Současný moderní automobil je úplně něco jiného než moderní automobil minulého století. Co se tím myslí?
Současný moderní automobil je úplně něco jiného než moderní automobil minulého století. Co se tím myslí?
Znamená to, že automobil kromě toho, že dobře jezdí, musí umět spoustu jiných věcí a funkcí. Dnešní moderní automobil je doslova nabit elektronikou, která řídí chod motoru, nastavení podvozku, aktivně zasahuje do brzdění vozidla, čte značky, udržuje při jízdě vozidlo v pruzích, popřípadě ho sama řídí i v zatáčkách, vede řidiče ke zvolenému cíli a vyhýbá se při tom zácpám, ale kromě toho musí poskytnout ještě další služby.
Dnešní moderní automobil je totiž jezdící kancelář, pojízdná pracovna a zasedací síň, ve které se konají porady, sjednávají schůzky, popřípadě se vedou i telekonference. Tyto služby požadují nejenom firemní zákazníci, ale v hojném rozsahu taktéž soukromá klientela.
Značka vítězící u zákazníků svou světově známou uživatelskou vstřícností a ekologickým přístupem, tedy Toyota, se rozhodla učinit tyto dodatečné služby ještě širší a hlavně je ustanovila součástí své nabídky a především strategie.
Pro tento účel se rozhodla vytvořit novou značku KINTO, která bude nabízet pronájem, sdílení a spolujízdu vozů a všechny dostupné služby související s touto činností.
- Používání odlišné a specifické značky s cílem oslovit nové kategorie uživatelů služeb mobility, od jednotlivců po firemní zákazníky, stejně tak jako města;
- Zvýšení podílu na trhu služeb pronájmu vozidel s kompletním servisem, zahrnujících poskytování vozidel různých značek formou ‚vše v jednom‘, a to firemním i privátním zákazníkům;
- Využívání přidané hodnoty dat a konektivity vozidel za účelem vývoje a uvádění služeb, jako jsou např. sdílení automobilů, spolujízda nebo služby poskytované formou předplatného;
- Příprava na začleňování budoucích vyspělých technologií autonomního řízení za účelem tržního testování automatizované dopravy ve formě ‚mobilita jako služba‘ (MaaS), např. s využitím koncepčních vozidel e-Palette, aktuálně vyvíjených na celosvětové úrovni.
Slovní podoba KINTO, nové značky, je odvozena od japonského slova Kintoun (letící dešťový oblak, poskytující ‚dopravu na vyžádání‘ slavné kreslené postavičce v Japonsku). KINTO chce být podobně jako Kintoun k dispozici vždy, když zákazník hledá snadný a chytrý způsob cestování, kdykoli a kdekoli.
Služby s označením KINTO se budou na jednotlivých trzích zavádět podle životaschopnosti a udržitelnosti obchodních případů. Na evropských trzích se jako první objeví následující služby:
KINTO One: nabídka služeb pronájmu s kompletním servisem pro jednoduché používání vozidla, zahrnující samotné vozidlo, servis a pojištění v jedné měsíční splátce.
KINTO Share: služba sdílení automobilů vycházející ze široké modelové řady hybridních vozidel dostupných na základě samoobslužné koncepce, bez provozních nákladů. Stávající služba sdílení automobilů Yuko, kterou Toyota momentálně poskytuje v několika evropských městech.
KINTO Join: spolujízda s cílem propojit zaměstnance, kteří chtějí sdílet vozidla v rámci každodenního dojíždění do práce, přinášející výhody zaměstnancům a firmám, které tak mohou snižovat své emise CO2.
KINTO Flex: pronájem vozidel na bázi předplatného, nabízející vyšší flexibilitu a špičkové uživatelské zkušenosti.
Nezbývá než se těšit na postupné zavádění vybraných služeb i v České republice. Bude to další krok ke zvýšení obliby značky TOYOTA u českých řidičů.
Zdroj: Toyota
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.