Terénní auta musí zvládnout úplně všechno od dalekých výprav či nejobtížnějších rally až po práci v dolech. Čím víc výzev na tyto vozy čeká, tím je větší šance, že zvládnou něco, co se okamžitě zapíše do automobilové historie. Toyota Land Cruiser má takových rekordů minimálně pět.
30 let na cestěJak dlouhá může být nejdelší výprava v dějinách? Ukázalo se, že stovky tisíc kilometrů a více než 30 let. Světový rekord zapsaný do Guinnessovy knihy jako nejdelší cesta automobilem patří Emilovi a Lilianě Schmidovým, kteří se 18. října 1984 vydali svojí Toyotou Land Cruiser FJ60 na velkou výpravu. Tak velkou, že v roce 2017 měl tento švýcarský pár se svým Land Cruiserem na kontě již více než 740 tisíc ujetých kilometrů. Mezitím navštívil 186 zemí a po celou dobu jezdí stejnou terénní Toyotou.
Rychlostní rekordŽe by byl klasický terénní vůz skoro stejně rychlý jako Bugatti Veyron? Není na tom nic těžkého, pokud se najde parta skvělých inženýrů a vhodný základ. V roce 2017 se Američané z Toyota Racing rozhodli upravit jistý Land Cruiser. Auto se dočkalo značného snížení a jeho tovární motor V8 5.7 podpořily dvě silná turbodmychadla. A výsledek? Výkon celých 2 000 koní a rychlostní rekord, který činil 370 km/h. Automobil byl tehdy označen za nejrychlejší SUV na světě. Rychlost Land Speed Cruiseru přitom mohla být ještě vyšší, protože největší omezení nepředstavovaly možnosti vozu, nýbrž délka testovací dráhy.
Nejdelší konvojDíky svým terénním možnostem je Toyota Land Cruiser oblíbená v Africe, Austrálii nebo na Blízkém Východě, kde přírodní podmínky bývají velmi nepříznivé. V roce 2014 se katarská pobočka Toyoty rozhodla u příležitosti 50. výročí svého vzniku zorganizovat pokus o překonání světového rekordu v kategorii nejdelšího konvoje terénních aut, a zapsat se tak do Guinnessovy knihy rekordů. Požadavky nebylo snadné splnit – auta musela ujet nejméně 30 kilometrů a vzdálenost mezi vozy nesměla překročit 100 metrů. Díky účasti 154 terénních Toyot, z nichž velkou část tvořily Land Cruisery, se rekord podařilo překonat.
Nadvláda v Rally DakarLand Cruiser láme rekordy i v Rally Dakar. Terénní Toyoty se jí účastní od samého počátku a od roku 1995 japonský producent oficiálně staví do nejobtížnějšího závodu světa model Land Cruiser. Auto soutěží v kategorii továrních automobilů T2, čili těch s minimálními úpravami. A zcela tuto kategorii ovládlo – z 25 startů Toyota Land Cruiser dojela devatenáctkrát jako první. Současná vítězná vlna trvá od roku 2014 a čítá šest vítězství v řadě.
Jeden a půl kilometrů pod zemí Dobrý terénní vůz dojede prakticky všude. Ovšem pod zemí by ho asi nikdo nehledal. A přesto. Toyota Land Cruiser se dostane i do hloubky 1 600 metrů, neboť tento automobil se s oblibou využívá v australských dolech. Pro důlní potřeby dokonce Australané vyrobili jeho speciální verzi s elektrickým pohonem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?