Kendy David Matásek prozradil, co mu provedl syn s Corollou a jaký vůz by chtěl vlastnit

AutoRoad.cz, 5. října 2020, 23:29 Google+

Sám jezdí na Vespě, ale rodinu vozí hybridní Corollou, je čtyřnásobným tátou a už se stal i dědečkem. Přesto říká, že pro jeho hereckou profesi je nejdůležitější udržet si dětskou mysl a pořád objevovat. V rozhovoru prozradil, co objevil během nucené pracovní pauzy, proč přibral a jak je na tom s auty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
David Matásek jezdí s hybridní Toyotou, ale nedočkavě vyhlíží model Mirai

David Matásek jezdí s hybridní Toyotou, ale nedočkavě vyhlíží model Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Jak jste prožíval koronavirovou karanténu, během níž byla zavřená divadla?
Byl jsem zavřený v divadle, říkáme tomu generálkový týden. Pro představu: je to něco jako nejvyšší pohotovost v blázinci. Už se vyjadřujeme kódovou řečí, moc nespíme a o světě venku toho víme málo. A přesně 10. března jsme měli veřejnou generálku, pustili jsme dovnitř jen sto lidí proti podpisu a tu naši slávu jsme jim předvedli. Bylo to jako poslední valčík na Titaniku. Druhý den bylo všechno jinak. Šili jsme doma roušky, burcovali veřejnost, po večerech tleskali z balkonu zdravotníkům. Děti plakaly ze spaní, přály babičce veselou karanténu a ptaly se nás, kdy zemřeme. Po čtrnácti dnech jsem zakázal televizi, po měsíci vyrval ze zdi internet a vzápětí jsme odjeli na chalupu. Takže jsem se stal rodinným zmocněncem pro Covid-19 a všechny zprávy zvenčí cenzuroval… Přežili jsme.

img-responsive

David Matásek jezdí s hybridní Toyotou, ale nedočkavě vyhlíží model Mirai | foto: Toyota

Našel jste v tom i něco pozitivního?
Měl jsem spoustu času. Jako dosud nikdy ve své kariéře. Pět měsíců relativního volna. Bez večerního hraní. Spoustu času na přemýšlení, co pro mě ta profese znamená, co znamená pro moji rodinu, pro společnost. Potřebují lidé divadlo? Kulturu? Umění? Nebo jim stačí jen zábava? To byly chmurné myšlenky. Na druhou stranu jsem doma udělal spoustu práce, kterou jsem neustále odkládal pro nedostatek času. Na chalupě vyrostl domek pro dětskou část rodiny. Přečetl jsem zaprášené knihy a jedl. Hrozně jsem ztloustnul! Ve dnech, kdy normálně večer hraju, jím naposledy ve čtyři a pak už nevečeřím. O energetickém výdeji při představení ani nemluvím. Tak to je můj úkol současných dní. Dostat se na původní váhu a původní profesní sebedůvěru.

Hrajete v Národním divadle i v televizních seriálech. Jak se liší způsob herectví?
V divadle dlouho trénujete, ladíte formu, chystáte strategii. A pak v sedm večer vyrazíte na trať. Dlouhou, ale známou. Relativně. S lidmi, o kterých víte, že vás podrží, kdyby něco. Při natáčení toho víte pramálo. Někam vás odvezou v nekřesťanskou hodinu, o trati netušíte nic, jen tolik, že poběžíte s lidmi, které často ani neznáte. Ale v improvizovaném přístřešku se seznámíte v družném hovoru, když vtom náhle někdo vystřelí ze startovní pistole a vy musíte vyrazit. Do neznáma. Samozřejmě zakopnete, upadnete, přinejmenším klopýtáte, ale existuje naděje, že vám dovolí závod aspoň dvakrát, třikrát zopakovat. Večer uléháte s pocitem, že jste tomu dal maximum, že lidé budou spokojení a maminka vám tuto činnost nezakáže.

Jaký typ herce jste? Ponoříte se do nové role a nějakou dobu v ní žijete, nebo se s odchodem ze scény stáváte zase jen Davidem?
Snažím se zůstávat Davidem pořád. Netahat si práci domů. Není to vždycky snadné, občas to ještě někde uvnitř doutná, když se sprchuju, ale myslím, že zdravější je nechat roli v divadle. A doma, s rodinou, žít život. Poznávat nové kraje, lidi a situace. Když nesbíráte, nemůžete rozdávat. Dřív jsem to moc neuměl, ale dnes už mám diář plně pod kontrolou a cíleně si nařizuji dny volna a práci. Pokud mi je nenařídí okresní hygienik.

Jaký ten David mimo scénu je?
Tak to je spíš otázka na moji ženu nebo děti. Ale dobře, že se ptáte mě, oni by vám toho mohli navykládat hodně zkresleného… Při naší profesi je důležité zůstat dítětem. Neustále objevovat, divit se a hrát si. Co by kdyby. Jak myslí ti druzí, co udělám, co řeknu? A po všech těchto fabulacích je krásné sednout na Vespu a vyrazit do světa. Nebo Corollou do Krkonoš. A najednou se zabývat obyčejnými věcmi. Zmokneme? Spadneme? Kde budeme spát? To je velice osvěžující.

Máte čtyři děti, jaký jste táta? Co je pro vás při výchově nejdůležitější?
Vykašlat se na svoje ambice. Nechtít mít dokonalé děti. Prvotřídní útočníky a excelentní klavíristky. Je to tuhý boj, vlastní představa je silná a chce ven, ale když to dokážete, když dětem necháte dostatek prostoru pro vlastní vyjádření, můžete být jen mile překvapen. Samozřejmě při dodržení všech kasárenských rozkazů, pod pohrůžkou tělesných trestů… Tak to vidíte, není to lehké. A čím jsem starší, tím méně mám trpělivosti. To mě na mně mrzí… Důležitý je myslím vzor. Děti nás pozorují a naše chování pak opakují a ve spojení s genetickou výbavou už není mnoho prostoru na ovlivňování… Ohýbat, ale nezlomit.

img-responsive

David Matásek jezdí s hybridní Toyotou, ale nedočkavě vyhlíží model Mirai | foto: Toyota

Sám jezdíte na Vespě, ale rodinu vozíte Toyotou. Proč jste si vybral právě tuto značku?
Na Toyotě se mi líbí, že se nebojí riskovat, že má odvahu zkoušet moderní technologie. Přestože spoustě lidí se do nových věcí nechce, a Češi jsou v tom specialisti, milovníci retra, tak myslím, že až se za pár let ohlédneme, všichni pochopíme, k čemu byly ty kroky důležité, proč šla cestou hybridů a vodíkových technologií. A na to se těším. Navíc to auto má moji stoprocentní důvěru.

Zažil jste se svojí Corollou nějaké horké chvilky?
Zažil jsem jedno překvapení. Přišel jsem k autu a vidím, že jsou přes něj všude rýhy. Ptám se tříapůlletého synáčka, jak se to stalo, a on že ho prý chtěl umýt, aby bylo krásné, a že chtěl, aby mělo pusinku a usmívalo se, a celé to udělal kamenem, protože nenašel ručník. Tímto bych chtěl poděkovat lakýrníkům z Toyoty, že ho zase uvedli do původního stavu.

img-responsive

Toyota Mirai 2021 | foto: Toyota

Sledujete nové modely? Jaký byste si vybral příště?
Jsem trochu netrpělivý a už bych si přál vodíkovou Mirai, ale to zatím není na pořadu dne, protože na to Česká republika ještě není úplně uzpůsobená. Zatím se mi tedy líbí všechny hybridní modely, protože jsou šetrné k okolí i k peněžence a jsou to spolehlivá auta.

Vytisknout

Diskuze: Kendy David Matásek prozradil, co mu provedl syn s Corollou a jaký vůz by chtěl vlastnit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW M3

Na prodej je krásné BMW E30 M3 s motorem z E36 M3

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud