Koncept ŠKODA VISION IN vypadá skvěle. Pokud můžeme soudit podle zveřejněných fotografií nové studie, půjde o velmi líbivý a úspěšný model.
Indický trh s automobily je jedním z nejdůležitějších pro všechny světové automobilky. Prodává se zde totiž více než 4 milionů vozidel za rok. To znamená, že indický trh patří mezi čtyři největší trhy světa spolu se světovým lídrem Čínou, USA a Japonskem.
Analytici předpokládají, že indický trh předstihne v roce 2020 Japonsko, a stane se tak jedním ze tří největších trhů světa.
Představa indického provozu, kde na silnicích volně pobíhá skot a dominují spíše mopedy než auta je zastaralá, podmínky se i zde rychle mění. Důkazem je, že od roku 2020 jsou uplatňovány nové emisní standardy, zahajující novou kapitolu na trhu s osobními vozy v Indii. Místní vláda se rozhodla přeskočit přímo ze stávající normy BS-IV (Euro 4) na BS-VI (Euro 6).
ŠKODA AUTO momentálně vyrábí v Indii ve dvou továrnách. Kromě modelu ŠKODA KODIAQ je to dále i RAPID, SUPERB a OCTAVIA. Ale vzhledem k úkolu zlepšit postavení Škodovky na trhu, podpořeném rozhodnutím, že ŠKODA AUTO řídí aktivity značek koncernu Volkswagen v Indii, bylo posíleno úsilí o vývoj vozidel vyvinutých v Indii přesně na míru pro tamní podmínky.
Vznikl tak projekt INDIA 2.0, který přináší vývoj podvozkové platformy MQB-A0-IN a plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu.
Vývoj probíhá v Technologickém centru v Pune. Gurpratap Boparai, Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., zdůrazňuje: „Technologické centrum je základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh.
Předpokládáme, že první modely značek ŠKODA i Volkswagen uvedeme na trh v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB-A0-IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou ŠKODA bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky ŠKODA ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
Důležitým milníkem projektu koncernu Volkswagen s názvem „INDIA 2.0“ je tak zahájení prodeje prvního nového SUV/Crossoveru Škoda, který je navržen i vyroben v Indii. Stane se tak prvním vozem založeným na platformě MQB (Modular Transversal Toolkit), speciálně upravené pro Indii. Předcházet mu bude představení designové studie nového modelu značky ŠKODA, plánované na autosalon Auto Expo 2020, který se koná od 5. do 12. února 2020 v Dillí.
ŠKODA VISION IN je koncept dlouhý zhruba 4,26 metru je předzvěstí sériového kompaktního SUV, určeného speciálně pro indický trh, jehož produkce se rozběhne ještě v průběhu roku 2020.
Následně na bázi modulární platformy vznikne hned několik modelů značek ŠKODA a Volkswagen.
Zdroj: Škoda Auto
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?