Před nedávnem jste si na našich stránkách mohli přečíst článek o americkém pick-upu od Forda, který zvládne táhnout přívěs o váze téměř 17 tun. Jako reakci na tento článek mě požádal kamarád, zdali bych mu neporadil s výběrem SUV, popřípadě pick-upu s tažným na 3 500 kg.
Když jsem začal připravovat tento článek, domníval jsem se, že se zadáním "tažné na 3 500 kg a pokud možno ne přehnaně drahé" nebude sebemenší problém. O to větší však bylo mé rozčarování, když jsem se o tuto problematiku začal hlouběji zajímat. V dobách mého dospívání bylo mít " 3,5 tuny na kouli" dobrým zvykem u nejednoho výrobce. Doba ale pokročila a namísto Patrolů a Pajer dnes velká většina výrobců automobilů nabízí módní SUV, u nichž je dobrým výsledkem tažné na 2 500 kg.
Přesto se mi povedlo pár králů těžkých přívěsů nalézt. Jelikož zadání bylo, co možná nejlevnější, nebudu zde vypisovat vozy jako Audi SQ7, Mercedesy GLE / GLS a Range Rovery.
Jeep Grand Cherokee
Abecedně první v pořadí je Jeep Grand Cherokee. Tento automobil stojí v podstatě za vznikem dnes tak oblíbené kategorie vozů SUV.
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Multijet II, 3.0 litrový přeplňovaný naftový V6 má výkon 184 kW (250 koní) a točivý moment 570 N.m. Na všechna čtyři kola putuje výkon prostřednictvím 8 st. automatické převodovky. Udávaná maximální rychlost je 202 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,2 s a kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km. Cena začíná na 1.556.400 Kč
Land Rover Discovery
Další do party nejlepších tahounů je britský Land Rover. Pro tažení 3 500 kg přívěsu si vystačí se čtyřválcem.
Land Rover Discovery 2,0 l SD4, přelomový naftový čtyřválec o objemu 2.0 litru nabízí na svůj skromný objem velice slušné technické parametry. Výkon je 177 kW (240 koní) a točivý moment je 500 N.m. Motor je spojen s 8 stupňovou automatickou převodovkou a poháněna jsou tradičně všechna čtyři kola. Výkon čtyřválce stačí k maximální rychlosti 207 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 8,3 s. Udávaná spotřeba je 7,4 l/100 km. Cena startuje na 1.548.300,-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI
Posledním SUV s cenou okolo 1,5 milionu korun je VW Touareg. S touto váhou si poradí se všemi nabízenými motory, včetně toho benzínového. Ale nejlevněji vyjde slabší verze z nabízených 3.0 TDI.
Volkswagen Touareg 3.0 TDI sází na přeplňovaný vznětový 3 litr. Slabší verze má 170 kW (231 koní) a 500 N.m. Všechna kola jsou poháněna prostřednictvím 8 stupňové převodoky. I přes nejnižší výkon, ze všech zde uvedených vozů, nabízí nejlepší dynamické schopnosti. Ty jsou konkrétně 235 km/h maximální rychlosti a akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou 7,5 s. I udávaná spotřeba je nejlepší. Touareg si údajně za svou práci řekne v průměru o 6,6 l/100km. S cenou od 1.491.900 Kč je tento "lidový" automobil také tím v našem výběru nejlepším.
Osobně jsem při tvorbě článku sázel rovněž na Ssangiong Rexton a hlavně Toyotu Land Cruiser. Bylo pro mě trochu zklamáním, že oba zvládnou brzděný přívěs o maximální hmotnosti 3 000 kg. Což samozřejmě není špatný výsledek, ale pro potřeby mého kamaráda a jemu podobným je to váha nedostatečná. 3,5 tuny ale nabízí větší množství u nás prodávaných pick-upů. Proto jsem se rozhodl udělat miniseriál a představit vám tyto pracanty a vládce těžkých přívěsů.
Pokud vás napadá další SUV v této cenové hladině, popřípadě ještě levnější, budu rád, když mi osvěžíte paměť a do komentářů napíšete, na jaký model jsem zapomněl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.