Crashtest vozu do tažného zařízení: 10 km/h způsobí škodu za téměř 200 000 Kč

pet / AutoRoad.cz, 7. září 2019, 11:21 Google+

I přesto, že na voze nezůstane ani škrábanec, může srážka s tažným zařízením znamenat velké problémy. I nízká rychlost napáchá velké škody skrývající se pod nárazníkem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Crash test vozu s tažným zařízení v laboratořích německé Dekry

Crash test vozu s tažným zařízení v laboratořích německé Dekry | foto: Dekra

Sdílejte článek

Nenápadné ťukance na parkovišti nemusí způsobit jen důlek v poznávací značce. Německá testovací organizace DEKRA tento náraz simulovala ve svých laboratořích. Pro tyto účely byl použit vůz Mercedes-Benz třídy C generace W204 vyráběný v letech 2007 - 2014. V testu se vůz pohyboval rychlostí o 10 km/h vyšší než před ním jedoucí vůz s tažným zařízením. Vnější škody byly podle německých techniků stěží rozeznatelné. Lze si jen povšimnout lehkých poškození nárazníku v okolí SPZ. Deformace je také poznat na spárách mezi nárazníkem a kapotou/blatníkem.

Až po demontáží nárazníku a důkladném proměření karoserie vyšly skutečné škody na povrch. Při nárazu došlo k deformaci nejen příčného nosníku, ale i podélných nosníků. Kromě toho došlo k deformaci vodního chladiče, poškození kondenzátoru klimatizace a zdeformováno bylo i chladicí potrubí posilovače řízení. Cena následných oprav byla odhadnuta na 7400 Euro - cca. 190 000 Kč.

V této souvislosti by řidiči neměli brát ani tyto malé kolize v nízkých rychlostech na lehkou váhu. Poškození, ke kterým došlo při této simulaci, ohrožují bezpečnost cestujících při opakovaném nárazu. Vzhledem k narušení struktury přední části může mít další nehoda fatální následky.

Přední část vozu je konstruována tak, aby při nárazu došlo ke kontrolované deformaci. Všechny části karoserie na přídi vozidla jsou také uzpůsobeny tomu, aby při srážce s chodcem nedošlo k vážným zraněním. Jejich pružnost a schopnost vrátit se do původního stavu způsobuje, že není možné rozpoznat rozsah škod pod těmito díly. Nemluvě o tom, že u mnohých vozů jsou nárazníky napěchovány všemožnými senzory a radary. I jejich poškození se může prodražit.

Vytisknout

Diskuze: Crashtest vozu do tažného zařízení: 10 km/h způsobí škodu za téměř 200 000 Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Toyotě se u modelu Land Cruiser Hardtop FJ25 z roku 1957 podařilo vyladit plastovou střechu tak, aby ji neničily rozdíly teplot a mechanické poškození

9 vynálezů, kterými Toyota změnila svět aut

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud