I přesto, že na voze nezůstane ani škrábanec, může srážka s tažným zařízením znamenat velké problémy. I nízká rychlost napáchá velké škody skrývající se pod nárazníkem.
Nenápadné ťukance na parkovišti nemusí způsobit jen důlek v poznávací značce. Německá testovací organizace DEKRA tento náraz simulovala ve svých laboratořích. Pro tyto účely byl použit vůz Mercedes-Benz třídy C generace W204 vyráběný v letech 2007 - 2014. V testu se vůz pohyboval rychlostí o 10 km/h vyšší než před ním jedoucí vůz s tažným zařízením. Vnější škody byly podle německých techniků stěží rozeznatelné. Lze si jen povšimnout lehkých poškození nárazníku v okolí SPZ. Deformace je také poznat na spárách mezi nárazníkem a kapotou/blatníkem.
Až po demontáží nárazníku a důkladném proměření karoserie vyšly skutečné škody na povrch. Při nárazu došlo k deformaci nejen příčného nosníku, ale i podélných nosníků. Kromě toho došlo k deformaci vodního chladiče, poškození kondenzátoru klimatizace a zdeformováno bylo i chladicí potrubí posilovače řízení. Cena následných oprav byla odhadnuta na 7400 Euro - cca. 190 000 Kč.
V této souvislosti by řidiči neměli brát ani tyto malé kolize v nízkých rychlostech na lehkou váhu. Poškození, ke kterým došlo při této simulaci, ohrožují bezpečnost cestujících při opakovaném nárazu. Vzhledem k narušení struktury přední části může mít další nehoda fatální následky.
Přední část vozu je konstruována tak, aby při nárazu došlo ke kontrolované deformaci. Všechny části karoserie na přídi vozidla jsou také uzpůsobeny tomu, aby při srážce s chodcem nedošlo k vážným zraněním. Jejich pružnost a schopnost vrátit se do původního stavu způsobuje, že není možné rozpoznat rozsah škod pod těmito díly. Nemluvě o tom, že u mnohých vozů jsou nárazníky napěchovány všemožnými senzory a radary. I jejich poškození se může prodražit.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.