Společnost Ford Motor Company využívá nástroj, jenž designérům umožňuje okamžitě prohlížet návrhy interiéru ze sedadla řidiče nebo z kteréhokoli jiného místa ve voze, navíc v 3D nebo ve virtuální realitě.
Dříve designéři kreslili dvourouzměrné skici, podle nichž se potom v počítačích tvořily trojrozměrné CAD modely. Ford zavedl novou metodu v duchu koncepce nového přístupu, nazvaného Human-Centric Design.
„360stupňové skicování nám umožňuje prohlížet si palubní desku, dveře, sedadla i středovou konzolu pohromadě a lépe vidět, jak na sebe jednotlivé prvky navazují,“ říká Nicolas Fourny, designér interiérů ve Ford of Europe.
Technologii 360° skicování si vyvinulo designérské středisko Fordu v německém Kolíně nad Rýnem a již ji integrovalo do procesu navrhování nových modelů. Fourny a jeho tým využívají k dosažení realističtějšího efektu také animace, které osvítí palubní desku a obrazovku a také vdechnou do každé skici určitou atmosféru.
Vykreslení interiéru tímto způsobem umožňuje lépe posoudit, jak lze upravit výšku a šířku sedadel; ověřit, jaký budou mít jednotliví cestující z vozu výhled; měnit rozměry a umístění prvků na stropní výplni; a navíc experimentovat s barvami, materiály a tvary.
Fourneyho k vytvoření skicovacího nástroje inspirovaly počítačové hry toho typu, v němž hráč vytváří svět, ve kterém se potom pohybuje, někdy i ve virtuální realitě. Díky 360° skicování lze vyzkoušet první interakci mezi pozorovatelem a interiérem ještě před fází CAD modelování.
V letošním roce zavedl Ford jako první výrobce automobilů do svého designérského procesu Gravity Sketch – 3D nástroj virtuální reality, jenž designérům umožňuje vytvářet návrhy lépe zohledňující potřeby člověka.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.