Uljanovský automobilový závod na svých sociálních sítích představil vizualizaci obytného vozu postaveného na základně legendární Buchanky.
UAZ 452 alias Buchanku (česky bochník chleba) netřeba dlouze představovat. Zná ji zcela jistě každý, kdo prodělal základní vojenskou službu. Také jste jistě viděli nejednoho novodobého nomáda, jenž brázdí svět cestou necestou více či méně upravenou Buchankou.
A právě pro ně a jim podobné dobrodruhy se rozhodli postavit tovární verzi obytné Buchanky na podvozku 3303, což je označení valníkové varianty. UAZ představil na svých sociálních sítích svou vizi a žádá své fanoušky o zpětnou reakci. Předpokládaný trh by kupodivu neměl být ten ruský, ale mělo by se jednat o verzi pro naše sousedy z Německa. Do budoucna se ovšem počítá i s dalšími trhy, včetně toho domácího.
Základem návrhu jsou sendvičové panely (laminátové izolace s extrudovanou polystyrenovou pěnou), které jsou pro tyto projekty typické. V obytné části se nachází kuchyň, sezení se stolem, skříně, toaleta se sprchovým koutem a plnohodnotné spaní pro 3 osoby. Součástí je samozřejmě rozvod vody, elektrická energie a nezávislé topení.
V průzkumu na sociálních sítích byl také dotaz na cenu. Celých 60% respondentů uvedlo ochotu zaplatit 1 milion rublů (370tis. Kč), dalších 20% dotázaných uvedlo cenu v rozpětí 1-1,2 milionu rublů (370-444tis. Kč). Evropská verze bude zcela jistě dražší, ale i tak by se mohlo jednat o nejlevnější cestu k novému obytnému vozu. Navíc velice stylovému a s náhonem na všechna čtyři kola.
Připomeneme, že UAZ 3303 si můžete koupit i u nás. Za 425 tis. Kč je k mání 2 místný užitkový valník se zážehovým motorem o objemu 2,7 litru s výkonem 82 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. Přes 5 stupňovou manuální převodovku doplněnou o redukci jsou poháněna všechna čtyři kola. Na přání je možné vůz dovybavit uzávěrkou zadního diferenciálu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?