Absurdní situace v EU rozčiluje europoslance Zdechovského. Prozradil, jak ji bude řešit

Povinná výbava automobilu se v každém státě liší
Povinná výbava automobilu se v každém státě liší, foto: ÚAMK
AutoRoad.cz 9. prosince 2019 23:56
Sdílej:

Povinná výbava vozidel se v jednotlivých zemích EU výrazně liší a řidiči v zahraničí nezřídka dostávají vysoké pokuty za nedodržení místních specifik. Někde je totiž povinný hasicí přístroj, lano, tyč, alkoholtester, dva trojúhelníky, jinde to není potřeba. Nejednotný přístup je pak předně u výstražných vest. Europoslanec Zdechovský se proto rozhodl iniciovat sjednocení legislativy.

„Rozdíly v povinné výbavě jsou skutečně značné a předně západní země neváhají dát za jakékoliv porušení vysoké pokuty. Není to jen o tom, co musíte mít, ale třeba v Rakousku či Portugalsku naopak třeba nesmíte mít. V Česku populární on-board kamera je v Rakousku zakázaná. Zmiňované Rakousko pak určuje i barvu výstražné vesty. Pokud byste tedy vestu měli, ale byla třeba zelená, můžete dostat pokutu 14 až 2 180 euro,“ říká europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který proto již zaslal interpelaci ke Komisi, zda plánuje legislativu sjednotit.

„Něco jako jednotná výbava už tu dávno mělo být. Skutečně totiž nedává smysl nechat zrovna tuto poměrně jednoznačnou oblast rozhodovat každý stát zvlášť, když si EU zakládá na svobodě pohybu a odstraňování bariér volného obchodu. Pokud nám tedy Komise nevyjde vstříc rovnou, rozhodně se tématu budu věnovat ještě ve výborech. Minimálně by totiž jednoznačně mělo platit pravidlo, že podobu povinné výbavy určuje ta země, kde je vozidlo registrováno,“ vysvětluje Zdechovský a připomíná tak Vídeňskou úmluvu, jejíž vymahatelnost je ale v praxi bohužel problematická.

„Český motorkář by jednoduše neměl trpět tím, že ve Francii česká helma nestačí a musí mít přilbu s reflexními prvky podle předpisu ECE 22-04 odstavec 6.16,“ shrnuje v žertu Zdechovský s poukazem na jednu z absurdit nejednotných předpisů v EU.

Více informací k tématu různé povinné výbavě v evropských zemích např. ZDE

Více informací k obtížnosti vymáhání Vídeňské úmluvy v praxi ZDE 

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.