Závislost je pro Volkswagen nepřípustná. Investuje proto miliardu eur

AutoRoad.cz, 29. září 2019, 12:39 Google+

Koncern Volkswagen stanovuje nová měřítka v oblasti vývoje, testování a výroby progresivní technologie akumulátorových článků v Německu. Jen v dolnosaském Salzgitteru vznikne do přelomu let 2023 a 2024 více než 1000 pracovních míst – z toho 300 ve vývojovém centru značky Volkswagen se zařízením pro zkušební výrobu a 700 ve společném podniku, který založily společnosti Northvolt a Volkswagen za účelem výstavby a provozování závodu na výrobu akumulátorových článků. Koncern Volkswagen investuje do aktivity v oblasti akumulátorových článků ve stejném časovém období více než jednu miliardu eur.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. Roomzz

Volkswagen I.D. Roomzz | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

V odborném centru v Salzgitteru byla zprovozněna speciální linka pro zkušební malosériovou výrobu akumulátorových článků. Přibližně 300 odborníků vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy pro výrobu lithium-iontových akumulátorů. Volkswagen investuje v prvním kroku více než 100 milionů eur do vlastních vývojových a výrobních kompetencí.

Dalších 900 milionů eur investic vynaloží Volkswagen na společné aktivity se švédským výrobcem akumulátorů Northvolt. V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024. Volkswagen za tím účelem nedávno založil společný podnik, v němž má, stejně jako Northvolt, podíl 50 procent. V této právně samostatné společnosti vznikne ve střednědobém horizontu 700 pracovních míst.

img-responsive

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

„Propojením vývoje, testování a zkušební výroby akumulátorových článků v Salzgitteru vznikne další milník v rozsáhlé elektrické ofenzivě koncernu Volkswagen,“ říká Dr. Stefan Sommer, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za oblast nákupu. „Sdružením kompetencí v salzgitterském závodě zajistíme další vývoj akumulátorových článků ve vlastní režii, protože se jedná o klíčový komponent elektrifikace. Současně také budeme moci vyvíjet nové standardy a rychle je zavádět do sériové výroby.“

Koncern Volkswagen vytvořil za tím účelem v rámci obchodní jednotky Volkswagen Group Components obchodní oblast akumulátorových článků. Jejím úkolem bude další zdokonalování akumulátorových článků ve spolupráci s dodavateli pro jejich budoucí použití v elektricky poháněných modelech koncernu. Spektrum dílčích cílů sahá od zvyšování kapacity pro delší dojezd přes snižování množství vzácných surovin a optimalizaci trvale udržitelných výrobních procesů až po recyklaci akumulátorových systémů. „Již dnes vyvíjíme a vyrábíme výkonovou elektroniku, akumulátorové systémy, elektromotory a nabíjecí systémy a osvojujeme si kompetence pro recyklaci akumulátorů,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva obchodní jednotky Volkswagen Group Components. „Začleněním obchodní oblasti akumulátorových článků do obchodní jednotky Volkswagen Group Components jsme na cestě ke globálně vedoucímu výrobci elektrických komponentů.“

Frank Blome, vedoucí odborného centra pro akumulátorové články v Salzgitteru, vysvětluje: „Zprovoznění zkušebního výrobního zařízení je důležitým krokem na naší cestě k výstavbě ‚gigatovárny‘ v našem závodě v Salzgitteru. Během krátké doby zde prohloubíme naše znalosti výrobních procesů.“ Frank Blome dodává, že to je důležité pro optimalizaci vývoje, jehož cílem je zajištění požadovaných provozních vlastností, nákladů a kvality. „Získané zkušenosti přispějí také k tomu, abychom u lithiumiontových akumulátorů měli v budoucnosti pod kontrolou celý dodavatelský řetězec – od surovin přes výrobu až po recyklaci.“

V závodě Salzgitter probíhá rovněž výstavba zkušebního zařízení pro recyklaci akumulátorů. S jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2020.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Závislost je pro Volkswagen nepřípustná. Investuje proto miliardu eur

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota chce řešit ucpaná města elektrickými letadly podobnými dronům

Ucpaným městem za pár minut? Toyota brzy nabídne eVTOL...

Ilustrační foto

Pozor na limity povinného ručení, nemusí vždy stačit!

Škoda Kodiaq RS ABT

Škoda Kodiaq RS ABT, rekordman ještě rychlejší

Hongqi CA770 Dakar

Nejpodivnější auta letošního Dakaru? Pravděpodobně čínské vládní limuzíny

Autobazary

Triky, proč je lepší kupovat ojeté auto v zimě. Co vše ukáží nepříznivé podmínky?

Škoda Kamiq Scoutline

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE, to je městské SUV s dobrodružným vzhledem

mitsubishi l200

Test: Mitsubishi L200 Double Cab, oldschoolový parťák s diamanty ve znaku

Škoda Octavia Liftback

NOVÁ ŠKODA OCTAVIA LIFTBACK se rozjíždí za zákazníky

Honda Civic Type R

Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

Brussels-Motor-Show

Jsou PHEV trumfem výrobců automobilů pro rok 2020?

reklama

Doporučujeme

Opel Corsa B byl představen v roce 1993

Co zvládne starý naftový Opel Corsa? 1 000 000 kilometrů téměř bez závad!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

  2. NOVÁ ŠKODA OCTAVIA LIFTBACK se rozjíždí za zákazníky

  3. Triky, proč je lepší kupovat ojeté auto v zimě. Co vše ukáží nepříznivé podmínky?

  4. ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE, to je městské SUV s dobrodružným vzhledem

  5. Test: Mitsubishi L200 Double Cab, oldschoolový parťák s diamanty ve znaku

  6. Pozor na limity povinného ručení, nemusí vždy stačit!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud