že jsem včera ráno udělal chybu, která mě stále kolem pěti minut času. Ale to je prostě Monte. Musíte zůstat na trati a neudělat žádné chyby. Dva jezdci přede mnou to dokázali a udělali míň chyb než já, proto jsou přede mnou, ale tohle je jednoduše součást Monte Carla.
22.1. Ohlasy jezdců po druhé etapě; Tomáš Musil:
Sebastien Ogier - BFGoodrich Drivers Team – 1. místo Byla to sice povedená etapa, ale během celého dne jsem měli pořád ten samý problém, a to ten, že jsme vůbec nevěděli, jak na tom budeme s gripem. V podstatě se všechno neustále měnilo a bylo takřka nemožné mít ty správné informace. Jak jsme se mohli přesvědčit, tato rally je opravdu nepředvídatelná. Jsem sice rád, že jsem v čele, ale nikde není napsané, že to i takhle skončí. Jsem si vědom mých zkušeností s tímto autem a touto tratí.
Freddy Loix - Peugeot Belgium-Luxemburg Team – 2. místoPřestože jsem zde už jel, mé zkušenosti mi v těchto chvílích moc nepomáhají, protože každé Monte je úplně jiné. Není tu žádna výjimka. Nebyl to v žádném případě špatný den, ale podmínky byly hodně zrádné a výběr pneumatik byla tak trochu loterie. Zítra nás čekají zkoušky v noci včetně Col de Turini, kde se bude svádět velký boj. Máme dobrou pozici a pokud nám sednou podmínky, budeme tlačit naplno.
Juho Hanninen – Škoda Team – 3. místoByl to pro nás dobrý den, jen škoda toho konce. Chvíli po startu poslední RZ jsme měli defekt, ale rozhodli jsme se pokračovat dále a kolo neměnit. Ukázalo se, že to bylo správné rozhodnutí, protože jsme ztratili méně času, ale na druhou stranu auto bylo hodně těžko ovladatelné. Jeli jsme prostě tak, abychom dojeli v pořádku do servisu. Ztráta dvou minut ještě nic neznamená, stále máme šanci, tak že zítra budeme tlačit na pilu. Už jsme dokázali, že tohle auto má na to, aby i v těchto složitých podmínkách jelo na špici.
21.1. Ohlasy jezdců po první etapě; Tomáš Musil:
Juho Hanninen – Škoda: 1. místoJsem opravdu velmi, velmi spokojený s tím, jak to dneska vyšlo. Opravdu jsem ani v nejmenším netušil, že bych mohl být ve vedení. Podmínky dnes byly velmi nestálé, ale pomohly nám informace, které jsme měli k dispozici. Dnes jsme jeli především na jistotu, tak že žádná loterie s výběrem pneumatik nebo nastavením vozu, a jak se nakonec ukázalo, je to ta správná cesta. Nicméně zítra nás čeká opět náročný den, tak že se nechme překvapit, co nám přinese. Pravděpodobně je to ale ta nejlepší cesta, jak jsem mohl své nové angažmá u Škody začít! Stephane Sarrazin – Peugeot: 2. místoJsem šťastný, ale zatím to je mnohem těžší než když jsem tu jel naposledy. Hned první RZ pro nás byla drsným probuzením, protože jsem obul špatné pneumatiky a v každé zatáčce jsem měl co dělat, abych nevyletěl. V dalších dvou RZ už to bylo přesně naopak, protože vše šlo skvěle. Hlavní je, že se stále držíme ve špičce a bojujeme o nejvyšší příčky. Zítra nás ale čeká další nepředvídatelný den, tak že uvidíme, jak to půjde dál.
Nicolas Vouilloz – Peugeot: 3. místoBylo to hodně únavné, ale zvládli jsme to bez problémů. Ve třetí RZ jsme lehce ťukli do skály a píchli gumu, tak že ovladatelnost vozu byla čím dál horší. Celkově vzato, nejlehčí byla dnešní druhá RZ, ostatní dvě už byly extrémně těžké. Máme spolehlivé auto a dobré podmínky včetně týmového zázemí, tak že se musíme zkoncentrovat na to, abychom podiové umístění udrželi.
Sébastien Ogier –Peugeot: 4. místoNebylo to jednoduché, ale výsledek je dobrý. Můj první den za volantem tohoto vozu a zrovna takovéhle podmínky. Měl jsem i trochu štěstí, především v poslední RZ, kdy nás postihl menší defekt a ztratil jsem kolem dvaceti sekund. Naštěstí ale bylo na konci této RZ sníh, tak že jsme nemuseli měnit kolo.
Freddy Loix – Peugeot: 5. místoBýt v to pětce po první dni, to není špatný výsledek. Obzvláště první RZ byla dnes velmi náročná a musel jsem jí trochu přizpůsobit svůj jezdecký styl.
Kris Meeke – Peugeot: 6. místoByl to skvělý den. Myslím, že výběr mokrých pneumatik pro první dvě RZ nebyl zrovna ideální, tak že jsem byl rád, že jsme je vcelku bez problémů dokončili. Na poslední RZ jsem chtěl tedy trochu přitlačit, což se nakonec povedlo. Nyní už vím, že můžu zajíždět i ty nejrychlejší časy.
20.1. Ohlasy jezdců před startem; Tomáš Musil:
Juho Hanninen – Škoda Fabia S2000V Monte to bude moje první účast a už se opravdu těším. Jsem pyšný, že zde pojedu jako tovární jezdec Škodovky. Hodně jsme s novým autem testovali a věřím, že budeme mít spolehlivé auto, což je určitě podstatný faktor. Ale na druhou stranu si více věřím na šotolině než na asfaltu, tak že uvidíme, jak to půjde.
Nicolas Vouilloz – Peugeot 207 S2000Jsem si jistý, že nás čeká náročná soutěž, ve které by možná mohl být výběr pneumatik tím rozhodujícím faktorem. Pro příklad, na třech RZ bude mokro, ale na té závěrečné sníh. Osobně jsem ale nadšený, že se můžu zúčastnit, protože v roce 2004 jsem moc daleko nedošel. Hodně si věřím, protože máme dobré auto, což se v minulých letech potvrdilo. No uvidíme jak se to vyvine, startovní listina je silná, bude to velmi těsné.
Giandomenico Basso – Abarth S2000.Udělali jsme hodně změn a intenzivně jsme testovali, takže věřím, že do nové sezony jdeme opět o něco silnější než minulý rok. Samozřejmě, že ideální by bylo testovat co možná nejvíc, ale v Monte to vše záleží jen a jen na počasí. Nezbývá nám tedy než počkat. Na Monte už jsem sice startoval, ale bylo to velmi dávno s Fiatem Seicento, tak že doufám, že to pro mě bude velký zážitek.
Freddy Loix – Peugeot 207 S2000Omlouvám se, že to musím říct, ale Monte zrovna moc v lásce nemám. Je to náročná soutěž, ve které se neustále mění podmínky, především grip vozu, a výběr pneumatik, to je tak trošku loterie. Ačkoliv to neříkám rád, našim cílem je zůstat trochu v defenzívě. Přeci jen chceme nasbírat více bodů než loni, kdy jsme měli začátek sezony slabší, tak že letos to chceme napravit, proto jsou body nejdůležitější.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.