Škoda Felicia ještě není odepsaná! JDE NA DRAČKU i jako ojetina

Škoda Felicia
Škoda Felicia, foto: Škoda Auto
František Zakopal , AutoRoad.cz 10. srpna 2019 12:32 | akt. 12. srpna 2019 11:04
Sdílej:

Nejkratší dobu na nového majitele čekají při prodeji ojetá Škoda Felicia, Suzuki Jimny a Mazda CX-7. Průměrně najdou na inzerát nebo v autobazaru kupce za 27 až 33 dnů. Naopak z ojetin nejdéle, kolem 80 dní, na prodej čekají Peugeot Rifter, Opel Crossland X a Jeep Wrangler. Vyplývá to z monitoringu skupiny AAA Auto.

Průměrná čekací doba inzerovaného vozu je v Česku 56,6 dne, do statistiky jsou však započítány i specifické vozy, které si hůře hledají majitele. Škodovky zmizí z inzerce v průměru za 48,7 dne.

Skutečnost, že některé vozy stráví delší čekací dobu na svého nového majitele, však automaticky neznamená, že o ně není zájem. "Faktorů, které mají vliv na dobu, než se automobil prodá, je celá řada, a ne každý je negativní. Typickým příkladem je například špatná dohledatelnost vozu či jejich nízký počet. Vliv má ovšem i poměr počtu inzerovaných vozů k počtu inzerovaných dní. Jednoduše řečeno, pokud některých kusů vozů je příliš, je pochopitelné, že některé kusy budou na své majitele čekat déle než u jiných modelů," uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček.

Nejoblíbenější model v Česku, Škoda Octavia, čeká v průměru u prodejců ojetin 47 dní. Těchto vozů se v ČR aktuálně inzeruje 17.415. Druhá nejpopulárnější Škoda Fabia s 11.960 kusy v nabídce si vede prakticky totožně s rozdílem jednoho dne (46). Z dalších populárních ojetin Roomster čeká na nového majitele 44 dní, Superb 48 dní, Yeti a Citigo 49 dní, Rapid a Karoq 50 dní, Kodiaq 51 dní a Scala 53 dní.

Ze známých modelů, které reprezentují četnější zastoupení v inzerci, si dobře vede Hyundai ix20. Aktuálně nabízených 660 kusů těchto malých aut má průměrnou čekací lhůtu 39 dní. Oblíbeným modelem je i rumunský Duster. Celkem 871 aktuálně inzerovaných Dacií čeká na své majitele v průměru jen o dva dny déle, tedy 41 dní. Stejného výsledku dosáhla sestra rumunského výrobce, Dacia Logan. V kategorii nad 1000 nabízených aut se v nabídce nejkratší dobu ohřeje Hyundai i30, jenž na svého majitele čeká průměrných 41 dní. Druhé skončilo Audi A6 se 42 dny a na třetím místě Audi A4 se 44 dny.

Celkem bylo v červenci na českém trhu nabízeno 107.072 ojetých automobilů, nejčastěji s cenou okolo 136.000 Kč a ve věku 9,9 roku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.

Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.