V minulých dnech prolétla internetem zpráva jednoho francouzského motoristického plátku, že Marcus Grönholm podepsal smlouvu s týmem Subaru na starty v MS 2009. Této informace se chytla řada médií po celé Evropě a začala je vydávat za seriózní informaci.
„Když jsem se tuto informaci poprvé dozvěděl, hodně mě to překvapilo. To si vážně všichni myslí, že jsem takový šašek, abych v době, kdy mám platný kontrakt s Fordem, podepisoval smlouvu s jinou automobilkou? Sám vůbec nevím, jak to se mnou bude v příští sezóně vypadat. Jestli a v jaké pozici zůstanu u soutěží, v jiné motoristické disciplíně nebo se ze sportu stáhnu úplně,“ reagoval na zprávu o podpisu se Subaru samotný Marcus.
Obdobně se k celé situaci vyjádřil i šéf Subaru World Rally Teamu Chris Taylor: „Většinou se nad neověřenými informacemi v médiích jen pousmívám, v tomto případě jsme se po dohodě s vedením celého týmu rozhodli informaci o podpisu smlouvy s Marcusem Grönholmem dementovat. Samozřejmě, že bych jej rád viděl za volantem Subaru Impreza WRC, ale příliš nevěřím, že by se to v nejbližší budoucnosti podařilo zorganizovat.“
Nejbližší budoucnost této finské soutěžácké legendy zatím tedy není příliš jasná. Kromě nabídky od Fordu na starty v soutěžích mistrovství světa v příštím roce dostal Marcus také neoficiální návrhy od Subaru, Adapty a Suzuki. Další možnou variantou pro Grönholma je podílet se na testech speciálu S2000 vyvíjeného M Sportem. S poslední seriózní možností pak přišel Andreas Eriksson, kterému se podařilo sehnat finanční prostředky na start dvou vozů Ford Fiesta v rallycrossovém mistrovství Evropy a rád by do druhého vozu posadil právě Marcuse Grönholma. Nutno dodat, že dvojnásobný mistr světa v automobilových soutěžích si právě na rallycrossový Ford Fiesta letos zvykal a to více než obstojně. Mohli jsme ho vidět zářit například ve Švédsku, kde fantasticky zvítězil.
Příznivci tohoto sympatického Fina mají ještě letos možnost ho spatřit za volantem vozu WRC a to v Itálii na Bettegově memoriálu, kde Marcus bude startovat s Fordem Focus WRC. Podívaná to bude určitě zajímavá. Vžďyť, kdo si v současnosti dokáže představit Grönholma v jiném voze než je Ford?
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?