Uljanovský automobilový závod na svých sociálních sítích představil vizualizaci obytného vozu postaveného na základně legendární Buchanky.
UAZ 452 alias Buchanku (česky bochník chleba) netřeba dlouze představovat. Zná ji zcela jistě každý, kdo prodělal základní vojenskou službu. Také jste jistě viděli nejednoho novodobého nomáda, jenž brázdí svět cestou necestou více či méně upravenou Buchankou.
A právě pro ně a jim podobné dobrodruhy se rozhodli postavit tovární verzi obytné Buchanky na podvozku 3303, což je označení valníkové varianty. UAZ představil na svých sociálních sítích svou vizi a žádá své fanoušky o zpětnou reakci. Předpokládaný trh by kupodivu neměl být ten ruský, ale mělo by se jednat o verzi pro naše sousedy z Německa. Do budoucna se ovšem počítá i s dalšími trhy, včetně toho domácího.
Základem návrhu jsou sendvičové panely (laminátové izolace s extrudovanou polystyrenovou pěnou), které jsou pro tyto projekty typické. V obytné části se nachází kuchyň, sezení se stolem, skříně, toaleta se sprchovým koutem a plnohodnotné spaní pro 3 osoby. Součástí je samozřejmě rozvod vody, elektrická energie a nezávislé topení.
V průzkumu na sociálních sítích byl také dotaz na cenu. Celých 60% respondentů uvedlo ochotu zaplatit 1 milion rublů (370tis. Kč), dalších 20% dotázaných uvedlo cenu v rozpětí 1-1,2 milionu rublů (370-444tis. Kč). Evropská verze bude zcela jistě dražší, ale i tak by se mohlo jednat o nejlevnější cestu k novému obytnému vozu. Navíc velice stylovému a s náhonem na všechna čtyři kola.
Připomeneme, že UAZ 3303 si můžete koupit i u nás. Za 425 tis. Kč je k mání 2 místný užitkový valník se zážehovým motorem o objemu 2,7 litru s výkonem 82 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. Přes 5 stupňovou manuální převodovku doplněnou o redukci jsou poháněna všechna čtyři kola. Na přání je možné vůz dovybavit uzávěrkou zadního diferenciálu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.
Dvaatřicetiletý jezdec ze Zlína se v rally pohybuje od roku 2014. Letos usedne opět do vozu Opel Corsa Rally 4. Využili jsme pauzu mezi závody a zeptali se jej mimo jiné, na soupeření se svým bratrem Janem Surovičem, který se v rally také pohybuje.
Šestatřicetiletý Michal Srb patři do rallysprintového inventáře. O tom, že je rychlý, přesvědčil už mnohokrát, ale občas mu chybělo potřebné štěstí. Vloni to opět cinklo a „Majkl“ získal cenný skalp do své sbírky.