Další z řady startupů slibujících zaručené fungující létající auto představil svůj projekt. Na rozdíl od většiny předchůdců nový stroj alespoň působí praktičtěji, nepotřebuje totiž rozjezdovou dráhu.
Izraelsko-Americký startup Next Future Transportation ukázal rendering svého budoucího stroje, nazvaného Aska. Maki Kaplinsky, spoluzakladetlka firmy k tomu uvedla, že Aska představuje řešení dopravy a ztráty času v dopravních zácpách. Jejich výtvor má představovat nejefektivnější a nejkomfortnější formu dopravy budoucnosti.
Aska v silničním módu na pohled vypadá jako docela běžné kupé, avšak s křídly poskládanými nad kabinou. Ty se při přepnutí do leteckého režimu musí rozložit, čímž vznikne křídlo s rozpětím 12 metrů, o startu přímo ze silniční zácpy tedy opět nemůže být řeč. Při pohledu zvrchu si však všimnete 14 vrtulí, zakomponovaných do karosérie, které mají umožnit vertikální vzlet, podobně jako u dronu. Další dvě vrtule jsou na koncích křídel a obstarávají pohyb kupředu. Křídla navíc umožňují vozu letět jako kluzák, pro případ technické závady nebo nedostatku energie.
Vrtule Asky jsou poháněny elektřinou, kterou dodávají akumulátory zabudované do podvozku. Stroj však disponuje i spalovacím motorem, který funguje jako range extender, tedy pro dobíjení palubního akumulátoru. Maximální délka letu s jedním pasažérem je omezena na asi 560 kilometrů, což není špatný údaj. Stroj je navíc schopný zcela autonomního letu a měl by být schopný i autonomní jízdy po silnici.
NFT Aska by měla v počátku stát kolem 200 tisíc USD tedy asi 4,5 milionu Kč, po rozjetí sériové výroby by cena měl eventuálně klesnout až na 50 tisíc USD, tedy asi 1,1 milionu Kč. NFT však počítá, že více zájemců si stroj pronajme, buď na delší dobu, nebo pouze na jednotlivé cesty. PRvní test létejícícho vozu Aska by měl proběhnout v roce 2020, dodávky hotových strjů pak v roce 2025.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.