Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

AutoRoad.cz, 1. prosince 2019, 18:54 Google+

Toyota Mirai představuje zřejmě nejznámějšího představitele automobilů poháněných vodíkovou technologií. Nová druhá generace bude mít v roce 2020 premiéru na japonském, evropském a americkém trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Mirai

Toyota Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Do té doby německá vláda společně s organizací H2 Mobility Germany, jíž je Toyota partnerem, vybuduje v Německu 100 nových vodíkových čerpacích stanic. Do roku 2021 tedy vznikne 130 stanic, každá s trojnásobnou propustností, než mají stanice současné.

Německá vláda sází na vodíkové technologie v automobilovém průmyslu a pouští se do dalšího rozšíření infrastruktury vodíkových čerpacích stanic. Ministerstvo dopravy a H2 Mobility Germany společně podepsaly během konference v Berlíně věnované národní vodíkové strategii dohodu o společném záměru. Automobily na vodík jsou elektromobily, které neemitují CO2 ani zplodiny, pouze vodu.

img-responsive

Toyota Mirai | foto: Toyota

V první fázi, do poloviny roku 2020, vznikne 100 vodíkových stanic v sedmi metropolitních regionech a na trasách, které je spojují. Do konce roku 2021 pak bude vybudováno dalších 30 stanic. Nové objekty budou větší než stávající a každý z nich bude moct obsloužit třikrát více vozů denně. Rozšiřování infrastruktury pro čerpání vodíku zásadně zvýší atraktivitu nákupu a provozu vozů na palivové články.

V Německu je v současné době 76 veřejných vodíkových stanic. Díky plánovanému rozšiřování bude síť do konce roku 2021 schopna obsloužit více než 60 000 vodíkových osobních automobilů a 500 užitkových vozidel. Distributory určené k tankování do lehkých dodávek a velkých nákladních vozů budou k dispozici ve vybraných čerpacích stanicích. Toyota, stejně jako další výrobci, vidí potenciál v rozvoji těžkého transportu založeného na vodíkové technologii. Pohon pomocí palivových článků napájených vodíkem je často lehčí než trakční baterie, a proto mají vodíkové nákladní vozy mnohem větší užitečnou hmotnost než srovnatelné elektromobily na baterie. Významnou roli hraje i velmi krátká doba tankování vodíku ve srovnání s nabíjením baterií.

img-responsive

Toyota Mirai | foto: Toyota

Toyota produkuje mimo jiné i vodíkové městské autobusy v Japonsku a dodává elektropohony na palivové články autobusům portugalské značky CaetanoBus, které se v evropských metropolích objeví v příštím roce. V Kalifornii Toyota zavádí provoz prototypových dodávkových automobilů pro síť obchodů 7-Eleven. Pro Toyotu hraje vodík zásadní roli při realizaci cílů ohledně ochrany životního prostředí a klimatu, k nimž se firma zavázala ve strategii Toyota Environmental Challenge 2050.

img-responsive

toyota mirai | foto: Toyota

Aktuální Toyota Mirai má dojezd okolo 500 kilometrů na jedno natankování, které trvá zhruba 3 minuty. Její pohon se skládá z elektromotoru o výkonu 154 koní, palivových článků, řídící jednotky a vodíkových nádrží z uhlíkového vlákna. Automobil spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km a neemituje do ovzduší žádné zplodiny ani CO2.

img-responsive

Toyota Mirai 2021 | foto: Toyota

Druhé generaci Mirai, která se bude od příštího roku prodávat v Evropě, Japonsku a Spojených státech, umožní vylepšená pohonná soustava zvýšení dojezdové vzdálenosti o cca 30 procent. Nový model je větší než jeho předchůdce a vychází z platformy TNGA, podobně jako nové generace Corolly, Camry, RAV4, Priusu, a Toyoty C-HR.

Vytisknout

Diskuze: Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lexus NX v areálu Bukovanský mlýn

Tipy na výlet autem po Jižní Moravě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud