Gordon Roadster v sobě kombinuje vzhled klasických sportovních vozů 30. let, moderní konstrukci podvozku a velice povedeného motoru 1.6 puretech.
Gordon pracuje s designem známého českého vozu Aero 30. Od svého vzniku v roce 1997 využíval techniku automobilky Ford. Paleta pohonných jednotek sahala od čtyřválců 1,8 l s 85 kW (115k) a 2,3 l 107 kW (145 k) po V6 2,5 l s výkonem 125 kW (170 k). O dekádu později pod kapotu zamířil V6 3.0 l z Mondea ST220, který můžeme znát jako první stíhací automobil naší dálniční policie. S tímto motorem se jednalo o opravdu schopné sportovní auto. Díky výkonu 166 kW (225 k) byla maximální rychlost 220 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h se dostala za 5,7 s.
Nyní se přesuneme do současnosti. Doba velkých atmosférických motorů je téměř pryč a proto nepřekvapí, že plzeňští konstruktéři zvolili namísto V6 3.0 l nový moderní čtyřválec 1.6 l s přeplňováním.
Základem Gordonu Roadster je monokok svařený z hliníkových profilů a plechů, a přední a zadní pomocný ocelový rám. Odpružení mají na starosti nastavitelné plynokapalinové pružící jednotky s vinutými pružinami. Na monokok jsou namontovány povrchové panely karoserie z kompozitu vyztuženého karbonaramidovými vlákny. Rozměry dvoumístného roadsteru jsou 4035 mm na délku, 1665 mm na šířku a výška je pouhých 1230 mm. Hmotnost se jen lehce přehoupla přes jednu tunu. Ručička váhy se zastaví na číslovce 1010 kg.
Motor našel své místo za přední nápravou a prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky pohání kola zadní nápravy. Jako pohonná jednotka slouží 1,6 puretech. S tímto motorem jsem měl tu čest v Peugeotu 508 GT line a zde fungoval naprosto skvěle. Ovšem já měl verzi naladěnou na 133 kW (180 k) a 250 N.m. V Gordonu najdeme jeho silnější variantu s výkonem 164 kW (223 k) a 300 N.m. Navíc má oproti Peugeotu na starosti o třetinu lehčí auto. Motor je spárován s velice přesnou manuální převodovkou, která pochází od Mazdy MX-5 a roztáčí kola zadní nápravy.
Kombinace nízké váhy a silného motoru se podepsaly na skvělé dynamice. Maximální rychlost sice neoslní, roadster se rozjede jen na 210 km/h, ale zato akcelerace je více než působivá. Automobil vypadající na 80 let zvládne sprint z 0 na 100 km/h v čase 5,1 s. Tím určitě překvapí nejednoho majitele silných Audi či BMW. O spotřebě Gordon nemluví, ale motor 1.6 puretech je přes své výkony neuvěřitelně úsporný. Navíc díky velkoryse dimenzované nádrži na 85 l benzínu se jistě dá užít krásný letní víkend bez jediné návštěvy tankovací stanice.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.