Koncept ŠKODA VISION IN vypadá skvěle. Pokud můžeme soudit podle zveřejněných fotografií nové studie, půjde o velmi líbivý a úspěšný model.
Indický trh s automobily je jedním z nejdůležitějších pro všechny světové automobilky. Prodává se zde totiž více než 4 milionů vozidel za rok. To znamená, že indický trh patří mezi čtyři největší trhy světa spolu se světovým lídrem Čínou, USA a Japonskem.
Analytici předpokládají, že indický trh předstihne v roce 2020 Japonsko, a stane se tak jedním ze tří největších trhů světa.
Představa indického provozu, kde na silnicích volně pobíhá skot a dominují spíše mopedy než auta je zastaralá, podmínky se i zde rychle mění. Důkazem je, že od roku 2020 jsou uplatňovány nové emisní standardy, zahajující novou kapitolu na trhu s osobními vozy v Indii. Místní vláda se rozhodla přeskočit přímo ze stávající normy BS-IV (Euro 4) na BS-VI (Euro 6).
ŠKODA AUTO momentálně vyrábí v Indii ve dvou továrnách. Kromě modelu ŠKODA KODIAQ je to dále i RAPID, SUPERB a OCTAVIA. Ale vzhledem k úkolu zlepšit postavení Škodovky na trhu, podpořeném rozhodnutím, že ŠKODA AUTO řídí aktivity značek koncernu Volkswagen v Indii, bylo posíleno úsilí o vývoj vozidel vyvinutých v Indii přesně na míru pro tamní podmínky.
Vznikl tak projekt INDIA 2.0, který přináší vývoj podvozkové platformy MQB-A0-IN a plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu.
Vývoj probíhá v Technologickém centru v Pune. Gurpratap Boparai, Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., zdůrazňuje: „Technologické centrum je základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh.
Předpokládáme, že první modely značek ŠKODA i Volkswagen uvedeme na trh v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB-A0-IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou ŠKODA bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky ŠKODA ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
Důležitým milníkem projektu koncernu Volkswagen s názvem „INDIA 2.0“ je tak zahájení prodeje prvního nového SUV/Crossoveru Škoda, který je navržen i vyroben v Indii. Stane se tak prvním vozem založeným na platformě MQB (Modular Transversal Toolkit), speciálně upravené pro Indii. Předcházet mu bude představení designové studie nového modelu značky ŠKODA, plánované na autosalon Auto Expo 2020, který se koná od 5. do 12. února 2020 v Dillí.
ŠKODA VISION IN je koncept dlouhý zhruba 4,26 metru je předzvěstí sériového kompaktního SUV, určeného speciálně pro indický trh, jehož produkce se rozběhne ještě v průběhu roku 2020.
Následně na bázi modulární platformy vznikne hned několik modelů značek ŠKODA a Volkswagen.
Zdroj: Škoda Auto
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.