Uljanovský automobilový závod na svých sociálních sítích představil vizualizaci obytného vozu postaveného na základně legendární Buchanky.
UAZ 452 alias Buchanku (česky bochník chleba) netřeba dlouze představovat. Zná ji zcela jistě každý, kdo prodělal základní vojenskou službu. Také jste jistě viděli nejednoho novodobého nomáda, jenž brázdí svět cestou necestou více či méně upravenou Buchankou.
A právě pro ně a jim podobné dobrodruhy se rozhodli postavit tovární verzi obytné Buchanky na podvozku 3303, což je označení valníkové varianty. UAZ představil na svých sociálních sítích svou vizi a žádá své fanoušky o zpětnou reakci. Předpokládaný trh by kupodivu neměl být ten ruský, ale mělo by se jednat o verzi pro naše sousedy z Německa. Do budoucna se ovšem počítá i s dalšími trhy, včetně toho domácího.
Základem návrhu jsou sendvičové panely (laminátové izolace s extrudovanou polystyrenovou pěnou), které jsou pro tyto projekty typické. V obytné části se nachází kuchyň, sezení se stolem, skříně, toaleta se sprchovým koutem a plnohodnotné spaní pro 3 osoby. Součástí je samozřejmě rozvod vody, elektrická energie a nezávislé topení.
V průzkumu na sociálních sítích byl také dotaz na cenu. Celých 60% respondentů uvedlo ochotu zaplatit 1 milion rublů (370tis. Kč), dalších 20% dotázaných uvedlo cenu v rozpětí 1-1,2 milionu rublů (370-444tis. Kč). Evropská verze bude zcela jistě dražší, ale i tak by se mohlo jednat o nejlevnější cestu k novému obytnému vozu. Navíc velice stylovému a s náhonem na všechna čtyři kola.
Připomeneme, že UAZ 3303 si můžete koupit i u nás. Za 425 tis. Kč je k mání 2 místný užitkový valník se zážehovým motorem o objemu 2,7 litru s výkonem 82 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. Přes 5 stupňovou manuální převodovku doplněnou o redukci jsou poháněna všechna čtyři kola. Na přání je možné vůz dovybavit uzávěrkou zadního diferenciálu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.