Společnost Lexus začala přijímat přihlášky do devátého ročníku mezinárodní soutěže Lexus Design Award 2021. V září letošního roku bude vyhlášen vítěz letošního ročníku soutěže. Cílem klání je podporovat a odměňovat nejlepší talentované představitele designu a kreativity z celého světa.
Lexus chce inspirovat tvůrce k novým nápadům, které by mohly zlepšit životy lidí. Při posuzování přihlášek se bude zohledňovat zejména to, jak jednotlivé projekty odrážejí klíčové principy značky Lexus – předvídat, inovovat a zaujmout.
Složení panelu porotců pro ročník 2021 bude oznámeno letos na podzim a opět půjde o renomované designéry, zástupce akademické obce i komentátory působící na poli designu. V minulosti byla členem poroty např. Paola Antonelliová, kurátorka a ředitelka Muzea moderního umění (MoMA) v New Yorku, kritik designu a kurátor Aric Chen nebo mezinárodně proslulý architekt Sir David Adjaye.
Z přihlášených projektů bude nakonec zvoleno šest finalistů. Každému z nich bude poskytnuta finanční podpora k rozvinutí nápadů do podoby prototypu konceptu, včetně mentorské podpory od proslulých kreativců ze světa mezinárodního designu. Vyvrcholením designové soutěže bude vyhlášení hlavního vítěze ceny Grand Prix.
Soutěž je otevřena zralým profesionálům na poli designu, studentům i nadšencům z celého světa. Do minulých ročníků soutěže byly přihlášeny projekty pokrývající nejširší škálu konceptů a návrhářských oborů, včetně průmyslového designu, architektury, technologií a konstrukce, módy či navrhování interiérů. Přihlášky lze podávat do 11. října 2020. Kompletní podrobnosti najdou účastníci na stránkách http://www.lexusdesignaward.com.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?