Letošní hlasování o „Čtyřkolku roku“ je již devatenáctým ročníkem této ankety. Celkem bylo možné vybírat z 218 modelů rozdělených do deseti kategorií.
Čtenáři německého motoristického časopisu „Auto Bild Allrad“ zvolili hned dva modely Škoda jako „Čtyřkolku roku“. Model Octavia 4×4 se v kategorii „Osobní vůz 4×4 do 40 000 eur“ stal jak nejlepším dováženým vozem, tak i jejím absolutním vítězem. Superb 4×4, vlajková loď značky Škoda, se v kategorii „Osobní vůz 4×4 nad 40 000 eur“ prosadil mezi importovanými vozy. Čtenáři v Evropě nejprodávanějšího motoristického časopisu, zaměřeného na vozy s pohonem všech čtyř kol, zvolili model Octavia za vítěze ve své kategorii již počtvrté; model Superb u nich uspěl dokonce již pojedenácté.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Autoza oblast Technického vývoje, říká: „Skutečnost, že čtenáři odborného časopisu „Auto Bild Allrad“ zvolili modely Octavia a Superb za vítěze, dokazuje vysokou úroveň odborných kompetencí naší společnost v oblasti technologie pohonu všech čtyř kol. Naše modely s pohonem 4×4 splňují veškerá očekávání a nároky našich zákazníků. Díky modernímu a inteligentnímu pohonu všech kol nabízí radost z jízdy a zároveň skvělou ovladatelnost za každých okolností. Jménem celého týmu bych rád poděkoval všem čtenářům, kteří hlasovali pro naše modely a umožnili, aby si Škoda z této ankety odnesla vítězství ve dvou kategoriích.“
V kategorii „Osobní vůz 4×4 do 40 000 eur“ hlasovalo pro model Octavia 4×4 13,8 % všech čtenářů. Díky tomu si nejprodávanější vůz značky zajistil v této kategorii vedle vítězství mezi dováženými vozy i celkové vítězství. Navázal tak na úspěchy z let 2014, 2015 a 2019, kdy se ve své kategorii také stal „Čtyřkolkou roku“. Vlajkové lodi značky, modelu Superb 4×4, letos dalo svůj hlas 6,59 % čtenářů, čímž si Superb v kategorii „Osobní vůz 4×4 nad 40 000 eur“ zajistil vítězství mezi dováženými vozy. Vrcholný model značky Škoda v tomto hlasování vyhrál již pojedenácté.
Úspěšný příběh moderních vozů Škoda s pohonem všech kol začal psát model Octavia combi 4×4 v roce 1999. O tři roky později se s pohonem všech kol představil také model Octavia , a to v karosářském provedení liftback, poté následovala druhá generace nejprodávanějšího modelu české automobilky – k dostání rovněž s pohonem 4×4. V roce 2019 se v Evropě s pohonem všech kol prodával přibližně každý devátý model Octavia. Nová, čtvrtá generace modelu Octavia bude nabízet několik motorizací, které je možné kombinovat s pohonem 4×4. Kromě toho je nová Octavia prostornější, má emotivnější vzhled a nabízí více možností konektivity než kdy dříve.
Model Superb se poprvé začal nabízet s pohonem všech kol v roce 2008 v karosářské variantě liftback; o rok později pak přišel model Superb COMBI 4×4. V roce 2019 byl přibližně každý čtvrtý Superb, prodaný na evropském trhu, vybaven pohonem všech kol; konkrétně se pohon 4×4 podílel na evropských prodejích modelu z 26 %. Po rozsáhlé modernizaci, kterou model Superb v roce 2019 prošel, nyní nabízí například full LED matrixové světlomety či ještě širší nabídku inovativních asistenčních systémů a je tak ještě atraktivnější a modernější než kdy dříve. Loni se současně představil model Superb iV jakožto první sériově vyráběný plug-in hybridní vůz značky.
Pohon všech kol nabízí čtyři modelové řady Škody
První prototypy s pohonem více náprav vyvinula Škoda již na konci 30. let 20. století. Úspěch moderních vozů Škoda s pohonem 4×4 započal v roce 1999 s příchodem modelu Octavia combi 4×4. Od té doby vyrobila Škoda už více než milion vozů s pohonem všech kol – jen v roce 2019 jich z továren automobilky vyjelo 157 000. Zájem o vozy s pohonem všech kol je tak velký, že česká automobilka poslední čtyři roky neustále rozšiřuje jejich nabídku. Dnes tvoří portfolio vozů 4×4 modelové řady Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?