Češi si opět poradili. Proč si bazary mnou ruce a výrobci trhají vlasy?

AutoRoad.cz, 12. prosince 2019, 00:38 Google+

Nejistota ohledně budoucnosti vozidel se spalovacími motory a stoupající ceny nových aut přiměly Čechy k tomu, aby čím dál častěji kupovali auta ojetá místo nových. Nejvíc přitom stojí o kombi s benzínovým motorem v ceně nad 200 tisíc korun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň. | foto: TOP CENTRUM car

Sdílejte článek

Podle průzkumu Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů (APPAA) je v tuto chvíli při plánování koupě vozu 70 % Čechů pro ojetý vůz. Doplňuje to i Petr Přikryl, předseda APPAA: „Prodeje nových aut klesají, nicméně prodejci ojetých vozů hlásí významné prodejní nárůsty.“

Češi si to umí spočítat. „Nové auto ztratí přibližně 10 až 20 % na ceně sotva vyjede z prodejny,“ potvrzuje jednoduché počty českých zákazníků Igor Sirota, mluvčí Ústředního automotoklubu ČR. Do „nového“ vozu jsme přitom ochotni investovat v průměru kolem 200 tisíc korun. „Jestliže se před třemi lety kupovala auta, která měla hodnotu 180 tisíc, dnes je průměrná cena ojetého vozu přibližně 220 tisíc. Lidé prostě chtějí kvalitní a lépe vybavené vozy,“ říká Pavel Foltýn, mluvčí společnosti Auto ESA.

img-responsive

Superb | foto: Škoda Auto

Podle průzkumu Češi dávají přednost automobilům na benzínový pohon. Ten si vybere více než 63 % motoristů. O dieselové motory má zájem 46 % řidičů. Přitom právě naftě patří podle některých budoucnost. „Nastupuje doba, kdy se opět vrátíme k motorům dieselovým, které budou mnohem ekologičtější, propracovanější a levnější,“ nastiňuje Přikryl z APPAA.

Auta na elektrický pohon jsou naopak, alespoň podle českých šoférů, slepou uličkou. Zájem o ně je ve statistikách téměř nulový.
 
O něco lépe si vede hybridní pohon. Ani to ale není žádná sláva. Do svého vozového parku by si ho pořídilo necelých 7 % Čechů. V případě hybridů slyšeli při jejich nákupu Češi nejen na levnější a ekologičtější provoz, ale i na různé slibované úlevy.

img-responsive

Toyota Prius | foto: Toyota

Zásadně se změnil i postoj k výbavě vozu. Podle průzkumu APPAA na výbavu hledí čím dál tím více řidičů. „K nejžádanější výbavě patří vyhřívané sedačky, parkovací kamera, nebo navigace,“ upřesňuje Foltýn z Auto ESA. Automobilový průmysl musí počítat se stoupajícími nároky řidičů. Zatímco před několika lety byla klimatizace ve voze jen za příplatek, dnes je naprostým standardem. Obecně je výbava vozu důležitá pro drtivou většinu řidičů. Tedy dohromady pro více než 86 % šoférů. A většina si za ní je taky ochotna připlatit, konkrétně víc jak dvě třetiny motoristů. To souvisí i s větším apetitem po ojetých vozech. Než aby si lidé koupili nové auto v základní výbavě, raději si pořídí vůz mírně ojetý, ale s větší výbavou.

Odkývnout musíme i známý fakt o tom, že Češi jsou národ kombíkářů. Kombi by podle nového průzkumu preferovalo 43 % řidičů. Na druhé místo nejžádanějších typů karoserie se dostaly čím dál oblíbenější SUV a “na bednu” by se dostaly i malé vozy - hatchbacky. Klasiku v podobě sedanu by uvítalo jen 10 procent českých řidičů. Na první místa v prodejích se řadí evergreen českých autobazarů ŠKODA Octavia ve variantě kombi, následovaná rodinnými vozy od značek VW a Ford.

Vozový park pak mimochodem měníme v průměru každých 4 až 5 let. Nejprodávanější značkou, například ve střední a nižší střední třídě, je přitom už několik let Škoda. To se také téměř nemění jen s tím rozdílem, že dnes je to Octavia a před dvaceti lety to byl Favorit.

Vytisknout

Diskuze: Češi si opět poradili. Proč si bazary mnou ruce a výrobci trhají vlasy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Volkswagen ID.4 má nabídnout bohaté využití

Ceny pro Česko zveřejněny. VW ID.4 startuje pod magickou hranicí, za vyšší výbavu tučný příplatek

reklama

Doporučujeme

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

PŘEKVAPUJÍCÍ ZMĚNA pravidelných servisních prohlídek u Volkswagenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  5. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

  6. Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud