Pokud sedíte za volantem automobilu, je potřeba mít přehled nejen o situaci před vámi, ale také o situaci za vaším vozidlem. To však leckdy komplikuje mrtvý úhel, za který mohou v mnoha případech špatně nastavená zrcátka.
Mrtvý úhel je jedním ze strašáků mnoha řidičů. Zvlášť v poslední době navíc automobilky experimentují s různými designovými typy karoserií, které díky silným sloupkům a malým zrcátkům výhled z vozu značně omezují. Tuto skutečnost se pak automobilky snaží kompenzovat pomocí různých berliček v podobě elektronických asistentů.
Přestože jsou tyto asistenty účinnými pomocníky, dá se obejít i bez nich. Mrtvý úhel se totiž dá značně minimalizovat, pokud víte jak si zrcátka správně nastavit.
Většina řidičů si zpětná zrcátka nastavuje tak, aby v nich viděla i část karoserie vozu. To může bezesporu pomoci při orientaci a při parkování, ovšem váš automobil vám poté zabírá velkou část výhledu. V některých extrémních případech se vám pak do slepého úhlu může schovat celé auto.
Jak tedy zrcátka nastavit správně? V tom nám pomůže Stan Carves, který nám ukáže jak si nastavit zrcátka správně podle doporučení "Společnosti automobilových inženýrů".
Nejlepšího nastavení docílíme tak, že se pokaždé vykloníme z naší pozice za volantem. V případě zrcátka na levé straně je potřeba opřít svou hlavu o sklo a poté nastavit zrcátko tak, abychom v něm viděli jen nepatrnou část našeho vozu. V případě pravého zrcátka je potřeba se vyklonit nad středový panel, zhruba do poloviny vozu, a opět nastavit zrcátko tak, abychom v něm viděli jen nepatrnou část našeho vozu. Na závěr si upravíme středové zrcátko, které by mělo směřovat přesně na střed zadního skla.
Pokud jste nastavení provedli správně, měli byste teď mít skvělý přehled o dění kolem celého vozu. Pokud si tedy ve středovém zpětném zrcátku všimnete vozu, který vás začíná předjíždět, měli byste vidět rovnoměrný přechod vozu ze středového zrcátka na levé zrcátko a poté byste ho už měli periferně vidět pouhým okem.
Mrtvého úhlu se nikdy úplně nezbavíme, správným nastavením zrcátek se však dá výrazně minimalizovat a tím i zkrátit doba, po kterou o voze za námi nemáme přehled. Až tedy příště usednete za volant, zkuste si zrcátka upravit trochu jinak než jste zvyklí.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?