Další z řady startupů slibujících zaručené fungující létající auto představil svůj projekt. Na rozdíl od většiny předchůdců nový stroj alespoň působí praktičtěji, nepotřebuje totiž rozjezdovou dráhu.
Izraelsko-Americký startup Next Future Transportation ukázal rendering svého budoucího stroje, nazvaného Aska. Maki Kaplinsky, spoluzakladetlka firmy k tomu uvedla, že Aska představuje řešení dopravy a ztráty času v dopravních zácpách. Jejich výtvor má představovat nejefektivnější a nejkomfortnější formu dopravy budoucnosti.
Aska v silničním módu na pohled vypadá jako docela běžné kupé, avšak s křídly poskládanými nad kabinou. Ty se při přepnutí do leteckého režimu musí rozložit, čímž vznikne křídlo s rozpětím 12 metrů, o startu přímo ze silniční zácpy tedy opět nemůže být řeč. Při pohledu zvrchu si však všimnete 14 vrtulí, zakomponovaných do karosérie, které mají umožnit vertikální vzlet, podobně jako u dronu. Další dvě vrtule jsou na koncích křídel a obstarávají pohyb kupředu. Křídla navíc umožňují vozu letět jako kluzák, pro případ technické závady nebo nedostatku energie.
Vrtule Asky jsou poháněny elektřinou, kterou dodávají akumulátory zabudované do podvozku. Stroj však disponuje i spalovacím motorem, který funguje jako range extender, tedy pro dobíjení palubního akumulátoru. Maximální délka letu s jedním pasažérem je omezena na asi 560 kilometrů, což není špatný údaj. Stroj je navíc schopný zcela autonomního letu a měl by být schopný i autonomní jízdy po silnici.
NFT Aska by měla v počátku stát kolem 200 tisíc USD tedy asi 4,5 milionu Kč, po rozjetí sériové výroby by cena měl eventuálně klesnout až na 50 tisíc USD, tedy asi 1,1 milionu Kč. NFT však počítá, že více zájemců si stroj pronajme, buď na delší dobu, nebo pouze na jednotlivé cesty. PRvní test létejícícho vozu Aska by měl proběhnout v roce 2020, dodávky hotových strjů pak v roce 2025.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.