Onové generaci ikonického londýnského černého taxíku jste již asi slyšeli, retro vůz s dlouhým rodokmenem se v nejnovější inkarnaci rozhodl jít cestou elektrifikace. Nově však jeho výrobce představil i užitkovou verzi, která jistě rozšíří okruh potenciálních zájemců.
Londýnské taxi je legendou, kterou znají i lidé, kteří britskou metropoli nikdy nenavštívili. Převážně černé vozy s designem stále vycházejícím z původního Austinu FX3 z roku 1948 motorizovaly londýnské taxikáře desítky let a nejnovější varianta je již šestou generací. Právě současná varianta, nazývaná LEVC TX, je také největší revolucí v 70. leté historii London Taxi.
Už od dob Austinu FX3 vznikaly černé taxi varianty u firmy Carbodies, později známé jako The London Taxi Company. Po roce 2010 se ale firma dostala do problémů a potkal ji stejný osud, jako mnohé jiné britské značky, přešla totiž do majetku asijské automobilky. Konkrétně Geely, které kromě toho dnes vlastní i Volvo, Polestar, Lotus, Proton a Terrafugia. V roce 2017 se název firmy změnil na London Electric Vehicle Company, což značí i výraznou změnu zameření automobilky.
LEVC TX ale není čistě elektrický vůz, kromě elektromotou a baterie se totiž pod karosérii nachází i spalovací motor, konkrétně 1,5 litrový tříválec od Volvo. Ten ale slouží pouze jako range extender, nepohání přímo kola, pouze dobíjí baterii když je to potřeba. Díky tomu je možný dojezd na jedno nabití a natankování přes 600 kilometrů. Vůz je ale samozřejmě schopný i jízdy v čistě elektrickém režimu, dojezd je však omezen na asi 130 kilometrů.
Stejnou technologii a částečně i design využívá i nově představená dodávka LEVC LCV. Vůz s novou zadní částí, která umožňuje snadný přístup do nákladového prostoru, je schopný uvézt přes 800 kg nákladu. Nový model byl zamýšlem především pro firmy, které potřebují rozvážet zboží po městech a za den ujedou kolem 160 kilometrů. Právě pro provoz ve městě je LEVC LCV uzpůsobený, při jízdě menší rychlostí se samozřejmě zvyšuje i čistě elektrický dojezd.
V Británii má nová dodávka jasný potenciál, Londýn zvažuje zcela zakázat vjezd spalovacích vozů do centra a tamní hasičské a policejní jednotky se do roku 2025 zavázaly neprodukovat žádné emise. Firma se sídlem v Coventry počítá, že v roce 2030 bude až 40 % všech prodaných užitkových vozů využívat alternativní pohony, o deset let později už to má být 100 %. Úsporu na palivu i na emisích může být značná, v současnosti se prý jen v Londýně každý den provede až 65 tisíc rozvážek zboží lehkými užitkovými automobily.
Stejně jako černé taxi, i bílá dodávka bude spíše prémiovým zbožím. Užitková verze však má být o něco levnější než taxi, které začíná na asi 1,6 milionu Kč. LEVC však počítá, že stejně jako u taxi i dodávka bude populární spíše formou pronájmu. LEVC plánuje prodat 10 tisíc dodávek ročně, kromě Británie se po roce 2020 rozjede i export do dalších evropských zemí. Později má následovat celá modelová řada elektrifikovaných vozů. pokrývající všechny důležité segmenty trhu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.