Letošní hlasování o „Čtyřkolku roku“ je již devatenáctým ročníkem této ankety. Celkem bylo možné vybírat z 218 modelů rozdělených do deseti kategorií.
Čtenáři německého motoristického časopisu „Auto Bild Allrad“ zvolili hned dva modely Škoda jako „Čtyřkolku roku“. Model Octavia 4×4 se v kategorii „Osobní vůz 4×4 do 40 000 eur“ stal jak nejlepším dováženým vozem, tak i jejím absolutním vítězem. Superb 4×4, vlajková loď značky Škoda, se v kategorii „Osobní vůz 4×4 nad 40 000 eur“ prosadil mezi importovanými vozy. Čtenáři v Evropě nejprodávanějšího motoristického časopisu, zaměřeného na vozy s pohonem všech čtyř kol, zvolili model Octavia za vítěze ve své kategorii již počtvrté; model Superb u nich uspěl dokonce již pojedenácté.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Autoza oblast Technického vývoje, říká: „Skutečnost, že čtenáři odborného časopisu „Auto Bild Allrad“ zvolili modely Octavia a Superb za vítěze, dokazuje vysokou úroveň odborných kompetencí naší společnost v oblasti technologie pohonu všech čtyř kol. Naše modely s pohonem 4×4 splňují veškerá očekávání a nároky našich zákazníků. Díky modernímu a inteligentnímu pohonu všech kol nabízí radost z jízdy a zároveň skvělou ovladatelnost za každých okolností. Jménem celého týmu bych rád poděkoval všem čtenářům, kteří hlasovali pro naše modely a umožnili, aby si Škoda z této ankety odnesla vítězství ve dvou kategoriích.“
V kategorii „Osobní vůz 4×4 do 40 000 eur“ hlasovalo pro model Octavia 4×4 13,8 % všech čtenářů. Díky tomu si nejprodávanější vůz značky zajistil v této kategorii vedle vítězství mezi dováženými vozy i celkové vítězství. Navázal tak na úspěchy z let 2014, 2015 a 2019, kdy se ve své kategorii také stal „Čtyřkolkou roku“. Vlajkové lodi značky, modelu Superb 4×4, letos dalo svůj hlas 6,59 % čtenářů, čímž si Superb v kategorii „Osobní vůz 4×4 nad 40 000 eur“ zajistil vítězství mezi dováženými vozy. Vrcholný model značky Škoda v tomto hlasování vyhrál již pojedenácté.
Úspěšný příběh moderních vozů Škoda s pohonem všech kol začal psát model Octavia combi 4×4 v roce 1999. O tři roky později se s pohonem všech kol představil také model Octavia , a to v karosářském provedení liftback, poté následovala druhá generace nejprodávanějšího modelu české automobilky – k dostání rovněž s pohonem 4×4. V roce 2019 se v Evropě s pohonem všech kol prodával přibližně každý devátý model Octavia. Nová, čtvrtá generace modelu Octavia bude nabízet několik motorizací, které je možné kombinovat s pohonem 4×4. Kromě toho je nová Octavia prostornější, má emotivnější vzhled a nabízí více možností konektivity než kdy dříve.
Model Superb se poprvé začal nabízet s pohonem všech kol v roce 2008 v karosářské variantě liftback; o rok později pak přišel model Superb COMBI 4×4. V roce 2019 byl přibližně každý čtvrtý Superb, prodaný na evropském trhu, vybaven pohonem všech kol; konkrétně se pohon 4×4 podílel na evropských prodejích modelu z 26 %. Po rozsáhlé modernizaci, kterou model Superb v roce 2019 prošel, nyní nabízí například full LED matrixové světlomety či ještě širší nabídku inovativních asistenčních systémů a je tak ještě atraktivnější a modernější než kdy dříve. Loni se současně představil model Superb iV jakožto první sériově vyráběný plug-in hybridní vůz značky.
Pohon všech kol nabízí čtyři modelové řady Škody
První prototypy s pohonem více náprav vyvinula Škoda již na konci 30. let 20. století. Úspěch moderních vozů Škoda s pohonem 4×4 započal v roce 1999 s příchodem modelu Octavia combi 4×4. Od té doby vyrobila Škoda už více než milion vozů s pohonem všech kol – jen v roce 2019 jich z továren automobilky vyjelo 157 000. Zájem o vozy s pohonem všech kol je tak velký, že česká automobilka poslední čtyři roky neustále rozšiřuje jejich nabídku. Dnes tvoří portfolio vozů 4×4 modelové řady Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.