Povinná výbava vozidel se v jednotlivých zemích EU výrazně liší a řidiči v zahraničí nezřídka dostávají vysoké pokuty za nedodržení místních specifik. Někde je totiž povinný hasicí přístroj, lano, tyč, alkoholtester, dva trojúhelníky, jinde to není potřeba. Nejednotný přístup je pak předně u výstražných vest. Europoslanec Zdechovský se proto rozhodl iniciovat sjednocení legislativy.
„Rozdíly v povinné výbavě jsou skutečně značné a předně západní země neváhají dát za jakékoliv porušení vysoké pokuty. Není to jen o tom, co musíte mít, ale třeba v Rakousku či Portugalsku naopak třeba nesmíte mít. V Česku populární on-board kamera je v Rakousku zakázaná. Zmiňované Rakousko pak určuje i barvu výstražné vesty. Pokud byste tedy vestu měli, ale byla třeba zelená, můžete dostat pokutu 14 až 2 180 euro,“ říká europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který proto již zaslal interpelaci ke Komisi, zda plánuje legislativu sjednotit.
„Něco jako jednotná výbava už tu dávno mělo být. Skutečně totiž nedává smysl nechat zrovna tuto poměrně jednoznačnou oblast rozhodovat každý stát zvlášť, když si EU zakládá na svobodě pohybu a odstraňování bariér volného obchodu. Pokud nám tedy Komise nevyjde vstříc rovnou, rozhodně se tématu budu věnovat ještě ve výborech. Minimálně by totiž jednoznačně mělo platit pravidlo, že podobu povinné výbavy určuje ta země, kde je vozidlo registrováno,“ vysvětluje Zdechovský a připomíná tak Vídeňskou úmluvu, jejíž vymahatelnost je ale v praxi bohužel problematická.
„Český motorkář by jednoduše neměl trpět tím, že ve Francii česká helma nestačí a musí mít přilbu s reflexními prvky podle předpisu ECE 22-04 odstavec 6.16,“ shrnuje v žertu Zdechovský s poukazem na jednu z absurdit nejednotných předpisů v EU.
Více informací k tématu různé povinné výbavě v evropských zemích např. ZDE
Více informací k obtížnosti vymáhání Vídeňské úmluvy v praxi ZDE
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.