Stáčení tachometrů je relativně častou nekalou praktikou při prodeji ojetých aut. Odhalit jej bez znalosti historie vozidla, respektive bez záznamů najetých kilometrů v průběhu používání vozidla, je velice obtížné a často i nemožné.
Pro nepoctivé prodejce jde tedy o zajímavý způsob, jak zvýšit hodnotu a atraktivitu vozidla. A o kolik kupující vlastně zaplatí za auto více, než je jeho reálná cena?
Auto se stočeným tachometrem bývá dle společnosti Cebia v průměru dražší o 20 % a více než by mělo stát v případě, že by tachometr stočený nemělo. To, jak velký vliv má počet najetých kilometrů na cenu vozu, závisí především na stáří vozu a konkrétním modelu. Například při stočení o 100 000 km u pětiletých vozidel ze segmentu malých a mini může být auto dražší i o více než 30 %.
Zhruba stejnou částku, o kterou kupující zaplatí za auto více kvůli stočenému tachometru, si v následujících letech vyžádá oprava a údržba daného vozidla. Celkové náklady spojené s koupí vozu se stočeným tachometrem se tak mohou vyšplhat v průměru na 50 % ceny vozu!
Příklady stovek vozidel se stočeným tachometrem různých značek lze nalézt na www.zkontrolujsiauto.cz/hitparada. Je z nich patrné, že vozy se stáčejí i o stovky tisíc kilometrů, někdy dokonce na hodnoty zánovních aut.
Výjimkou nejsou ani opakovaná stáčení. Hitparádu stočených aut uveřejnila Cebia loni v říjnu proto, aby se široká veřejnost mohla přesvědčit o praktikách při stáčení tachometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?