Králové těžkých přívěsů

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 16. října 2019, 16:38 Google+

Před nedávnem jste si na našich stránkách mohli přečíst článek o americkém pick-upu od Forda, který zvládne táhnout přívěs o váze téměř 17 tun. Jako reakci na tento článek mě požádal kamarád, zdali bych mu neporadil s výběrem SUV, popřípadě pick-upu s tažným na 3 500 kg.

Diskuze zablokovaná
jeep grand cherokee

jeep grand cherokee | foto: Jeep

Sdílejte článek

Když jsem začal připravovat tento článek, domníval jsem se, že se zadáním "tažné na 3 500 kg a pokud možno ne přehnaně drahé" nebude sebemenší problém. O to větší však bylo mé rozčarování, když jsem se o tuto problematiku začal hlouběji zajímat. V dobách mého dospívání bylo mít " 3,5 tuny na kouli" dobrým zvykem u nejednoho výrobce. Doba ale pokročila a namísto Patrolů a Pajer dnes velká většina výrobců automobilů nabízí módní SUV, u nichž je dobrým výsledkem tažné na 2 500 kg.

Přesto se mi povedlo pár králů těžkých přívěsů nalézt. Jelikož zadání bylo, co možná nejlevnější, nebudu zde vypisovat vozy jako Audi SQ7, Mercedesy GLE / GLS a Range Rovery.

img-responsive

jeep grand cherokee | foto: Jeep

Jeep Grand  Cherokee

Abecedně první v pořadí je Jeep Grand Cherokee. Tento automobil stojí v podstatě za vznikem dnes tak oblíbené kategorie vozů SUV.

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Multijet II, 3.0 litrový přeplňovaný naftový V6 má výkon 184 kW (250 koní) a točivý moment 570 N.m. Na všechna čtyři kola putuje výkon prostřednictvím 8 st. automatické převodovky. Udávaná maximální rychlost je 202 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,2 s a kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km. Cena začíná na 1.556.400 Kč

img-responsive

Land Rover Discovery přichází v páté generaci, která větší než doposud. | foto: Land Rover

Land Rover Discovery

Další do party nejlepších tahounů je britský Land Rover. Pro tažení 3 500 kg přívěsu si vystačí se čtyřválcem.

Land Rover Discovery 2,0 l SD4, přelomový naftový čtyřválec o objemu 2.0 litru nabízí na svůj skromný objem velice slušné technické parametry. Výkon je 177 kW (240 koní) a točivý moment je 500 N.m. Motor je spojen s 8 stupňovou automatickou převodovkou a poháněna jsou tradičně všechna čtyři kola. Výkon čtyřválce stačí k maximální rychlosti 207 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 8,3 s. Udávaná spotřeba je 7,4 l/100 km. Cena startuje na 1.548.300,-

img-responsive

VW Touareg | foto: Volkswagen

Volkswagen Touareg 3.0 TDI

Posledním SUV s cenou okolo 1,5 milionu korun je VW Touareg. S touto váhou si poradí se všemi nabízenými motory, včetně toho benzínového. Ale nejlevněji vyjde slabší verze z nabízených 3.0 TDI.

Volkswagen Touareg 3.0 TDI sází na přeplňovaný vznětový 3 litr. Slabší verze má 170 kW (231 koní) a 500 N.m. Všechna kola jsou poháněna prostřednictvím 8 stupňové převodoky. I přes nejnižší výkon, ze všech zde uvedených vozů, nabízí nejlepší dynamické schopnosti. Ty jsou konkrétně 235 km/h maximální rychlosti a akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou 7,5 s. I udávaná spotřeba je nejlepší. Touareg si údajně za svou práci řekne v průměru o 6,6 l/100km. S cenou od 1.491.900 Kč je tento "lidový" automobil také tím v našem výběru nejlepším.

Osobně jsem při tvorbě článku sázel rovněž na Ssangiong Rexton a hlavně Toyotu Land Cruiser. Bylo pro mě trochu zklamáním, že oba zvládnou brzděný přívěs o maximální hmotnosti 3 000 kg. Což samozřejmě není špatný výsledek, ale pro potřeby mého kamaráda a jemu podobným je to váha nedostatečná. 3,5 tuny ale nabízí větší množství u nás prodávaných pick-upů. Proto jsem se rozhodl udělat miniseriál a představit vám tyto pracanty a vládce těžkých přívěsů.

Pokud vás napadá další SUV v této cenové hladině, popřípadě ještě levnější, budu rád, když mi osvěžíte paměť a do komentářů napíšete, na jaký model jsem zapomněl.

Vytisknout

Diskuze: Králové těžkých přívěsů

DISKUZE BYLA ZABLOKOVÁNA!

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

Ilustrační foto

Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

Volkswagen Golf GTI

TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Honda Civic e:HEV

Test Honda Civic e:HEV Sport Pack Advence, zaslouženě autem roku?

Ilustrační foto

VW prodal továrnu v Rusku, znovu rozjet ji má...

Čínský elektromobil Zeekr 001

Čína předstihla Japonsko, vyváží nejvíc aut

Lexus UX 250h

TEST Lexus UX250h AWD – prémiový crossover se čtyřkolkou, který jezdí za 5 litrů

Ilustrační foto

Italský ministr: Máme sílu skok do tmy zablokovat

Ilustrační foto

Bezklíčové ovládání, vynalézaví cizinci a luxusní auta byla pryč

Honda e:Ny1

Honda představila e:Ny1, plně elektrické kompaktní SUV s dojezdem přes 400 km

Ilustrační foto

Ruská vláda schválila prodej hlavní továrny VW v Rusku

Volkswagen ID.7

Výběr aktuálních informací o elektromobilitě a výstavbě továren na výrobu baterií

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Jak hodnotí své schopnosti čeští řidiči a jak vnímají ostatní?

Volkswagen ID. BUZZ

TEST Volkswagen ID Buzz - elektrický hipík, který přitahuje víc pohledů, než Porsche

Toyota Auris

Prodej hybridů sice roste, Češi mají na elektromobilitu ale jasný názor

reklama

Doporučujeme

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

  2. TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud