Vzhledem k stále přísnějším emisním normám jsou výrobci nucení vybavovat vozy stále dražšími technologiemi. Kvůli drahému filtru pevných částic či SCR katalyzátoru zmizely z malých vozů naftové motory. Nyní dostávají filtr pevných částic i benzinové motorizace s přímým vstřikováním. Takové motory však v nejmenších vozech téměř nenajdete, mají proto mírně vyšší spotřebu a tím pádem vypouští více emisí CO2. Za každý gram CO2 překračující povolenou hranici však výrobci platí 95 Euro.
Šéf Volkswagenu Herbert Diess už naznačil konec modelu Up!, jeho dvojče Škoda Citigo už pořídíte jen s elektrickým pohonem. Také Opel ukončil výrobu nejmenšího modelu Adam bez nástupce. Loni na podzim skončil prodej Renaultu Twingo na českém trhu. Podobný osud pravděpodobně čeká další modely. Výrobci na těchto vozech nedokáží vydělat.
Malé vozy může krátkodobě zachránit jejich elektrifikace. Vzhledem k použití těchto vozů především ve městě je není nutné vybavit obrovskými akumulátory. Díky použití pouze pro krátké vzdálenosti jim kupující odpustí i kratší dojezd, který s benzinovým motorem a malou nádrží nebyl o nic vyšší.
I nejnovější vozy z B-segmentu nabízí čistě elektrické verze. Peugeot 208 sdílející platformu s Opelem Corsa ve verzích poháněných elektromotorem lákají na téměř sportovní jízdní parametry. Stále jsou však nabízeny i s klasickými spalovacími motory. Naproti tomu Smart nabídne své modely Fortwo a Forfour od roku 2020 pouze s elektromotorem pod kapotou.
Klasické malé vozy se spalovacím motorem to tedy nebudou mít lehké, přesto z trhu i přes negativní prognózy nezmizí. Na západních trzích stále patří mezi nejprodávanější modely. Proto se dočkáme i novinek - ve Frankfurtu na IAA by měl být představen nástupce minivozu i10 od Hyundaie.