I přesto, že na voze nezůstane ani škrábanec, může srážka s tažným zařízením znamenat velké problémy. I nízká rychlost napáchá velké škody skrývající se pod nárazníkem.
Nenápadné ťukance na parkovišti nemusí způsobit jen důlek v poznávací značce. Německá testovací organizace DEKRA tento náraz simulovala ve svých laboratořích. Pro tyto účely byl použit vůz Mercedes-Benz třídy C generace W204 vyráběný v letech 2007 - 2014. V testu se vůz pohyboval rychlostí o 10 km/h vyšší než před ním jedoucí vůz s tažným zařízením. Vnější škody byly podle německých techniků stěží rozeznatelné. Lze si jen povšimnout lehkých poškození nárazníku v okolí SPZ. Deformace je také poznat na spárách mezi nárazníkem a kapotou/blatníkem.
Až po demontáží nárazníku a důkladném proměření karoserie vyšly skutečné škody na povrch. Při nárazu došlo k deformaci nejen příčného nosníku, ale i podélných nosníků. Kromě toho došlo k deformaci vodního chladiče, poškození kondenzátoru klimatizace a zdeformováno bylo i chladicí potrubí posilovače řízení. Cena následných oprav byla odhadnuta na 7400 Euro - cca. 190 000 Kč.
V této souvislosti by řidiči neměli brát ani tyto malé kolize v nízkých rychlostech na lehkou váhu. Poškození, ke kterým došlo při této simulaci, ohrožují bezpečnost cestujících při opakovaném nárazu. Vzhledem k narušení struktury přední části může mít další nehoda fatální následky.
Přední část vozu je konstruována tak, aby při nárazu došlo ke kontrolované deformaci. Všechny části karoserie na přídi vozidla jsou také uzpůsobeny tomu, aby při srážce s chodcem nedošlo k vážným zraněním. Jejich pružnost a schopnost vrátit se do původního stavu způsobuje, že není možné rozpoznat rozsah škod pod těmito díly. Nemluvě o tom, že u mnohých vozů jsou nárazníky napěchovány všemožnými senzory a radary. I jejich poškození se může prodražit.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.