Před nedávnem jste si na našich stránkách mohli přečíst článek o americkém pick-upu od Forda, který zvládne táhnout přívěs o váze téměř 17 tun. Jako reakci na tento článek mě požádal kamarád, zdali bych mu neporadil s výběrem SUV, popřípadě pick-upu s tažným na 3 500 kg.
Když jsem začal připravovat tento článek, domníval jsem se, že se zadáním "tažné na 3 500 kg a pokud možno ne přehnaně drahé" nebude sebemenší problém. O to větší však bylo mé rozčarování, když jsem se o tuto problematiku začal hlouběji zajímat. V dobách mého dospívání bylo mít " 3,5 tuny na kouli" dobrým zvykem u nejednoho výrobce. Doba ale pokročila a namísto Patrolů a Pajer dnes velká většina výrobců automobilů nabízí módní SUV, u nichž je dobrým výsledkem tažné na 2 500 kg.
Přesto se mi povedlo pár králů těžkých přívěsů nalézt. Jelikož zadání bylo, co možná nejlevnější, nebudu zde vypisovat vozy jako Audi SQ7, Mercedesy GLE / GLS a Range Rovery.
Jeep Grand Cherokee
Abecedně první v pořadí je Jeep Grand Cherokee. Tento automobil stojí v podstatě za vznikem dnes tak oblíbené kategorie vozů SUV.
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Multijet II, 3.0 litrový přeplňovaný naftový V6 má výkon 184 kW (250 koní) a točivý moment 570 N.m. Na všechna čtyři kola putuje výkon prostřednictvím 8 st. automatické převodovky. Udávaná maximální rychlost je 202 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,2 s a kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km. Cena začíná na 1.556.400 Kč
Land Rover Discovery
Další do party nejlepších tahounů je britský Land Rover. Pro tažení 3 500 kg přívěsu si vystačí se čtyřválcem.
Land Rover Discovery 2,0 l SD4, přelomový naftový čtyřválec o objemu 2.0 litru nabízí na svůj skromný objem velice slušné technické parametry. Výkon je 177 kW (240 koní) a točivý moment je 500 N.m. Motor je spojen s 8 stupňovou automatickou převodovkou a poháněna jsou tradičně všechna čtyři kola. Výkon čtyřválce stačí k maximální rychlosti 207 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 8,3 s. Udávaná spotřeba je 7,4 l/100 km. Cena startuje na 1.548.300,-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI
Posledním SUV s cenou okolo 1,5 milionu korun je VW Touareg. S touto váhou si poradí se všemi nabízenými motory, včetně toho benzínového. Ale nejlevněji vyjde slabší verze z nabízených 3.0 TDI.
Volkswagen Touareg 3.0 TDI sází na přeplňovaný vznětový 3 litr. Slabší verze má 170 kW (231 koní) a 500 N.m. Všechna kola jsou poháněna prostřednictvím 8 stupňové převodoky. I přes nejnižší výkon, ze všech zde uvedených vozů, nabízí nejlepší dynamické schopnosti. Ty jsou konkrétně 235 km/h maximální rychlosti a akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou 7,5 s. I udávaná spotřeba je nejlepší. Touareg si údajně za svou práci řekne v průměru o 6,6 l/100km. S cenou od 1.491.900 Kč je tento "lidový" automobil také tím v našem výběru nejlepším.
Osobně jsem při tvorbě článku sázel rovněž na Ssangiong Rexton a hlavně Toyotu Land Cruiser. Bylo pro mě trochu zklamáním, že oba zvládnou brzděný přívěs o maximální hmotnosti 3 000 kg. Což samozřejmě není špatný výsledek, ale pro potřeby mého kamaráda a jemu podobným je to váha nedostatečná. 3,5 tuny ale nabízí větší množství u nás prodávaných pick-upů. Proto jsem se rozhodl udělat miniseriál a představit vám tyto pracanty a vládce těžkých přívěsů.
Pokud vás napadá další SUV v této cenové hladině, popřípadě ještě levnější, budu rád, když mi osvěžíte paměť a do komentářů napíšete, na jaký model jsem zapomněl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.