Většina řidičů ráda ušetří každou korunu. Pokud se navíc řidič cítí být dostatečně zručný, může se mylně domnívat, že si dokáže vše podomácku opravit. Někdy tento přístup funguje, jindy zase ne. Experti ze sítě autoservisů ProfiAuto připravili seznam vybraných „vychytávek“, které museli ve svých servisech po domácích kutilech opravit.
Vypínač na palubní desceKombinované spínače jsou jedním z prvků v autě, které nelze jednoduše opravit. Tyto nenápadné součástky jsou totiž zodpovědné za řízení jednotlivých elektrických součástek. V případě nefunkčnosti jedné části spínače je pak nutné vyměnit celou součástku. „Jednou nám do autoservisu přijelo auto, které mělo místo spínače obyčejný vypínač ze schodiště. Toto řešení nejen že nevypadá dobře, není praktické, ale co je nejdůležitější, je nebezpečné a navíc nezákonné,“ říká Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto. Součástky, které do auta nepatří, pak mohou způsobit zranění. Auto navíc nemůže projít přes STK.
Sycená voda místo chladicí kapalinyDo jednoho z autoservisů sítě ProfiAuto přijel řidič, který použil místo chladicí kapaliny sycenou vodu, čímž ale poškodil vodní čerpadlo. Mechanici museli tuto závodu řešit rozebráním celého zařízení. Nápoje sycené oxidem uhličitým obsahují kyselinu fosforečnou a kyselinu citrónovou, takže někdy pracují jako odstraňovače vodního kamene, což ale u automobilů neplatí.
Dřevěná lišta podpírající oknoNejčastější závadou oken je nefunkční stahování. Problémem této závady je, že ji nekontroluje palubní počítač ani žádná kontrolka. Pokud je mechanika stahování oken poškozena, jediné správné řešení je výměna. V případě, že tato závada nastane na silnici, pak je řešením sundat obložení dveří a manuálně sklo vytlačit a něčím jej zapřít. „Jeden náš zákazník přijel do autoservisu s jinou závadou, ale my jsme si všimli, že má také odstraněné obložení dveří a sklo měl podepřené dřevěnou lištou. Celý mechanismus měl tak propracovaný, že mu stahování oken fungovalo. Chvíli nám to trvalo, než jsme ho přesvědčili, aby i tuto závadu nechal opravit,“ říká Lukáš Czauderna.
Odříznutá brzdová hadiceJednou z nejabsurdnějších úprav, se kterou se mechanici ze sítě ProfiAuto setkali, byla odříznutá a stáhnutá brzdová hadice zadního kola. Taková úprava totiž mohla způsobit nehodu a její autor by byl nejspíše poslán do vězení. Naštěstí mechanici tento problém ihned vyřešili. Brzdový systém se skládá z řady utěsněných potrubí, ve kterých cirkuluje brzdová kapalina. Pokud řidič sešlápne pedál, tak v systému vytvoří tlak, který zatlačí na brzdové písty, čímž dojde k brzdění. Jakýkoliv neodborný zásah pak může narušit celý brzdový systém. I nepatrný únik kapaliny snižuje tlak v systému. Důsledkem je pak auto, které nedokáže účinně zabrzdit.
Kryt chladiče z lepenkyZakrytí chladiče krytem z lepenky je nejen hloupost, ale jde také o velmi nebezpečný počin. Bohužel zvyk je železná košile a mnoho řidičů se ještě dle rad z dob minulých snaží chladič něčím zakrýt. Tím však narušují jeho funkčnost. „Každým rokem se setkáváme s několika řidiči, kteří používají lepenku jako kryt chladiče. Řidiči zapomínají na to, že automobily jsou v dnešní době konstruovány tak, aby se vyrovnaly jak s chladným, tak i s teplým počasím. Navíc po zakrytí chladiče se může přehřát motor, což vede k pálení těsnění pod hlavou motoru,“ upozorňuje Lukáš Czauderna.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.