Společnost Lexus začala přijímat přihlášky do devátého ročníku mezinárodní soutěže Lexus Design Award 2021. V září letošního roku bude vyhlášen vítěz letošního ročníku soutěže. Cílem klání je podporovat a odměňovat nejlepší talentované představitele designu a kreativity z celého světa.
Lexus chce inspirovat tvůrce k novým nápadům, které by mohly zlepšit životy lidí. Při posuzování přihlášek se bude zohledňovat zejména to, jak jednotlivé projekty odrážejí klíčové principy značky Lexus – předvídat, inovovat a zaujmout.
Složení panelu porotců pro ročník 2021 bude oznámeno letos na podzim a opět půjde o renomované designéry, zástupce akademické obce i komentátory působící na poli designu. V minulosti byla členem poroty např. Paola Antonelliová, kurátorka a ředitelka Muzea moderního umění (MoMA) v New Yorku, kritik designu a kurátor Aric Chen nebo mezinárodně proslulý architekt Sir David Adjaye.
Z přihlášených projektů bude nakonec zvoleno šest finalistů. Každému z nich bude poskytnuta finanční podpora k rozvinutí nápadů do podoby prototypu konceptu, včetně mentorské podpory od proslulých kreativců ze světa mezinárodního designu. Vyvrcholením designové soutěže bude vyhlášení hlavního vítěze ceny Grand Prix.
Soutěž je otevřena zralým profesionálům na poli designu, studentům i nadšencům z celého světa. Do minulých ročníků soutěže byly přihlášeny projekty pokrývající nejširší škálu konceptů a návrhářských oborů, včetně průmyslového designu, architektury, technologií a konstrukce, módy či navrhování interiérů. Přihlášky lze podávat do 11. října 2020. Kompletní podrobnosti najdou účastníci na stránkách http://www.lexusdesignaward.com.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?