Další z řady startupů slibujících zaručené fungující létající auto představil svůj projekt. Na rozdíl od většiny předchůdců nový stroj alespoň působí praktičtěji, nepotřebuje totiž rozjezdovou dráhu.
Izraelsko-Americký startup Next Future Transportation ukázal rendering svého budoucího stroje, nazvaného Aska. Maki Kaplinsky, spoluzakladetlka firmy k tomu uvedla, že Aska představuje řešení dopravy a ztráty času v dopravních zácpách. Jejich výtvor má představovat nejefektivnější a nejkomfortnější formu dopravy budoucnosti.
Aska v silničním módu na pohled vypadá jako docela běžné kupé, avšak s křídly poskládanými nad kabinou. Ty se při přepnutí do leteckého režimu musí rozložit, čímž vznikne křídlo s rozpětím 12 metrů, o startu přímo ze silniční zácpy tedy opět nemůže být řeč. Při pohledu zvrchu si však všimnete 14 vrtulí, zakomponovaných do karosérie, které mají umožnit vertikální vzlet, podobně jako u dronu. Další dvě vrtule jsou na koncích křídel a obstarávají pohyb kupředu. Křídla navíc umožňují vozu letět jako kluzák, pro případ technické závady nebo nedostatku energie.
Vrtule Asky jsou poháněny elektřinou, kterou dodávají akumulátory zabudované do podvozku. Stroj však disponuje i spalovacím motorem, který funguje jako range extender, tedy pro dobíjení palubního akumulátoru. Maximální délka letu s jedním pasažérem je omezena na asi 560 kilometrů, což není špatný údaj. Stroj je navíc schopný zcela autonomního letu a měl by být schopný i autonomní jízdy po silnici.
NFT Aska by měla v počátku stát kolem 200 tisíc USD tedy asi 4,5 milionu Kč, po rozjetí sériové výroby by cena měl eventuálně klesnout až na 50 tisíc USD, tedy asi 1,1 milionu Kč. NFT však počítá, že více zájemců si stroj pronajme, buď na delší dobu, nebo pouze na jednotlivé cesty. PRvní test létejícícho vozu Aska by měl proběhnout v roce 2020, dodávky hotových strjů pak v roce 2025.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.