Osobitý tvar optimalizuje vnímání polohy volantu při přechodu z plně automatizovaného řízení na aktivní řízení, zlepšuje také komfort nastupování a výhled na přístrojový panel. Vše pod kontrolou, vše v zorném poli, to je polygonální volant BMW iNEXT.
BMW iNEXT ohlašuje začátek nové éry radosti z jízdy. Jeho schopnost vysoce automatizované jízdy je spojena s rozsáhlým pokrokem v oblasti interiérového designu. První model společnosti BMW Group, v němž již řidič nebude povinen aktivně řídit, ale kdykoliv může řízení převzít, je vybaven zcela nově navrženým volantem. Díky svému mnohoúhelníkovému tvaru se skvěle hodí pro přepínání mezi vysoce automatizovaným a aktivním řízením. Unikátní obrysy volantu, inspirované motorsportem, navíc zlepšují nastupování do vozu i komfort sezení a současně poskytují lepší výhled na přístrojový panel. Polygonální volant je podobně jako zakřivený displej součástí průkopnického designu interiéru BMW iNEXT – modelu, který bude vyráběn od roku 2021 jako vlajková loď nových technologií prémiového automobilového výrobce.
Volant BMW iNEXT pozoruhodného a moderního tvaru symbolizuje začátek věku vysoce automatizované jízdy. Věnec volantu je v horní a spodní části zploštělý, zatímco zaoblené rohy po jeho stranách poskytují pohodlné opěrné body pro ruce. Výhody tohoto tvaru jsou evidentní zejména při přechodu z vysoce automatizované jízdy na aktivní řízení. Ve srovnání s kulatým tvarem je mnohem snazší rozpoznat úhel natočení kol na základě polohy volantu. Ve chvíli, kdy řidič znovu převezme kontrolu nad vozem, okamžitě rozpozná úhel natočení předních kol, a to jak vizuálně, tak dotykem, a může tak bezpečně a svižně pokračovat v jízdě v BMW iNEXT v nastaveném kurzu.
Optická vlákna integrovaná v bočních částech volantu řidiče pomocí barevných signálů informují o dostupnosti vysoce automatizovaných jízdních funkcí, a také upozorňují na situace, kdy je řidič povinen nad vozidlem převzít aktivní kontrolu. Tato forma interakce mezi řidičem a vozidlem je dalším aspektem průkopnického designu interiéru, který BMW iNEXT přinese, a odráží v sobě propracovanost celého vozu.
Výrazný tvar volantu v BMW iNEXT skýtá také další ergonomicky zlepšené aspekty. Zploštění jeho spodní části zajišťuje větší komfort při vstupování a vystupování z vozidla. Zvyšuje také volnost pohybu při jízdě na dlouhé vzdálenosti tím, že například při používání systému pro aktivní udržování rychlosti umožňuje řidiči pokrčit jak levou, tak i pravou nohu.
Polygonální volant je navíc dokonale sladěn s designem displejů a ovládacích prvků BMW iNEXT. Jeho tvar zlepšuje výhled řidiče na nový zakřivený displej tvořící hlavní rozhraní mezi vozem a řidičem. Umístění displeje, který je důsledně orientován na řidiče, a tvar volantu tak zlepšují čitelnost symbolů zobrazovaných displejem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.