Britská firma Blizzard postaví limitovanou sérii 15 sportovních vozů, které vychází z designu Bentley z 50. let. Bentley Blizzard, původní vůz který si vzala nová firma jako inspiraci, však nikdy nebyl vyráběn a je znám pouze z nákresů.
Bentley Blizzard byl navržen v 50. letech, jako konkurent tehdy nejrychlejšího auta světa, Jaguaru XK120. Lehký kabriolet s designem vycházejícím z tehdejších modelů Bentley se však do výroby nakonec nikdy nedostal, základní popis vozu však v brožuře vydal tehdejší šéf vývoje Ivan Evernden, navíc se dochovaly i nákresy designu.
Původní vůz měl vzniknout na upraveném podvozku tehdejšího Bentley Mark VI, vývoj však byl zastaven už v ranné fázi vedením firmy. Podle té byla budoucnost Bentley spíše v luxusních sedanech a pro lehký sporťák nebylo v nabídce místo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Právě tento vůz si ale vybrala nově založená firma Blizzard Motor Cars jako vzor pro svůj první model a také pro své jméno. Firmu založili v roce 2015 Stephen Pearson a jeho syn Christopher, kteří mají zkušenosti z práce pro výrobce sportovních motorů Chesman Motorsport a Jeremy Padgett, specialista na vozy Bentley a Rolls Royce. I přes chybějící údaje o technice se firmě podařilo postavit vůz, který opravdu vypadá jako zapomenutý model Bentley z 50. let. Je však postaven s ohledem na současné bezpečnostní normy.
I moderní vůz je postaven na upraveném podvozku Bentley Mark VI, s upraveným zavěšením a řízením. Motor pochází z Bentley Continental R-Type a je převrtaný na 4,9 litru z původních 4,5. Další úpravy motoru zahrnují hliníkové hlavy válců, kované písty či moderní zapalování. Na úpravách motoru se podílel i samotný Bentley, konkrétně pobočka Experimental Department. Přenos síly zajišťuje standardní čtyřstupňová manuální převodovka Bentley, zájemce ale může zvolit i pětirychlostní převodovku s moderní hydraulickou spojkou. Jízdní údaje zatím firma nezveřejnila.
Karosérie je vyráběna ručně z hliníkových panelů, interiér pak z ořešákového dřeva a sedačky čalouněny kůží Connoly. Dobově působící přístroje byly vyrobeny na zakázku firmou Smiths. Většina dílů je vyráběna přímo ve firmě, jejími 18 zaměstnanci, vše co nezvládnou sami pak pochází od britských dodavatelů. Blizzard Motor Cars tak chějí být naprosto nezávislí na dodavatelích ze zahraničí.
Blizzard Supreme Fifteen vznikne v sérii 15 kusů, z nichž první dva již byly představeny na letošním London Concours. Celá série už má však své zájemce, kteří za každý kus zaplatí více než 750 tisíc GBP, tedy asi 22 milionu korun.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.