Současný moderní automobil je úplně něco jiného než moderní automobil minulého století. Co se tím myslí?
Znamená to, že automobil kromě toho, že dobře jezdí, musí umět spoustu jiných věcí a funkcí. Dnešní moderní automobil je doslova nabit elektronikou, která řídí chod motoru, nastavení podvozku, aktivně zasahuje do brzdění vozidla, čte značky, udržuje při jízdě vozidlo v pruzích, popřípadě ho sama řídí i v zatáčkách, vede řidiče ke zvolenému cíli a vyhýbá se při tom zácpám, ale kromě toho musí poskytnout ještě další služby.
Dnešní moderní automobil je totiž jezdící kancelář, pojízdná pracovna a zasedací síň, ve které se konají porady, sjednávají schůzky, popřípadě se vedou i telekonference. Tyto služby požadují nejenom firemní zákazníci, ale v hojném rozsahu taktéž soukromá klientela.
Značka vítězící u zákazníků svou světově známou uživatelskou vstřícností a ekologickým přístupem, tedy Toyota, se rozhodla učinit tyto dodatečné služby ještě širší a hlavně je ustanovila součástí své nabídky a především strategie.
Pro tento účel se rozhodla vytvořit novou značku KINTO, která bude nabízet pronájem, sdílení a spolujízdu vozů a všechny dostupné služby související s touto činností.
- Používání odlišné a specifické značky s cílem oslovit nové kategorie uživatelů služeb mobility, od jednotlivců po firemní zákazníky, stejně tak jako města;
- Zvýšení podílu na trhu služeb pronájmu vozidel s kompletním servisem, zahrnujících poskytování vozidel různých značek formou ‚vše v jednom‘, a to firemním i privátním zákazníkům;
- Využívání přidané hodnoty dat a konektivity vozidel za účelem vývoje a uvádění služeb, jako jsou např. sdílení automobilů, spolujízda nebo služby poskytované formou předplatného;
- Příprava na začleňování budoucích vyspělých technologií autonomního řízení za účelem tržního testování automatizované dopravy ve formě ‚mobilita jako služba‘ (MaaS), např. s využitím koncepčních vozidel e-Palette, aktuálně vyvíjených na celosvětové úrovni.
Slovní podoba KINTO, nové značky, je odvozena od japonského slova Kintoun (letící dešťový oblak, poskytující ‚dopravu na vyžádání‘ slavné kreslené postavičce v Japonsku). KINTO chce být podobně jako Kintoun k dispozici vždy, když zákazník hledá snadný a chytrý způsob cestování, kdykoli a kdekoli.
Služby s označením KINTO se budou na jednotlivých trzích zavádět podle životaschopnosti a udržitelnosti obchodních případů. Na evropských trzích se jako první objeví následující služby:
KINTO One: nabídka služeb pronájmu s kompletním servisem pro jednoduché používání vozidla, zahrnující samotné vozidlo, servis a pojištění v jedné měsíční splátce.
KINTO Share: služba sdílení automobilů vycházející ze široké modelové řady hybridních vozidel dostupných na základě samoobslužné koncepce, bez provozních nákladů. Stávající služba sdílení automobilů Yuko, kterou Toyota momentálně poskytuje v několika evropských městech.
KINTO Join: spolujízda s cílem propojit zaměstnance, kteří chtějí sdílet vozidla v rámci každodenního dojíždění do práce, přinášející výhody zaměstnancům a firmám, které tak mohou snižovat své emise CO2.
KINTO Flex: pronájem vozidel na bázi předplatného, nabízející vyšší flexibilitu a špičkové uživatelské zkušenosti.
Nezbývá než se těšit na postupné zavádění vybraných služeb i v České republice. Bude to další krok ke zvýšení obliby značky TOYOTA u českých řidičů.
Zdroj: Toyota