V dubnu, kdy oslavil Mustang své 56. narozeniny, získal dva celosvětové prodejní úspěchy. Stal se nejprodávanějším sportovním vozem světa a popáté v řadě také nejprodávanějším sportovním kupé. Mustang je zároveň nejprodávanějším sportovním vozem v Americe za posledních 50 let.
„Jsme pyšní na stále se rozšiřující stáj Mustangů i jejich speciálních variant,“ řekl Jim Farley, vrchní provozní ředitel Ford Motor Company. „Od Švédska až do Šanghaje si stále více nadšenců užívá v těchto nových Mustanzích pocit svobody a radosti z jízdy. Je nám ctí sloužit majitelům, nadšencům i fanouškům již 56 let.“
Dva globální prodejní úspěchy
Podle nejaktuálnějších údajů analytické služby IHS Markit si Mustang v roce 2019 připsal 102 090 prodaných kusů a stal se tak nejprodávanějším sportovním vozem na světě. Počet prodaných Mustangů vzrostl během loňského roku například v Německu o 33 procent, v Polsku bezmála o 50 procent a ve Francii se téměř zdvojnásobil.
Velmi dobře si Ford Mustang tradičně vede i v České republice, kde byl za první čtvrtletí jednoznačnou prodejní jedičkou ve svém segmentu.
V roce 2019 se Mustang zároveň stal již popáté za sebou nejprodávanějším sportovním kupé na světě. IHS Markit započítává mezi sportovní kupé dvoudveřové vozy i modely se stahovací střechou.
V Evropě se loni prodalo 9900 Mustangů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o tři procenta.
Sportovní modelová řada
Mustang je v Evropě nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible. Zákazníci se mohou rozhodnout pro zážehový motor 5.0 V8 (330 kW/449 k) s 10stupňovou samočinnou či šestistupňovou manuální převodovkou, nebo pro 2.3 EcoBoost (214 kW/291 k) se šestistupňovou manuální převodovkou (v ČR není v nabídce).
Speciální edice Mustang BULLITT se pyšní posíleným motorem 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k) a specifickými detaily na exteriéru i v interiéru. Vyrábí se výhradně s karoserií Fastback a na výběr jsou dva odstíny laku: černý Shadow a tmavě zelený Dark Highland.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.