Britská firma Blizzard postaví limitovanou sérii 15 sportovních vozů, které vychází z designu Bentley z 50. let. Bentley Blizzard, původní vůz který si vzala nová firma jako inspiraci, však nikdy nebyl vyráběn a je znám pouze z nákresů.
Bentley Blizzard byl navržen v 50. letech, jako konkurent tehdy nejrychlejšího auta světa, Jaguaru XK120. Lehký kabriolet s designem vycházejícím z tehdejších modelů Bentley se však do výroby nakonec nikdy nedostal, základní popis vozu však v brožuře vydal tehdejší šéf vývoje Ivan Evernden, navíc se dochovaly i nákresy designu.
Původní vůz měl vzniknout na upraveném podvozku tehdejšího Bentley Mark VI, vývoj však byl zastaven už v ranné fázi vedením firmy. Podle té byla budoucnost Bentley spíše v luxusních sedanech a pro lehký sporťák nebylo v nabídce místo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Právě tento vůz si ale vybrala nově založená firma Blizzard Motor Cars jako vzor pro svůj první model a také pro své jméno. Firmu založili v roce 2015 Stephen Pearson a jeho syn Christopher, kteří mají zkušenosti z práce pro výrobce sportovních motorů Chesman Motorsport a Jeremy Padgett, specialista na vozy Bentley a Rolls Royce. I přes chybějící údaje o technice se firmě podařilo postavit vůz, který opravdu vypadá jako zapomenutý model Bentley z 50. let. Je však postaven s ohledem na současné bezpečnostní normy.
I moderní vůz je postaven na upraveném podvozku Bentley Mark VI, s upraveným zavěšením a řízením. Motor pochází z Bentley Continental R-Type a je převrtaný na 4,9 litru z původních 4,5. Další úpravy motoru zahrnují hliníkové hlavy válců, kované písty či moderní zapalování. Na úpravách motoru se podílel i samotný Bentley, konkrétně pobočka Experimental Department. Přenos síly zajišťuje standardní čtyřstupňová manuální převodovka Bentley, zájemce ale může zvolit i pětirychlostní převodovku s moderní hydraulickou spojkou. Jízdní údaje zatím firma nezveřejnila.
Karosérie je vyráběna ručně z hliníkových panelů, interiér pak z ořešákového dřeva a sedačky čalouněny kůží Connoly. Dobově působící přístroje byly vyrobeny na zakázku firmou Smiths. Většina dílů je vyráběna přímo ve firmě, jejími 18 zaměstnanci, vše co nezvládnou sami pak pochází od britských dodavatelů. Blizzard Motor Cars tak chějí být naprosto nezávislí na dodavatelích ze zahraničí.
Blizzard Supreme Fifteen vznikne v sérii 15 kusů, z nichž první dva již byly představeny na letošním London Concours. Celá série už má však své zájemce, kteří za každý kus zaplatí více než 750 tisíc GBP, tedy asi 22 milionu korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.