Kronos připraven na legendární Monte Carlo

Loix, Freddy - Buysmans, Robin
Loix, Freddy - Buysmans, Robin, foto: Dokulil, Jiří
Tomáš Urban 19. ledna 2009 07:30
Sdílej:

První Rally Monte Carlo se jelo poprvé už v roce 1911. Jeho sedmdesáté sedmé pokračování začne již ve středu a Kronos Racing u toho nechybí.

Kronos racing hlásí: "Jsme připraveni na vítězství !".

"Vítězství na Monte je snem všech jezdců rally. Vše je ale jasné, že to není jednoduché. Výsledek ovlivní spousta faktorů. Letos se sešla opravdu obrovská konkurence, Peugeot Sport,Škoda, Abarth," říká šéf týmu Marc van Dalen.

Monte Carlo je v hodně směrech specifická soutěž, díky své poloze, náročnosti tratí, počasí. Tento rok organizátoři Automobile Club de Monaco připravili návrat na legendární průsmyk Col de Turini. Pojede se i v noci. Monte je nejdelší soutěží v kalendáři IRC z Evropských podniků. Budeme dvě noci v Monte Carlu, dvě noci ve Valence. Na této soutěži je možné očekávat úplně všechno.

"V roce 2008 jsme zakončili sezónu doublem. Chceme na tentou úuspěch navázat. Inženýři a mechanici Peugeot Sport Belgium-Luxemburg připravili pro Nicollase i Freddyho úplně nové vozy. Ty se testovaly ve všech možných situacích a površích, které zde v Monte Carlu mohou nastat. Hlavní bude volba pneumatik. Bude to ale velmi těžké, protože část fložky může být suchý asfalt, část mokrý a část led a sníh, bude to těžké. Ale jsme připraveni a máme zkušenosti, které využijeme.Netajíme se tím, že chceme vyhrát." dodává Dalen.

Kronos bude mít na startu loňskou vítěznou posádku Nicolas Vouilloz (FRA) - Nicolas Klinger (FRA) st.č. 1,  duhá posádka Freddy Loix - Isidor Smets (oba BEL) st.č.4. Letos také bude pokračovat program BF Goodrich Drivers Team, za který pojede v Monacu Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (oba FRA) a st. č. 9.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.