Nejkratší dobu na nového majitele čekají při prodeji ojetá Škoda Felicia, Suzuki Jimny a Mazda CX-7. Průměrně najdou na inzerát nebo v autobazaru kupce za 27 až 33 dnů. Naopak z ojetin nejdéle, kolem 80 dní, na prodej čekají Peugeot Rifter, Opel Crossland X a Jeep Wrangler. Vyplývá to z monitoringu skupiny AAA Auto.
Průměrná čekací doba inzerovaného vozu je v Česku 56,6 dne, do statistiky jsou však započítány i specifické vozy, které si hůře hledají majitele. Škodovky zmizí z inzerce v průměru za 48,7 dne.
Skutečnost, že některé vozy stráví delší čekací dobu na svého nového majitele, však automaticky neznamená, že o ně není zájem. "Faktorů, které mají vliv na dobu, než se automobil prodá, je celá řada, a ne každý je negativní. Typickým příkladem je například špatná dohledatelnost vozu či jejich nízký počet. Vliv má ovšem i poměr počtu inzerovaných vozů k počtu inzerovaných dní. Jednoduše řečeno, pokud některých kusů vozů je příliš, je pochopitelné, že některé kusy budou na své majitele čekat déle než u jiných modelů," uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček.
Nejoblíbenější model v Česku, Škoda Octavia, čeká v průměru u prodejců ojetin 47 dní. Těchto vozů se v ČR aktuálně inzeruje 17.415. Druhá nejpopulárnější Škoda Fabia s 11.960 kusy v nabídce si vede prakticky totožně s rozdílem jednoho dne (46). Z dalších populárních ojetin Roomster čeká na nového majitele 44 dní, Superb 48 dní, Yeti a Citigo 49 dní, Rapid a Karoq 50 dní, Kodiaq 51 dní a Scala 53 dní.
Ze známých modelů, které reprezentují četnější zastoupení v inzerci, si dobře vede Hyundai ix20. Aktuálně nabízených 660 kusů těchto malých aut má průměrnou čekací lhůtu 39 dní. Oblíbeným modelem je i rumunský Duster. Celkem 871 aktuálně inzerovaných Dacií čeká na své majitele v průměru jen o dva dny déle, tedy 41 dní. Stejného výsledku dosáhla sestra rumunského výrobce, Dacia Logan. V kategorii nad 1000 nabízených aut se v nabídce nejkratší dobu ohřeje Hyundai i30, jenž na svého majitele čeká průměrných 41 dní. Druhé skončilo Audi A6 se 42 dny a na třetím místě Audi A4 se 44 dny.
Celkem bylo v červenci na českém trhu nabízeno 107.072 ojetých automobilů, nejčastěji s cenou okolo 136.000 Kč a ve věku 9,9 roku.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.