Pro nepoctivé prodejce jde tedy o zajímavý způsob, jak zvýšit hodnotu a atraktivitu vozidla. A o kolik kupující vlastně zaplatí za auto více, než je jeho reálná cena?
Auto se stočeným tachometrem bývá dle společnosti Cebia v průměru dražší o 20 % a více než by mělo stát v případě, že by tachometr stočený nemělo. To, jak velký vliv má počet najetých kilometrů na cenu vozu, závisí především na stáří vozu a konkrétním modelu. Například při stočení o 100 000 km u pětiletých vozidel ze segmentu malých a mini může být auto dražší i o více než 30 %.
Zhruba stejnou částku, o kterou kupující zaplatí za auto více kvůli stočenému tachometru, si v následujících letech vyžádá oprava a údržba daného vozidla. Celkové náklady spojené s koupí vozu se stočeným tachometrem se tak mohou vyšplhat v průměru na 50 % ceny vozu!
Příklady stovek vozidel se stočeným tachometrem různých značek lze nalézt na www.zkontrolujsiauto.cz/hitparada. Je z nich patrné, že vozy se stáčejí i o stovky tisíc kilometrů, někdy dokonce na hodnoty zánovních aut.
Výjimkou nejsou ani opakovaná stáčení. Hitparádu stočených aut uveřejnila Cebia loni v říjnu proto, aby se široká veřejnost mohla přesvědčit o praktikách při stáčení tachometrů.