I přesto, že na voze nezůstane ani škrábanec, může srážka s tažným zařízením znamenat velké problémy. I nízká rychlost napáchá velké škody skrývající se pod nárazníkem.
Nenápadné ťukance na parkovišti nemusí způsobit jen důlek v poznávací značce. Německá testovací organizace DEKRA tento náraz simulovala ve svých laboratořích. Pro tyto účely byl použit vůz Mercedes-Benz třídy C generace W204 vyráběný v letech 2007 - 2014. V testu se vůz pohyboval rychlostí o 10 km/h vyšší než před ním jedoucí vůz s tažným zařízením. Vnější škody byly podle německých techniků stěží rozeznatelné. Lze si jen povšimnout lehkých poškození nárazníku v okolí SPZ. Deformace je také poznat na spárách mezi nárazníkem a kapotou/blatníkem.
Až po demontáží nárazníku a důkladném proměření karoserie vyšly skutečné škody na povrch. Při nárazu došlo k deformaci nejen příčného nosníku, ale i podélných nosníků. Kromě toho došlo k deformaci vodního chladiče, poškození kondenzátoru klimatizace a zdeformováno bylo i chladicí potrubí posilovače řízení. Cena následných oprav byla odhadnuta na 7400 Euro - cca. 190 000 Kč.
V této souvislosti by řidiči neměli brát ani tyto malé kolize v nízkých rychlostech na lehkou váhu. Poškození, ke kterým došlo při této simulaci, ohrožují bezpečnost cestujících při opakovaném nárazu. Vzhledem k narušení struktury přední části může mít další nehoda fatální následky.
Přední část vozu je konstruována tak, aby při nárazu došlo ke kontrolované deformaci. Všechny části karoserie na přídi vozidla jsou také uzpůsobeny tomu, aby při srážce s chodcem nedošlo k vážným zraněním. Jejich pružnost a schopnost vrátit se do původního stavu způsobuje, že není možné rozpoznat rozsah škod pod těmito díly. Nemluvě o tom, že u mnohých vozů jsou nárazníky napěchovány všemožnými senzory a radary. I jejich poškození se může prodražit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?