Před nedávnem jste si na našich stránkách mohli přečíst článek o americkém pick-upu od Forda, který zvládne táhnout přívěs o váze téměř 17 tun. Jako reakci na tento článek mě požádal kamarád, zdali bych mu neporadil s výběrem SUV, popřípadě pick-upu s tažným na 3 500 kg.
Když jsem začal připravovat tento článek, domníval jsem se, že se zadáním "tažné na 3 500 kg a pokud možno ne přehnaně drahé" nebude sebemenší problém. O to větší však bylo mé rozčarování, když jsem se o tuto problematiku začal hlouběji zajímat. V dobách mého dospívání bylo mít " 3,5 tuny na kouli" dobrým zvykem u nejednoho výrobce. Doba ale pokročila a namísto Patrolů a Pajer dnes velká většina výrobců automobilů nabízí módní SUV, u nichž je dobrým výsledkem tažné na 2 500 kg.
Přesto se mi povedlo pár králů těžkých přívěsů nalézt. Jelikož zadání bylo, co možná nejlevnější, nebudu zde vypisovat vozy jako Audi SQ7, Mercedesy GLE / GLS a Range Rovery.
Jeep Grand Cherokee
Abecedně první v pořadí je Jeep Grand Cherokee. Tento automobil stojí v podstatě za vznikem dnes tak oblíbené kategorie vozů SUV.
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Multijet II, 3.0 litrový přeplňovaný naftový V6 má výkon 184 kW (250 koní) a točivý moment 570 N.m. Na všechna čtyři kola putuje výkon prostřednictvím 8 st. automatické převodovky. Udávaná maximální rychlost je 202 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,2 s a kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km. Cena začíná na 1.556.400 Kč
Land Rover Discovery
Další do party nejlepších tahounů je britský Land Rover. Pro tažení 3 500 kg přívěsu si vystačí se čtyřválcem.
Land Rover Discovery 2,0 l SD4, přelomový naftový čtyřválec o objemu 2.0 litru nabízí na svůj skromný objem velice slušné technické parametry. Výkon je 177 kW (240 koní) a točivý moment je 500 N.m. Motor je spojen s 8 stupňovou automatickou převodovkou a poháněna jsou tradičně všechna čtyři kola. Výkon čtyřválce stačí k maximální rychlosti 207 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 8,3 s. Udávaná spotřeba je 7,4 l/100 km. Cena startuje na 1.548.300,-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI
Posledním SUV s cenou okolo 1,5 milionu korun je VW Touareg. S touto váhou si poradí se všemi nabízenými motory, včetně toho benzínového. Ale nejlevněji vyjde slabší verze z nabízených 3.0 TDI.
Volkswagen Touareg 3.0 TDI sází na přeplňovaný vznětový 3 litr. Slabší verze má 170 kW (231 koní) a 500 N.m. Všechna kola jsou poháněna prostřednictvím 8 stupňové převodoky. I přes nejnižší výkon, ze všech zde uvedených vozů, nabízí nejlepší dynamické schopnosti. Ty jsou konkrétně 235 km/h maximální rychlosti a akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou 7,5 s. I udávaná spotřeba je nejlepší. Touareg si údajně za svou práci řekne v průměru o 6,6 l/100km. S cenou od 1.491.900 Kč je tento "lidový" automobil také tím v našem výběru nejlepším.
Osobně jsem při tvorbě článku sázel rovněž na Ssangiong Rexton a hlavně Toyotu Land Cruiser. Bylo pro mě trochu zklamáním, že oba zvládnou brzděný přívěs o maximální hmotnosti 3 000 kg. Což samozřejmě není špatný výsledek, ale pro potřeby mého kamaráda a jemu podobným je to váha nedostatečná. 3,5 tuny ale nabízí větší množství u nás prodávaných pick-upů. Proto jsem se rozhodl udělat miniseriál a představit vám tyto pracanty a vládce těžkých přívěsů.
Pokud vás napadá další SUV v této cenové hladině, popřípadě ještě levnější, budu rád, když mi osvěžíte paměť a do komentářů napíšete, na jaký model jsem zapomněl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?