Nejkratší dobu na nového majitele čekají při prodeji ojetá Škoda Felicia, Suzuki Jimny a Mazda CX-7. Průměrně najdou na inzerát nebo v autobazaru kupce za 27 až 33 dnů. Naopak z ojetin nejdéle, kolem 80 dní, na prodej čekají Peugeot Rifter, Opel Crossland X a Jeep Wrangler. Vyplývá to z monitoringu skupiny AAA Auto.
Průměrná čekací doba inzerovaného vozu je v Česku 56,6 dne, do statistiky jsou však započítány i specifické vozy, které si hůře hledají majitele. Škodovky zmizí z inzerce v průměru za 48,7 dne.
Skutečnost, že některé vozy stráví delší čekací dobu na svého nového majitele, však automaticky neznamená, že o ně není zájem. "Faktorů, které mají vliv na dobu, než se automobil prodá, je celá řada, a ne každý je negativní. Typickým příkladem je například špatná dohledatelnost vozu či jejich nízký počet. Vliv má ovšem i poměr počtu inzerovaných vozů k počtu inzerovaných dní. Jednoduše řečeno, pokud některých kusů vozů je příliš, je pochopitelné, že některé kusy budou na své majitele čekat déle než u jiných modelů," uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček.
Nejoblíbenější model v Česku, Škoda Octavia, čeká v průměru u prodejců ojetin 47 dní. Těchto vozů se v ČR aktuálně inzeruje 17.415. Druhá nejpopulárnější Škoda Fabia s 11.960 kusy v nabídce si vede prakticky totožně s rozdílem jednoho dne (46). Z dalších populárních ojetin Roomster čeká na nového majitele 44 dní, Superb 48 dní, Yeti a Citigo 49 dní, Rapid a Karoq 50 dní, Kodiaq 51 dní a Scala 53 dní.
Ze známých modelů, které reprezentují četnější zastoupení v inzerci, si dobře vede Hyundai ix20. Aktuálně nabízených 660 kusů těchto malých aut má průměrnou čekací lhůtu 39 dní. Oblíbeným modelem je i rumunský Duster. Celkem 871 aktuálně inzerovaných Dacií čeká na své majitele v průměru jen o dva dny déle, tedy 41 dní. Stejného výsledku dosáhla sestra rumunského výrobce, Dacia Logan. V kategorii nad 1000 nabízených aut se v nabídce nejkratší dobu ohřeje Hyundai i30, jenž na svého majitele čeká průměrných 41 dní. Druhé skončilo Audi A6 se 42 dny a na třetím místě Audi A4 se 44 dny.
Celkem bylo v červenci na českém trhu nabízeno 107.072 ojetých automobilů, nejčastěji s cenou okolo 136.000 Kč a ve věku 9,9 roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?