Koncern Volkswagen stanovuje nová měřítka v oblasti vývoje, testování a výroby progresivní technologie akumulátorových článků v Německu. Jen v dolnosaském Salzgitteru vznikne do přelomu let 2023 a 2024 více než 1000 pracovních míst – z toho 300 ve vývojovém centru značky Volkswagen se zařízením pro zkušební výrobu a 700 ve společném podniku, který založily společnosti Northvolt a Volkswagen za účelem výstavby a provozování závodu na výrobu akumulátorových článků. Koncern Volkswagen investuje do aktivity v oblasti akumulátorových článků ve stejném časovém období více než jednu miliardu eur.
V odborném centru v Salzgitteru byla zprovozněna speciální linka pro zkušební malosériovou výrobu akumulátorových článků. Přibližně 300 odborníků vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy pro výrobu lithium-iontových akumulátorů. Volkswagen investuje v prvním kroku více než 100 milionů eur do vlastních vývojových a výrobních kompetencí.
Dalších 900 milionů eur investic vynaloží Volkswagen na společné aktivity se švédským výrobcem akumulátorů Northvolt. V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024. Volkswagen za tím účelem nedávno založil společný podnik, v němž má, stejně jako Northvolt, podíl 50 procent. V této právně samostatné společnosti vznikne ve střednědobém horizontu 700 pracovních míst.
„Propojením vývoje, testování a zkušební výroby akumulátorových článků v Salzgitteru vznikne další milník v rozsáhlé elektrické ofenzivě koncernu Volkswagen,“ říká Dr. Stefan Sommer, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za oblast nákupu. „Sdružením kompetencí v salzgitterském závodě zajistíme další vývoj akumulátorových článků ve vlastní režii, protože se jedná o klíčový komponent elektrifikace. Současně také budeme moci vyvíjet nové standardy a rychle je zavádět do sériové výroby.“
Koncern Volkswagen vytvořil za tím účelem v rámci obchodní jednotky Volkswagen Group Components obchodní oblast akumulátorových článků. Jejím úkolem bude další zdokonalování akumulátorových článků ve spolupráci s dodavateli pro jejich budoucí použití v elektricky poháněných modelech koncernu. Spektrum dílčích cílů sahá od zvyšování kapacity pro delší dojezd přes snižování množství vzácných surovin a optimalizaci trvale udržitelných výrobních procesů až po recyklaci akumulátorových systémů. „Již dnes vyvíjíme a vyrábíme výkonovou elektroniku, akumulátorové systémy, elektromotory a nabíjecí systémy a osvojujeme si kompetence pro recyklaci akumulátorů,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva obchodní jednotky Volkswagen Group Components. „Začleněním obchodní oblasti akumulátorových článků do obchodní jednotky Volkswagen Group Components jsme na cestě ke globálně vedoucímu výrobci elektrických komponentů.“
Frank Blome, vedoucí odborného centra pro akumulátorové články v Salzgitteru, vysvětluje: „Zprovoznění zkušebního výrobního zařízení je důležitým krokem na naší cestě k výstavbě ‚gigatovárny‘ v našem závodě v Salzgitteru. Během krátké doby zde prohloubíme naše znalosti výrobních procesů.“ Frank Blome dodává, že to je důležité pro optimalizaci vývoje, jehož cílem je zajištění požadovaných provozních vlastností, nákladů a kvality. „Získané zkušenosti přispějí také k tomu, abychom u lithiumiontových akumulátorů měli v budoucnosti pod kontrolou celý dodavatelský řetězec – od surovin přes výrobu až po recyklaci.“
V závodě Salzgitter probíhá rovněž výstavba zkušebního zařízení pro recyklaci akumulátorů. S jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2020.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.