Koncept ŠKODA VISION IN vypadá skvěle. Pokud můžeme soudit podle zveřejněných fotografií nové studie, půjde o velmi líbivý a úspěšný model.
Indický trh s automobily je jedním z nejdůležitějších pro všechny světové automobilky. Prodává se zde totiž více než 4 milionů vozidel za rok. To znamená, že indický trh patří mezi čtyři největší trhy světa spolu se světovým lídrem Čínou, USA a Japonskem.
Analytici předpokládají, že indický trh předstihne v roce 2020 Japonsko, a stane se tak jedním ze tří největších trhů světa.
Představa indického provozu, kde na silnicích volně pobíhá skot a dominují spíše mopedy než auta je zastaralá, podmínky se i zde rychle mění. Důkazem je, že od roku 2020 jsou uplatňovány nové emisní standardy, zahajující novou kapitolu na trhu s osobními vozy v Indii. Místní vláda se rozhodla přeskočit přímo ze stávající normy BS-IV (Euro 4) na BS-VI (Euro 6).
ŠKODA AUTO momentálně vyrábí v Indii ve dvou továrnách. Kromě modelu ŠKODA KODIAQ je to dále i RAPID, SUPERB a OCTAVIA. Ale vzhledem k úkolu zlepšit postavení Škodovky na trhu, podpořeném rozhodnutím, že ŠKODA AUTO řídí aktivity značek koncernu Volkswagen v Indii, bylo posíleno úsilí o vývoj vozidel vyvinutých v Indii přesně na míru pro tamní podmínky.
Vznikl tak projekt INDIA 2.0, který přináší vývoj podvozkové platformy MQB-A0-IN a plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu.
Vývoj probíhá v Technologickém centru v Pune. Gurpratap Boparai, Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., zdůrazňuje: „Technologické centrum je základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh.
Předpokládáme, že první modely značek ŠKODA i Volkswagen uvedeme na trh v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB-A0-IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou ŠKODA bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky ŠKODA ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
Důležitým milníkem projektu koncernu Volkswagen s názvem „INDIA 2.0“ je tak zahájení prodeje prvního nového SUV/Crossoveru Škoda, který je navržen i vyroben v Indii. Stane se tak prvním vozem založeným na platformě MQB (Modular Transversal Toolkit), speciálně upravené pro Indii. Předcházet mu bude představení designové studie nového modelu značky ŠKODA, plánované na autosalon Auto Expo 2020, který se koná od 5. do 12. února 2020 v Dillí.
ŠKODA VISION IN je koncept dlouhý zhruba 4,26 metru je předzvěstí sériového kompaktního SUV, určeného speciálně pro indický trh, jehož produkce se rozběhne ještě v průběhu roku 2020.
Následně na bázi modulární platformy vznikne hned několik modelů značek ŠKODA a Volkswagen.
Zdroj: Škoda Auto
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?