Současný moderní automobil je úplně něco jiného než moderní automobil minulého století. Co se tím myslí?
Současný moderní automobil je úplně něco jiného než moderní automobil minulého století. Co se tím myslí?
Znamená to, že automobil kromě toho, že dobře jezdí, musí umět spoustu jiných věcí a funkcí. Dnešní moderní automobil je doslova nabit elektronikou, která řídí chod motoru, nastavení podvozku, aktivně zasahuje do brzdění vozidla, čte značky, udržuje při jízdě vozidlo v pruzích, popřípadě ho sama řídí i v zatáčkách, vede řidiče ke zvolenému cíli a vyhýbá se při tom zácpám, ale kromě toho musí poskytnout ještě další služby.
Dnešní moderní automobil je totiž jezdící kancelář, pojízdná pracovna a zasedací síň, ve které se konají porady, sjednávají schůzky, popřípadě se vedou i telekonference. Tyto služby požadují nejenom firemní zákazníci, ale v hojném rozsahu taktéž soukromá klientela.
Značka vítězící u zákazníků svou světově známou uživatelskou vstřícností a ekologickým přístupem, tedy Toyota, se rozhodla učinit tyto dodatečné služby ještě širší a hlavně je ustanovila součástí své nabídky a především strategie.
Pro tento účel se rozhodla vytvořit novou značku KINTO, která bude nabízet pronájem, sdílení a spolujízdu vozů a všechny dostupné služby související s touto činností.
- Používání odlišné a specifické značky s cílem oslovit nové kategorie uživatelů služeb mobility, od jednotlivců po firemní zákazníky, stejně tak jako města;
- Zvýšení podílu na trhu služeb pronájmu vozidel s kompletním servisem, zahrnujících poskytování vozidel různých značek formou ‚vše v jednom‘, a to firemním i privátním zákazníkům;
- Využívání přidané hodnoty dat a konektivity vozidel za účelem vývoje a uvádění služeb, jako jsou např. sdílení automobilů, spolujízda nebo služby poskytované formou předplatného;
- Příprava na začleňování budoucích vyspělých technologií autonomního řízení za účelem tržního testování automatizované dopravy ve formě ‚mobilita jako služba‘ (MaaS), např. s využitím koncepčních vozidel e-Palette, aktuálně vyvíjených na celosvětové úrovni.
Slovní podoba KINTO, nové značky, je odvozena od japonského slova Kintoun (letící dešťový oblak, poskytující ‚dopravu na vyžádání‘ slavné kreslené postavičce v Japonsku). KINTO chce být podobně jako Kintoun k dispozici vždy, když zákazník hledá snadný a chytrý způsob cestování, kdykoli a kdekoli.
Služby s označením KINTO se budou na jednotlivých trzích zavádět podle životaschopnosti a udržitelnosti obchodních případů. Na evropských trzích se jako první objeví následující služby:
KINTO One: nabídka služeb pronájmu s kompletním servisem pro jednoduché používání vozidla, zahrnující samotné vozidlo, servis a pojištění v jedné měsíční splátce.
KINTO Share: služba sdílení automobilů vycházející ze široké modelové řady hybridních vozidel dostupných na základě samoobslužné koncepce, bez provozních nákladů. Stávající služba sdílení automobilů Yuko, kterou Toyota momentálně poskytuje v několika evropských městech.
KINTO Join: spolujízda s cílem propojit zaměstnance, kteří chtějí sdílet vozidla v rámci každodenního dojíždění do práce, přinášející výhody zaměstnancům a firmám, které tak mohou snižovat své emise CO2.
KINTO Flex: pronájem vozidel na bázi předplatného, nabízející vyšší flexibilitu a špičkové uživatelské zkušenosti.
Nezbývá než se těšit na postupné zavádění vybraných služeb i v České republice. Bude to další krok ke zvýšení obliby značky TOYOTA u českých řidičů.
Zdroj: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.