Další z řady startupů slibujících zaručené fungující létající auto představil svůj projekt. Na rozdíl od většiny předchůdců nový stroj alespoň působí praktičtěji, nepotřebuje totiž rozjezdovou dráhu.
Izraelsko-Americký startup Next Future Transportation ukázal rendering svého budoucího stroje, nazvaného Aska. Maki Kaplinsky, spoluzakladetlka firmy k tomu uvedla, že Aska představuje řešení dopravy a ztráty času v dopravních zácpách. Jejich výtvor má představovat nejefektivnější a nejkomfortnější formu dopravy budoucnosti.
Aska v silničním módu na pohled vypadá jako docela běžné kupé, avšak s křídly poskládanými nad kabinou. Ty se při přepnutí do leteckého režimu musí rozložit, čímž vznikne křídlo s rozpětím 12 metrů, o startu přímo ze silniční zácpy tedy opět nemůže být řeč. Při pohledu zvrchu si však všimnete 14 vrtulí, zakomponovaných do karosérie, které mají umožnit vertikální vzlet, podobně jako u dronu. Další dvě vrtule jsou na koncích křídel a obstarávají pohyb kupředu. Křídla navíc umožňují vozu letět jako kluzák, pro případ technické závady nebo nedostatku energie.
Vrtule Asky jsou poháněny elektřinou, kterou dodávají akumulátory zabudované do podvozku. Stroj však disponuje i spalovacím motorem, který funguje jako range extender, tedy pro dobíjení palubního akumulátoru. Maximální délka letu s jedním pasažérem je omezena na asi 560 kilometrů, což není špatný údaj. Stroj je navíc schopný zcela autonomního letu a měl by být schopný i autonomní jízdy po silnici.
NFT Aska by měla v počátku stát kolem 200 tisíc USD tedy asi 4,5 milionu Kč, po rozjetí sériové výroby by cena měl eventuálně klesnout až na 50 tisíc USD, tedy asi 1,1 milionu Kč. NFT však počítá, že více zájemců si stroj pronajme, buď na delší dobu, nebo pouze na jednotlivé cesty. PRvní test létejícícho vozu Aska by měl proběhnout v roce 2020, dodávky hotových strjů pak v roce 2025.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.