Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

-mdo / AutoRoad.cz, 23. června 2019, 09:30 Google+

Willys CJ-3B se na trh dostal v roce 1953, už tehdy však šlo jen o modifikaci 13 let starého vozu. Píše se rok 2019 a teprve teď se poslední varianta CJ-3B chystá do důchodu. Ještě než se tomu tak stane, dostane Thar jednu finální limitovanou edici.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mahindra Thar 700

Mahindra Thar 700 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Legendární Jeep Willys zná téměř každý. Tvar jeho karosérie je jedním z nejikoničtějších designů automobilové historie a samotné jméno Jeep se stalo synonymem pro terénní vozy. Automobilka Jeep ostatně dodnes vyrábí vůz, který na původní druhoválečný stroj navazuje, i když kromě základního tvaru s ním už nemá nic společné. Přímý příbuzný starého Willysu však dodnes vzniká v Indii, jmenuje se Mahindra Thar a tento rok je zřejmě jeho posledním.

img-responsive

Mahindra Thar | foto: wheelsage.org

Willys CJ-3B byl pátou modifikací civilní verze vojenského Willys MB a začal se vyrábět v roce 1953. Technicky stále přímo vycházel z původního vozu ze 40. let, dostal však nový čtyřválec nazývaný Hurricane a kvůli jeho velikosti i vyšší kapotu. Právě tento model Willys Motors licencovali několika zahraničním automobilkám, včetně Mitsubishi a Mahindra & Mahindra. Zatímco původní CJ-3B se přestal vyrábět už v roce 1968, Japonci jej udrželi s postupnými modifikacemi ve výrobě jako Mitsubishi Jeep až do roku 1998. 

Mahindra & Mahindra starý Willys prodávala pod svým jménem a kromě původních amerických variant produkovala i vlastní styly karosérie, všechny si však zachovaly vysokou a úzkou kapotu a masku se sedmi otvory. Také motory se v indické verzi lišily, Mahindra do svých verzí montovala nejčastěji dieselové čtyřválce původem od Peugeotu a benzínové čtyřválce od Isuzu. Poslední lehká modifikace CJ-3B přišla v roce 2010 a dostala i nové jméno, Mahindra Thar. 

img-responsive

Mahindra Thar | foto: wheelsage.org

Thar přinesl i největši změny oproti původnímu CJ-3B, včetně nové kapoty a zejména výrazně modernizovaný interiér, který už v ničem nepřipomínal původní spartánský Willys a jeho deriváty. I přes všechny změny je však Thar v základu stále téměř totožný se CJ-3B. Poslední dobou už však popularita zastaralého designu začala upadat a Mahindra se rozhodla přijít s úplně novou generací, která se ukáže v roce 2020. Podle fotografií testovacích prototypů bude nástupce Tharu takovu indickou verzí Wrangleru, není však zřejmé, jestli využije zcela novou techniku.

Mahindra Thar se ale ještě rozloučí limitovanou edicí Thar 700, která vznikne jen v 700 kusech. Vozy budou dostupné jen ve dvou barvách, Napoli black a Aqua Marine a dostanou nové, 15" hliníkové disky. Na karosérii každého kusu bude plaketa limitované edice s podpisem Ananda Mahindry, předsedy správní rady Mahindry a vnuk zakladatele firmy. Pohon bude zajišťovat standardní 2,5 litrový dieselový čtyřválec vyvinutý u Mahindry. Cena poslední edice Tharu bude začínat na asi 324 tisících Kč. 

zdroj: Mahindra

I přes konec Mahindry Thar ale není kariéra vozu, který život začal jako Willys CJ-3B úplně u konce. Mahindra totiž vloni začala montovat pod názvem Mahindra Roxor variantu Tharu přímo v USA. Tamní varianta se navíc zbavila mnoha modifikací Tharu, včetně interiéru, který v Roxoru opět vypadá spíše jako u starého Willysu. Narozdíl od Tharu však Roxor není homologovaný jako silniční vozidlo a prodává se jen jako čtyřkolka do terénu. Vzhledem k náročným podmínkám pro homologaci v USA to ani navíc nevypadá, že by se zastaralý stroj někdy opět legálně na silnice mohl podívat. 

Vytisknout

Diskuze: Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

Toyota Mirai

Německo s Norskem vybudují potrubí na přepravu vodíku

Toyota Yaris GR

Toyota znovu nejvyhledávanější automobilovou značkou

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Netýká se vás to také? Volvo svolává 107 000 aut

Hyundai

Nejprodávanější nové auto na Slovensku? Po letech zásadní změna

Jozef Kabaň

Šéfdesignera Kabaně se zřejmě vedení Volkswagenu chystá vyměnit

MG HZ

Nové MG HS přijíždí se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem o 162 koních za cenu od 663 940 Kč

Hummer H1

Americký GM překvapil svojí aktuální investicí

Toyota Yaris GR

Test: Toyota Yaris GR – kapesní raketa, která zvládne víc, než váš pud sebezáchovy

ojetá auta

Skvělá zpráva, silná koruna zlevnila lidem ojetiny o desítky tisíc

Chevrolet Corvette E-Ray

Chevrolet Corvette E-Ray, už i ikona amerických sporťáků sází na elektřinu

reklama

Doporučujeme

Ferrari 312T

Ferrari 312T z vítězného tažení Nikiho Laudy brzy na prodej. Cena? Ani výhra v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

  2. Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

  3. Toyota znovu nejvyhledávanější automobilovou značkou

  4. TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

  5. Německo s Norskem vybudují potrubí na přepravu vodíku

  6. Netýká se vás to také? Volvo svolává 107 000 aut

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud