Další z řady startupů slibujících zaručené fungující létající auto představil svůj projekt. Na rozdíl od většiny předchůdců nový stroj alespoň působí praktičtěji, nepotřebuje totiž rozjezdovou dráhu.
Izraelsko-Americký startup Next Future Transportation ukázal rendering svého budoucího stroje, nazvaného Aska. Maki Kaplinsky, spoluzakladetlka firmy k tomu uvedla, že Aska představuje řešení dopravy a ztráty času v dopravních zácpách. Jejich výtvor má představovat nejefektivnější a nejkomfortnější formu dopravy budoucnosti.
Aska v silničním módu na pohled vypadá jako docela běžné kupé, avšak s křídly poskládanými nad kabinou. Ty se při přepnutí do leteckého režimu musí rozložit, čímž vznikne křídlo s rozpětím 12 metrů, o startu přímo ze silniční zácpy tedy opět nemůže být řeč. Při pohledu zvrchu si však všimnete 14 vrtulí, zakomponovaných do karosérie, které mají umožnit vertikální vzlet, podobně jako u dronu. Další dvě vrtule jsou na koncích křídel a obstarávají pohyb kupředu. Křídla navíc umožňují vozu letět jako kluzák, pro případ technické závady nebo nedostatku energie.
Vrtule Asky jsou poháněny elektřinou, kterou dodávají akumulátory zabudované do podvozku. Stroj však disponuje i spalovacím motorem, který funguje jako range extender, tedy pro dobíjení palubního akumulátoru. Maximální délka letu s jedním pasažérem je omezena na asi 560 kilometrů, což není špatný údaj. Stroj je navíc schopný zcela autonomního letu a měl by být schopný i autonomní jízdy po silnici.
NFT Aska by měla v počátku stát kolem 200 tisíc USD tedy asi 4,5 milionu Kč, po rozjetí sériové výroby by cena měl eventuálně klesnout až na 50 tisíc USD, tedy asi 1,1 milionu Kč. NFT však počítá, že více zájemců si stroj pronajme, buď na delší dobu, nebo pouze na jednotlivé cesty. PRvní test létejícícho vozu Aska by měl proběhnout v roce 2020, dodávky hotových strjů pak v roce 2025.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?