Britská firma Blizzard postaví limitovanou sérii 15 sportovních vozů, které vychází z designu Bentley z 50. let. Bentley Blizzard, původní vůz který si vzala nová firma jako inspiraci, však nikdy nebyl vyráběn a je znám pouze z nákresů.
Bentley Blizzard byl navržen v 50. letech, jako konkurent tehdy nejrychlejšího auta světa, Jaguaru XK120. Lehký kabriolet s designem vycházejícím z tehdejších modelů Bentley se však do výroby nakonec nikdy nedostal, základní popis vozu však v brožuře vydal tehdejší šéf vývoje Ivan Evernden, navíc se dochovaly i nákresy designu.
Původní vůz měl vzniknout na upraveném podvozku tehdejšího Bentley Mark VI, vývoj však byl zastaven už v ranné fázi vedením firmy. Podle té byla budoucnost Bentley spíše v luxusních sedanech a pro lehký sporťák nebylo v nabídce místo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Právě tento vůz si ale vybrala nově založená firma Blizzard Motor Cars jako vzor pro svůj první model a také pro své jméno. Firmu založili v roce 2015 Stephen Pearson a jeho syn Christopher, kteří mají zkušenosti z práce pro výrobce sportovních motorů Chesman Motorsport a Jeremy Padgett, specialista na vozy Bentley a Rolls Royce. I přes chybějící údaje o technice se firmě podařilo postavit vůz, který opravdu vypadá jako zapomenutý model Bentley z 50. let. Je však postaven s ohledem na současné bezpečnostní normy.
I moderní vůz je postaven na upraveném podvozku Bentley Mark VI, s upraveným zavěšením a řízením. Motor pochází z Bentley Continental R-Type a je převrtaný na 4,9 litru z původních 4,5. Další úpravy motoru zahrnují hliníkové hlavy válců, kované písty či moderní zapalování. Na úpravách motoru se podílel i samotný Bentley, konkrétně pobočka Experimental Department. Přenos síly zajišťuje standardní čtyřstupňová manuální převodovka Bentley, zájemce ale může zvolit i pětirychlostní převodovku s moderní hydraulickou spojkou. Jízdní údaje zatím firma nezveřejnila.
Karosérie je vyráběna ručně z hliníkových panelů, interiér pak z ořešákového dřeva a sedačky čalouněny kůží Connoly. Dobově působící přístroje byly vyrobeny na zakázku firmou Smiths. Většina dílů je vyráběna přímo ve firmě, jejími 18 zaměstnanci, vše co nezvládnou sami pak pochází od britských dodavatelů. Blizzard Motor Cars tak chějí být naprosto nezávislí na dodavatelích ze zahraničí.
Blizzard Supreme Fifteen vznikne v sérii 15 kusů, z nichž první dva již byly představeny na letošním London Concours. Celá série už má však své zájemce, kteří za každý kus zaplatí více než 750 tisíc GBP, tedy asi 22 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.