Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

-mdo / AutoRoad.cz, 23. června 2019, 09:30 Google+

Willys CJ-3B se na trh dostal v roce 1953, už tehdy však šlo jen o modifikaci 13 let starého vozu. Píše se rok 2019 a teprve teď se poslední varianta CJ-3B chystá do důchodu. Ještě než se tomu tak stane, dostane Thar jednu finální limitovanou edici.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mahindra Thar 700

Mahindra Thar 700 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Legendární Jeep Willys zná téměř každý. Tvar jeho karosérie je jedním z nejikoničtějších designů automobilové historie a samotné jméno Jeep se stalo synonymem pro terénní vozy. Automobilka Jeep ostatně dodnes vyrábí vůz, který na původní druhoválečný stroj navazuje, i když kromě základního tvaru s ním už nemá nic společné. Přímý příbuzný starého Willysu však dodnes vzniká v Indii, jmenuje se Mahindra Thar a tento rok je zřejmě jeho posledním.

img-responsive

Mahindra Thar | foto: wheelsage.org

Willys CJ-3B byl pátou modifikací civilní verze vojenského Willys MB a začal se vyrábět v roce 1953. Technicky stále přímo vycházel z původního vozu ze 40. let, dostal však nový čtyřválec nazývaný Hurricane a kvůli jeho velikosti i vyšší kapotu. Právě tento model Willys Motors licencovali několika zahraničním automobilkám, včetně Mitsubishi a Mahindra & Mahindra. Zatímco původní CJ-3B se přestal vyrábět už v roce 1968, Japonci jej udrželi s postupnými modifikacemi ve výrobě jako Mitsubishi Jeep až do roku 1998. 

Mahindra & Mahindra starý Willys prodávala pod svým jménem a kromě původních amerických variant produkovala i vlastní styly karosérie, všechny si však zachovaly vysokou a úzkou kapotu a masku se sedmi otvory. Také motory se v indické verzi lišily, Mahindra do svých verzí montovala nejčastěji dieselové čtyřválce původem od Peugeotu a benzínové čtyřválce od Isuzu. Poslední lehká modifikace CJ-3B přišla v roce 2010 a dostala i nové jméno, Mahindra Thar. 

img-responsive

Mahindra Thar | foto: wheelsage.org

Thar přinesl i největši změny oproti původnímu CJ-3B, včetně nové kapoty a zejména výrazně modernizovaný interiér, který už v ničem nepřipomínal původní spartánský Willys a jeho deriváty. I přes všechny změny je však Thar v základu stále téměř totožný se CJ-3B. Poslední dobou už však popularita zastaralého designu začala upadat a Mahindra se rozhodla přijít s úplně novou generací, která se ukáže v roce 2020. Podle fotografií testovacích prototypů bude nástupce Tharu takovu indickou verzí Wrangleru, není však zřejmé, jestli využije zcela novou techniku.

Mahindra Thar se ale ještě rozloučí limitovanou edicí Thar 700, která vznikne jen v 700 kusech. Vozy budou dostupné jen ve dvou barvách, Napoli black a Aqua Marine a dostanou nové, 15" hliníkové disky. Na karosérii každého kusu bude plaketa limitované edice s podpisem Ananda Mahindry, předsedy správní rady Mahindry a vnuk zakladatele firmy. Pohon bude zajišťovat standardní 2,5 litrový dieselový čtyřválec vyvinutý u Mahindry. Cena poslední edice Tharu bude začínat na asi 324 tisících Kč. 

zdroj: Mahindra

I přes konec Mahindry Thar ale není kariéra vozu, který život začal jako Willys CJ-3B úplně u konce. Mahindra totiž vloni začala montovat pod názvem Mahindra Roxor variantu Tharu přímo v USA. Tamní varianta se navíc zbavila mnoha modifikací Tharu, včetně interiéru, který v Roxoru opět vypadá spíše jako u starého Willysu. Narozdíl od Tharu však Roxor není homologovaný jako silniční vozidlo a prodává se jen jako čtyřkolka do terénu. Vzhledem k náročným podmínkám pro homologaci v USA to ani navíc nevypadá, že by se zastaralý stroj někdy opět legálně na silnice mohl podívat. 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Koncept Volkswagen ID. SPACE VIZZION prezentuje prostorný elektromobil se špičkovou aerodynamikou

Studie VW ID. SPACE VIZZION se pyšní špičkovou aerodynamikou a vnitřním prostorem

Audi 100 2.5 TDI

Kde skončilo zázračné Audi 100 se spotřebou 1,76 litru na 100 km?

BIG SHOCK RACING

Zažijte s Martinem Macíkem poslední trénink před Dakarem 2020 A pomalujte Karlovi zadek

Ilustrační foto

DALŠÍ POTVRZENÍ. Lidé preferují něco jiného, než jim výrobci nabízí a politici určují

2020 Skoda Octavia - INTERIOR & Features

Nová Škoda Octavia 4 (2020) a DŮKLADNÉ PŘEDSTAVENÍ

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin

RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

BMW už testuje čistě elektrickým modelem prémiového segmentu střední třídy i4

BMW už testuje připravovaný model i4 + FOTO

Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze

Dacia nabízí nejmodernější motor na LPG

Autobazary

EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

Motor Volkswagenu ID.3 má 200 koní a vejde se do sportovní tašky

Motor s 200 koňmi, který se vejde do sportovní tašky?

reklama

Doporučujeme

Ferrari 312T

Ferrari 312T z vítězného tažení Nikiho Laudy brzy na prodej. Cena? Ani výhra v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

  2. Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

  3. BESIP prozradil, který přestupek má v ČR nejhorší následky. Neděláte ho také?

  4. RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

  5. Nová Škoda Octavia 4 (2020) a DŮKLADNÉ PŘEDSTAVENÍ

  6. Ostré SUV T-Roc R jde v ČR do prodeje. 300 koní, 100 km/h pod 5 vteřin. Cena je atraktivní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud