Osobitý tvar optimalizuje vnímání polohy volantu při přechodu z plně automatizovaného řízení na aktivní řízení, zlepšuje také komfort nastupování a výhled na přístrojový panel. Vše pod kontrolou, vše v zorném poli, to je polygonální volant BMW iNEXT.
BMW iNEXT ohlašuje začátek nové éry radosti z jízdy. Jeho schopnost vysoce automatizované jízdy je spojena s rozsáhlým pokrokem v oblasti interiérového designu. První model společnosti BMW Group, v němž již řidič nebude povinen aktivně řídit, ale kdykoliv může řízení převzít, je vybaven zcela nově navrženým volantem. Díky svému mnohoúhelníkovému tvaru se skvěle hodí pro přepínání mezi vysoce automatizovaným a aktivním řízením. Unikátní obrysy volantu, inspirované motorsportem, navíc zlepšují nastupování do vozu i komfort sezení a současně poskytují lepší výhled na přístrojový panel. Polygonální volant je podobně jako zakřivený displej součástí průkopnického designu interiéru BMW iNEXT – modelu, který bude vyráběn od roku 2021 jako vlajková loď nových technologií prémiového automobilového výrobce.
Volant BMW iNEXT pozoruhodného a moderního tvaru symbolizuje začátek věku vysoce automatizované jízdy. Věnec volantu je v horní a spodní části zploštělý, zatímco zaoblené rohy po jeho stranách poskytují pohodlné opěrné body pro ruce. Výhody tohoto tvaru jsou evidentní zejména při přechodu z vysoce automatizované jízdy na aktivní řízení. Ve srovnání s kulatým tvarem je mnohem snazší rozpoznat úhel natočení kol na základě polohy volantu. Ve chvíli, kdy řidič znovu převezme kontrolu nad vozem, okamžitě rozpozná úhel natočení předních kol, a to jak vizuálně, tak dotykem, a může tak bezpečně a svižně pokračovat v jízdě v BMW iNEXT v nastaveném kurzu.
Optická vlákna integrovaná v bočních částech volantu řidiče pomocí barevných signálů informují o dostupnosti vysoce automatizovaných jízdních funkcí, a také upozorňují na situace, kdy je řidič povinen nad vozidlem převzít aktivní kontrolu. Tato forma interakce mezi řidičem a vozidlem je dalším aspektem průkopnického designu interiéru, který BMW iNEXT přinese, a odráží v sobě propracovanost celého vozu.
Výrazný tvar volantu v BMW iNEXT skýtá také další ergonomicky zlepšené aspekty. Zploštění jeho spodní části zajišťuje větší komfort při vstupování a vystupování z vozidla. Zvyšuje také volnost pohybu při jízdě na dlouhé vzdálenosti tím, že například při používání systému pro aktivní udržování rychlosti umožňuje řidiči pokrčit jak levou, tak i pravou nohu.
Polygonální volant je navíc dokonale sladěn s designem displejů a ovládacích prvků BMW iNEXT. Jeho tvar zlepšuje výhled řidiče na nový zakřivený displej tvořící hlavní rozhraní mezi vozem a řidičem. Umístění displeje, který je důsledně orientován na řidiče, a tvar volantu tak zlepšují čitelnost symbolů zobrazovaných displejem.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.