V dubnu, kdy oslavil Mustang své 56. narozeniny, získal dva celosvětové prodejní úspěchy. Stal se nejprodávanějším sportovním vozem světa a popáté v řadě také nejprodávanějším sportovním kupé. Mustang je zároveň nejprodávanějším sportovním vozem v Americe za posledních 50 let.
„Jsme pyšní na stále se rozšiřující stáj Mustangů i jejich speciálních variant,“ řekl Jim Farley, vrchní provozní ředitel Ford Motor Company. „Od Švédska až do Šanghaje si stále více nadšenců užívá v těchto nových Mustanzích pocit svobody a radosti z jízdy. Je nám ctí sloužit majitelům, nadšencům i fanouškům již 56 let.“
Dva globální prodejní úspěchy
Podle nejaktuálnějších údajů analytické služby IHS Markit si Mustang v roce 2019 připsal 102 090 prodaných kusů a stal se tak nejprodávanějším sportovním vozem na světě. Počet prodaných Mustangů vzrostl během loňského roku například v Německu o 33 procent, v Polsku bezmála o 50 procent a ve Francii se téměř zdvojnásobil.
Velmi dobře si Ford Mustang tradičně vede i v České republice, kde byl za první čtvrtletí jednoznačnou prodejní jedičkou ve svém segmentu.
V roce 2019 se Mustang zároveň stal již popáté za sebou nejprodávanějším sportovním kupé na světě. IHS Markit započítává mezi sportovní kupé dvoudveřové vozy i modely se stahovací střechou.
V Evropě se loni prodalo 9900 Mustangů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o tři procenta.
Sportovní modelová řada
Mustang je v Evropě nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible. Zákazníci se mohou rozhodnout pro zážehový motor 5.0 V8 (330 kW/449 k) s 10stupňovou samočinnou či šestistupňovou manuální převodovkou, nebo pro 2.3 EcoBoost (214 kW/291 k) se šestistupňovou manuální převodovkou (v ČR není v nabídce).
Speciální edice Mustang BULLITT se pyšní posíleným motorem 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k) a specifickými detaily na exteriéru i v interiéru. Vyrábí se výhradně s karoserií Fastback a na výběr jsou dva odstíny laku: černý Shadow a tmavě zelený Dark Highland.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.