Škoda Octavia, málo známá fakta a čísla

AutoRoad.cz, 5. května 2020, 00:26 Google+

Na začátku byla osmička: Octavia (což v latině znamená „osmá“) byla při svém představení v roce 1959 osmým modelem značky Škoda s pokrokovým nezávislým zavěšením všech kol a zároveň také osmým poválečným modelem české automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia s turbomotorem 2,0 l dosáhla na solných pláních v Bonneville rychlosti 365 km/h

Škoda Octavia s turbomotorem 2,0 l dosáhla na solných pláních v Bonneville rychlosti 365 km/h | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Pro společnost Škoda Auto se ale Octavia postupně stala jasnou jedničkou. Jakožto jednoznačně nejprodávanější model značky je srdcem a pilířem modelové palety Škody a má velkou zásluhu na tom, že se společnost Škoda Auto z 5 % podílí na HDP České republiky. Model Octavia je dostupný ve 46 zemích a je vyráběn v pěti továrnách po celém světě. Jeho úspěšný příběh nyní pokračuje v podobě již čtvrté generace.

Pojďme si nyní vedle osmičky představit také další zajímavá čísla týkající se tohoto modelu.

Od první prezentace modelu v roce 1959 sjelo z výrobních pásů více než sedm milionů exemplářů vozů Octavia. Kdyby se všechny vyrobené vozy zaparkovaly bez mezer za sebou, vytvořily by kolonu dlouhou 32 200 km, což odpovídá cestě z Mladé Boleslavi do Sydney a zpět.

img-responsive

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Octavia čtvrté generace nabízí opět více místa než ta předchozí a potvrzuje tím svou pověst kompaktního vozu s prostorem a kvalitou vozu střední třídy. Není tak divu, že se v České republice stala už více než 30krát nejprodávanějším vozem roku. Kromě toho se dostala na špici bestsellerů také na dalších 7 trzích – třeba v Polsku, Rakousku nebo Švýcarsku.

img-responsive

Škoda | foto: Škoda Auto

Tři největší trhy – Čína, Německo a Rusko
Jen v roce 2019 bylo zákazníkům na celém světě dodáno 364 000 vozů Octavia a Octavia Combi, což prakticky odpovídá celkové produkci původního modelu Octavia mezi lety 1959 a 1971. První soudobá generace, která přišla na trh v roce 1996, se vyráběla 15 let, během nichž sjelo z výrobních pásů více než 1,4 milionu kusů. V roce 2019 si bestseller značky našel nejvíce zákazníků v Číně, kde bylo dodáno 78 200 vozů, což představuje 21 % z celkové roční produkce modelu. Druhým největším odbytištěm tohoto úspěšného modelu bylo Německo. Zamířilo tam 15,45 % jeho roční produkce, což v absolutních číslech představovalo 55 220 vozů dodaných zákazníkům, díky čemuž byl model Octavia opět nejoblíbenějším importovaným vozem v Německu. Na dalších místech následovalo Rusko (7,6 %), Česko (6,1 %) a Polsko (5,7 %).

365 km/h na solných pláních Bonneville v Utahu
Výjimečným vývojem prošla velikost kol dostupných pro model Octavia. Čtvrtá generace modelu nabízí 17 různých provedení kol o velikostech 16 až 19 palců. První moderní generace Octavia z roku 1996 přitom nabízela kola jen o velikosti 14 až 16 palců. Působivé jsou také rozměry současné panoramatické střechy, která díky celkové ploše 1,19 m² skvěle prosvětluje interiér. A jedna opravdu ohromující hodnota je již z roku 2011. Tehdy britský importér s upraveným modelem Octavia s turbomotorem o objemu 2,0 l dosáhl na solných pláních v Bonneville v Utahu ve Spojených státech amerických rychlosti 365 km/h a stanovil tak rychlostní rekord.

Až 20 různých senzorů pro asistenční systémy
S každou další generací narůstá také množství elektroniky ve voze. Data a informace pro asistenční systémy čtvrté generace bestselleru značky zajišťuje až 20 různých senzorů. Díky tomu může například nový systém Varování při vystupování z vozu upozornit na 35 metrů vzdáleného cyklistu, který se zezadu blíží k autu, a varovat tak posádku vozu před otevřením dveří. Každá Octavia je protkaná 4 až 5 km kabelů, které kromě jiného slouží i třetí generaci infotainment systému. Jeho podstatnou součástí je digitální hlasová asistentka LAURA, která rozumí 15 jazykům. V šesti jazycích dokonce rozumí celým větám.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia, málo známá fakta a čísla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů. V Boleslavi začala montovat novinku

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

reklama

Doporučujeme

BMW

Kdy se u BMW poprvé objevil slogan „Radost z jízdy"?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

  6. S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud