Osobitý tvar optimalizuje vnímání polohy volantu při přechodu z plně automatizovaného řízení na aktivní řízení, zlepšuje také komfort nastupování a výhled na přístrojový panel. Vše pod kontrolou, vše v zorném poli, to je polygonální volant BMW iNEXT.
BMW iNEXT ohlašuje začátek nové éry radosti z jízdy. Jeho schopnost vysoce automatizované jízdy je spojena s rozsáhlým pokrokem v oblasti interiérového designu. První model společnosti BMW Group, v němž již řidič nebude povinen aktivně řídit, ale kdykoliv může řízení převzít, je vybaven zcela nově navrženým volantem. Díky svému mnohoúhelníkovému tvaru se skvěle hodí pro přepínání mezi vysoce automatizovaným a aktivním řízením. Unikátní obrysy volantu, inspirované motorsportem, navíc zlepšují nastupování do vozu i komfort sezení a současně poskytují lepší výhled na přístrojový panel. Polygonální volant je podobně jako zakřivený displej součástí průkopnického designu interiéru BMW iNEXT – modelu, který bude vyráběn od roku 2021 jako vlajková loď nových technologií prémiového automobilového výrobce.
Volant BMW iNEXT pozoruhodného a moderního tvaru symbolizuje začátek věku vysoce automatizované jízdy. Věnec volantu je v horní a spodní části zploštělý, zatímco zaoblené rohy po jeho stranách poskytují pohodlné opěrné body pro ruce. Výhody tohoto tvaru jsou evidentní zejména při přechodu z vysoce automatizované jízdy na aktivní řízení. Ve srovnání s kulatým tvarem je mnohem snazší rozpoznat úhel natočení kol na základě polohy volantu. Ve chvíli, kdy řidič znovu převezme kontrolu nad vozem, okamžitě rozpozná úhel natočení předních kol, a to jak vizuálně, tak dotykem, a může tak bezpečně a svižně pokračovat v jízdě v BMW iNEXT v nastaveném kurzu.
Optická vlákna integrovaná v bočních částech volantu řidiče pomocí barevných signálů informují o dostupnosti vysoce automatizovaných jízdních funkcí, a také upozorňují na situace, kdy je řidič povinen nad vozidlem převzít aktivní kontrolu. Tato forma interakce mezi řidičem a vozidlem je dalším aspektem průkopnického designu interiéru, který BMW iNEXT přinese, a odráží v sobě propracovanost celého vozu.
Výrazný tvar volantu v BMW iNEXT skýtá také další ergonomicky zlepšené aspekty. Zploštění jeho spodní části zajišťuje větší komfort při vstupování a vystupování z vozidla. Zvyšuje také volnost pohybu při jízdě na dlouhé vzdálenosti tím, že například při používání systému pro aktivní udržování rychlosti umožňuje řidiči pokrčit jak levou, tak i pravou nohu.
Polygonální volant je navíc dokonale sladěn s designem displejů a ovládacích prvků BMW iNEXT. Jeho tvar zlepšuje výhled řidiče na nový zakřivený displej tvořící hlavní rozhraní mezi vozem a řidičem. Umístění displeje, který je důsledně orientován na řidiče, a tvar volantu tak zlepšují čitelnost symbolů zobrazovaných displejem.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.