Legendární Jeep Willys zná téměř každý. Tvar jeho karosérie je jedním z nejikoničtějších designů automobilové historie a samotné jméno Jeep se stalo synonymem pro terénní vozy. Automobilka Jeep ostatně dodnes vyrábí vůz, který na původní druhoválečný stroj navazuje, i když kromě základního tvaru s ním už nemá nic společné. Přímý příbuzný starého Willysu však dodnes vzniká v Indii, jmenuje se Mahindra Thar a tento rok je zřejmě jeho posledním.
Willys CJ-3B byl pátou modifikací civilní verze vojenského Willys MB a začal se vyrábět v roce 1953. Technicky stále přímo vycházel z původního vozu ze 40. let, dostal však nový čtyřválec nazývaný Hurricane a kvůli jeho velikosti i vyšší kapotu. Právě tento model Willys Motors licencovali několika zahraničním automobilkám, včetně Mitsubishi a Mahindra & Mahindra. Zatímco původní CJ-3B se přestal vyrábět už v roce 1968, Japonci jej udrželi s postupnými modifikacemi ve výrobě jako Mitsubishi Jeep až do roku 1998.
Mahindra & Mahindra starý Willys prodávala pod svým jménem a kromě původních amerických variant produkovala i vlastní styly karosérie, všechny si však zachovaly vysokou a úzkou kapotu a masku se sedmi otvory. Také motory se v indické verzi lišily, Mahindra do svých verzí montovala nejčastěji dieselové čtyřválce původem od Peugeotu a benzínové čtyřválce od Isuzu. Poslední lehká modifikace CJ-3B přišla v roce 2010 a dostala i nové jméno, Mahindra Thar.
Thar přinesl i největši změny oproti původnímu CJ-3B, včetně nové kapoty a zejména výrazně modernizovaný interiér, který už v ničem nepřipomínal původní spartánský Willys a jeho deriváty. I přes všechny změny je však Thar v základu stále téměř totožný se CJ-3B. Poslední dobou už však popularita zastaralého designu začala upadat a Mahindra se rozhodla přijít s úplně novou generací, která se ukáže v roce 2020. Podle fotografií testovacích prototypů bude nástupce Tharu takovu indickou verzí Wrangleru, není však zřejmé, jestli využije zcela novou techniku.
Mahindra Thar se ale ještě rozloučí limitovanou edicí Thar 700, která vznikne jen v 700 kusech. Vozy budou dostupné jen ve dvou barvách, Napoli black a Aqua Marine a dostanou nové, 15" hliníkové disky. Na karosérii každého kusu bude plaketa limitované edice s podpisem Ananda Mahindry, předsedy správní rady Mahindry a vnuk zakladatele firmy. Pohon bude zajišťovat standardní 2,5 litrový dieselový čtyřválec vyvinutý u Mahindry. Cena poslední edice Tharu bude začínat na asi 324 tisících Kč.
I přes konec Mahindry Thar ale není kariéra vozu, který život začal jako Willys CJ-3B úplně u konce. Mahindra totiž vloni začala montovat pod názvem Mahindra Roxor variantu Tharu přímo v USA. Tamní varianta se navíc zbavila mnoha modifikací Tharu, včetně interiéru, který v Roxoru opět vypadá spíše jako u starého Willysu. Narozdíl od Tharu však Roxor není homologovaný jako silniční vozidlo a prodává se jen jako čtyřkolka do terénu. Vzhledem k náročným podmínkám pro homologaci v USA to ani navíc nevypadá, že by se zastaralý stroj někdy opět legálně na silnice mohl podívat.