V dubnu, kdy oslavil Mustang své 56. narozeniny, získal dva celosvětové prodejní úspěchy. Stal se nejprodávanějším sportovním vozem světa a popáté v řadě také nejprodávanějším sportovním kupé. Mustang je zároveň nejprodávanějším sportovním vozem v Americe za posledních 50 let.
„Jsme pyšní na stále se rozšiřující stáj Mustangů i jejich speciálních variant,“ řekl Jim Farley, vrchní provozní ředitel Ford Motor Company. „Od Švédska až do Šanghaje si stále více nadšenců užívá v těchto nových Mustanzích pocit svobody a radosti z jízdy. Je nám ctí sloužit majitelům, nadšencům i fanouškům již 56 let.“
Dva globální prodejní úspěchy
Podle nejaktuálnějších údajů analytické služby IHS Markit si Mustang v roce 2019 připsal 102 090 prodaných kusů a stal se tak nejprodávanějším sportovním vozem na světě. Počet prodaných Mustangů vzrostl během loňského roku například v Německu o 33 procent, v Polsku bezmála o 50 procent a ve Francii se téměř zdvojnásobil.
Velmi dobře si Ford Mustang tradičně vede i v České republice, kde byl za první čtvrtletí jednoznačnou prodejní jedičkou ve svém segmentu.
V roce 2019 se Mustang zároveň stal již popáté za sebou nejprodávanějším sportovním kupé na světě. IHS Markit započítává mezi sportovní kupé dvoudveřové vozy i modely se stahovací střechou.
V Evropě se loni prodalo 9900 Mustangů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o tři procenta.
Sportovní modelová řada
Mustang je v Evropě nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible. Zákazníci se mohou rozhodnout pro zážehový motor 5.0 V8 (330 kW/449 k) s 10stupňovou samočinnou či šestistupňovou manuální převodovkou, nebo pro 2.3 EcoBoost (214 kW/291 k) se šestistupňovou manuální převodovkou (v ČR není v nabídce).
Speciální edice Mustang BULLITT se pyšní posíleným motorem 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k) a specifickými detaily na exteriéru i v interiéru. Vyrábí se výhradně s karoserií Fastback a na výběr jsou dva odstíny laku: černý Shadow a tmavě zelený Dark Highland.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?