Toyota v Evropě představuje nový design značky zahrnující přepracované logo a písmo. Tato změna symbolizuje proměnu Toyoty z klasické automobilky ve firmu poskytující služby mobility. Nový designový jazyk bude snadno využitelný napříč všemi digitálními i fyzickými komunikačními platformami. Zohledňuje tím různorodější klientelu využívající širší škálu produktů a služeb.
Nová vizuální identita je jednodušší a je formována čtyřmi klíčovými principy: progresivním smýšlením, připraveností na mobilní technologie, větší prémiovostí a vysokou mírou konzistence napříč všemi obchodními jednotkami i dílčími značkami.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nové logo Toyota je zhuštěním původního emblému do jednoduchého 2D formátu bez nápisu Toyota, neboť samotný emblém je v rámci Evropy velmi dobře znám. Design evokuje jednoduchost, transparentnost i modernost a je dokonale uzpůsoben digitálnímu prostředí, avšak neméně účinný je i v reálném světě.
Uplatní se ve veškeré komunikaci, nicméně dosavadní logo se bude i nadále používat na vozech Toyota. Aktuálně používaná značení prodejců zůstanou prozatím beze změny a budou upravena v roce 2025 v rámci nového designového konceptu.
Nová vizuální identita se představuje včetně nového písma Toyota Type, univerzálně použitelného v on-line i off-line prostředí. Jde o další krok v přípravě na digitální prostředí a rozšiřování online obchodních aktivit v Evropě.
Nový logotyp zároveň přináší vyšší srozumitelnost a konzistenci napříč různými obchodními oblastmi Toyoty, včetně změn v označeních jednotlivých dílčích značek.
„Nový vizuální design značky myslí na budoucnost. Zaměřili jsme se na navázání ještě intenzivnějších vztahů se zákazníky. To vše, aby mohli lépe držet krok s elektrifikací našich vozidel, službami mobility i online maloobchodními aktivitami značky Toyota. Poprvé se s tímto konceptem mohou setkat při uvedení zcela nové Toyoty Yaris Hybrid, která přichází ve své 4. generaci,“ říká Didier Gambart, víceprezident Toyota Motor Europe.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?