Společnost Ford Motor Company využívá nástroj, jenž designérům umožňuje okamžitě prohlížet návrhy interiéru ze sedadla řidiče nebo z kteréhokoli jiného místa ve voze, navíc v 3D nebo ve virtuální realitě.
Dříve designéři kreslili dvourouzměrné skici, podle nichž se potom v počítačích tvořily trojrozměrné CAD modely. Ford zavedl novou metodu v duchu koncepce nového přístupu, nazvaného Human-Centric Design.
„360stupňové skicování nám umožňuje prohlížet si palubní desku, dveře, sedadla i středovou konzolu pohromadě a lépe vidět, jak na sebe jednotlivé prvky navazují,“ říká Nicolas Fourny, designér interiérů ve Ford of Europe.
Technologii 360° skicování si vyvinulo designérské středisko Fordu v německém Kolíně nad Rýnem a již ji integrovalo do procesu navrhování nových modelů. Fourny a jeho tým využívají k dosažení realističtějšího efektu také animace, které osvítí palubní desku a obrazovku a také vdechnou do každé skici určitou atmosféru.
Vykreslení interiéru tímto způsobem umožňuje lépe posoudit, jak lze upravit výšku a šířku sedadel; ověřit, jaký budou mít jednotliví cestující z vozu výhled; měnit rozměry a umístění prvků na stropní výplni; a navíc experimentovat s barvami, materiály a tvary.
Fourneyho k vytvoření skicovacího nástroje inspirovaly počítačové hry toho typu, v němž hráč vytváří svět, ve kterém se potom pohybuje, někdy i ve virtuální realitě. Díky 360° skicování lze vyzkoušet první interakci mezi pozorovatelem a interiérem ještě před fází CAD modelování.
V letošním roce zavedl Ford jako první výrobce automobilů do svého designérského procesu Gravity Sketch – 3D nástroj virtuální reality, jenž designérům umožňuje vytvářet návrhy lépe zohledňující potřeby člověka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.