Stáčení tachometrů je relativně častou nekalou praktikou při prodeji ojetých aut. Odhalit jej bez znalosti historie vozidla, respektive bez záznamů najetých kilometrů v průběhu používání vozidla, je velice obtížné a často i nemožné.
Pro nepoctivé prodejce jde tedy o zajímavý způsob, jak zvýšit hodnotu a atraktivitu vozidla. A o kolik kupující vlastně zaplatí za auto více, než je jeho reálná cena?
Auto se stočeným tachometrem bývá dle společnosti Cebia v průměru dražší o 20 % a více než by mělo stát v případě, že by tachometr stočený nemělo. To, jak velký vliv má počet najetých kilometrů na cenu vozu, závisí především na stáří vozu a konkrétním modelu. Například při stočení o 100 000 km u pětiletých vozidel ze segmentu malých a mini může být auto dražší i o více než 30 %.
Zhruba stejnou částku, o kterou kupující zaplatí za auto více kvůli stočenému tachometru, si v následujících letech vyžádá oprava a údržba daného vozidla. Celkové náklady spojené s koupí vozu se stočeným tachometrem se tak mohou vyšplhat v průměru na 50 % ceny vozu!
Příklady stovek vozidel se stočeným tachometrem různých značek lze nalézt na www.zkontrolujsiauto.cz/hitparada. Je z nich patrné, že vozy se stáčejí i o stovky tisíc kilometrů, někdy dokonce na hodnoty zánovních aut.
Výjimkou nejsou ani opakovaná stáčení. Hitparádu stočených aut uveřejnila Cebia loni v říjnu proto, aby se široká veřejnost mohla přesvědčit o praktikách při stáčení tachometrů.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?