Podle předpovědi výrobců je s malými vozy brzy konec. Přísné emisní normy zvyšují jejich cenu, pro kupce proto přestávají být zajímavé. Podle expertů to tak horké nebude a i v budoucnu je především ve městech budeme stále potkávat.
Vzhledem k stále přísnějším emisním normám jsou výrobci nucení vybavovat vozy stále dražšími technologiemi. Kvůli drahému filtru pevných částic či SCR katalyzátoru zmizely z malých vozů naftové motory. Nyní dostávají filtr pevných částic i benzinové motorizace s přímým vstřikováním. Takové motory však v nejmenších vozech téměř nenajdete, mají proto mírně vyšší spotřebu a tím pádem vypouští více emisí CO2. Za každý gram CO2 překračující povolenou hranici však výrobci platí 95 Euro.
Šéf Volkswagenu Herbert Diess už naznačil konec modelu Up!, jeho dvojče Škoda Citigo už pořídíte jen s elektrickým pohonem. Také Opel ukončil výrobu nejmenšího modelu Adam bez nástupce. Loni na podzim skončil prodej Renaultu Twingo na českém trhu. Podobný osud pravděpodobně čeká další modely. Výrobci na těchto vozech nedokáží vydělat.
Malé vozy může krátkodobě zachránit jejich elektrifikace. Vzhledem k použití těchto vozů především ve městě je není nutné vybavit obrovskými akumulátory. Díky použití pouze pro krátké vzdálenosti jim kupující odpustí i kratší dojezd, který s benzinovým motorem a malou nádrží nebyl o nic vyšší.
I nejnovější vozy z B-segmentu nabízí čistě elektrické verze. Peugeot 208 sdílející platformu s Opelem Corsa ve verzích poháněných elektromotorem lákají na téměř sportovní jízdní parametry. Stále jsou však nabízeny i s klasickými spalovacími motory. Naproti tomu Smart nabídne své modely Fortwo a Forfour od roku 2020 pouze s elektromotorem pod kapotou.
Klasické malé vozy se spalovacím motorem to tedy nebudou mít lehké, přesto z trhu i přes negativní prognózy nezmizí. Na západních trzích stále patří mezi nejprodávanější modely. Proto se dočkáme i novinek - ve Frankfurtu na IAA by měl být představen nástupce minivozu i10 od Hyundaie.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.