Osobitý tvar optimalizuje vnímání polohy volantu při přechodu z plně automatizovaného řízení na aktivní řízení, zlepšuje také komfort nastupování a výhled na přístrojový panel. Vše pod kontrolou, vše v zorném poli, to je polygonální volant BMW iNEXT.
BMW iNEXT ohlašuje začátek nové éry radosti z jízdy. Jeho schopnost vysoce automatizované jízdy je spojena s rozsáhlým pokrokem v oblasti interiérového designu. První model společnosti BMW Group, v němž již řidič nebude povinen aktivně řídit, ale kdykoliv může řízení převzít, je vybaven zcela nově navrženým volantem. Díky svému mnohoúhelníkovému tvaru se skvěle hodí pro přepínání mezi vysoce automatizovaným a aktivním řízením. Unikátní obrysy volantu, inspirované motorsportem, navíc zlepšují nastupování do vozu i komfort sezení a současně poskytují lepší výhled na přístrojový panel. Polygonální volant je podobně jako zakřivený displej součástí průkopnického designu interiéru BMW iNEXT – modelu, který bude vyráběn od roku 2021 jako vlajková loď nových technologií prémiového automobilového výrobce.
Volant BMW iNEXT pozoruhodného a moderního tvaru symbolizuje začátek věku vysoce automatizované jízdy. Věnec volantu je v horní a spodní části zploštělý, zatímco zaoblené rohy po jeho stranách poskytují pohodlné opěrné body pro ruce. Výhody tohoto tvaru jsou evidentní zejména při přechodu z vysoce automatizované jízdy na aktivní řízení. Ve srovnání s kulatým tvarem je mnohem snazší rozpoznat úhel natočení kol na základě polohy volantu. Ve chvíli, kdy řidič znovu převezme kontrolu nad vozem, okamžitě rozpozná úhel natočení předních kol, a to jak vizuálně, tak dotykem, a může tak bezpečně a svižně pokračovat v jízdě v BMW iNEXT v nastaveném kurzu.
Optická vlákna integrovaná v bočních částech volantu řidiče pomocí barevných signálů informují o dostupnosti vysoce automatizovaných jízdních funkcí, a také upozorňují na situace, kdy je řidič povinen nad vozidlem převzít aktivní kontrolu. Tato forma interakce mezi řidičem a vozidlem je dalším aspektem průkopnického designu interiéru, který BMW iNEXT přinese, a odráží v sobě propracovanost celého vozu.
Výrazný tvar volantu v BMW iNEXT skýtá také další ergonomicky zlepšené aspekty. Zploštění jeho spodní části zajišťuje větší komfort při vstupování a vystupování z vozidla. Zvyšuje také volnost pohybu při jízdě na dlouhé vzdálenosti tím, že například při používání systému pro aktivní udržování rychlosti umožňuje řidiči pokrčit jak levou, tak i pravou nohu.
Polygonální volant je navíc dokonale sladěn s designem displejů a ovládacích prvků BMW iNEXT. Jeho tvar zlepšuje výhled řidiče na nový zakřivený displej tvořící hlavní rozhraní mezi vozem a řidičem. Umístění displeje, který je důsledně orientován na řidiče, a tvar volantu tak zlepšují čitelnost symbolů zobrazovaných displejem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?