Britská firma Blizzard postaví limitovanou sérii 15 sportovních vozů, které vychází z designu Bentley z 50. let. Bentley Blizzard, původní vůz který si vzala nová firma jako inspiraci, však nikdy nebyl vyráběn a je znám pouze z nákresů.
Bentley Blizzard byl navržen v 50. letech, jako konkurent tehdy nejrychlejšího auta světa, Jaguaru XK120. Lehký kabriolet s designem vycházejícím z tehdejších modelů Bentley se však do výroby nakonec nikdy nedostal, základní popis vozu však v brožuře vydal tehdejší šéf vývoje Ivan Evernden, navíc se dochovaly i nákresy designu.
Původní vůz měl vzniknout na upraveném podvozku tehdejšího Bentley Mark VI, vývoj však byl zastaven už v ranné fázi vedením firmy. Podle té byla budoucnost Bentley spíše v luxusních sedanech a pro lehký sporťák nebylo v nabídce místo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Právě tento vůz si ale vybrala nově založená firma Blizzard Motor Cars jako vzor pro svůj první model a také pro své jméno. Firmu založili v roce 2015 Stephen Pearson a jeho syn Christopher, kteří mají zkušenosti z práce pro výrobce sportovních motorů Chesman Motorsport a Jeremy Padgett, specialista na vozy Bentley a Rolls Royce. I přes chybějící údaje o technice se firmě podařilo postavit vůz, který opravdu vypadá jako zapomenutý model Bentley z 50. let. Je však postaven s ohledem na současné bezpečnostní normy.
I moderní vůz je postaven na upraveném podvozku Bentley Mark VI, s upraveným zavěšením a řízením. Motor pochází z Bentley Continental R-Type a je převrtaný na 4,9 litru z původních 4,5. Další úpravy motoru zahrnují hliníkové hlavy válců, kované písty či moderní zapalování. Na úpravách motoru se podílel i samotný Bentley, konkrétně pobočka Experimental Department. Přenos síly zajišťuje standardní čtyřstupňová manuální převodovka Bentley, zájemce ale může zvolit i pětirychlostní převodovku s moderní hydraulickou spojkou. Jízdní údaje zatím firma nezveřejnila.
Karosérie je vyráběna ručně z hliníkových panelů, interiér pak z ořešákového dřeva a sedačky čalouněny kůží Connoly. Dobově působící přístroje byly vyrobeny na zakázku firmou Smiths. Většina dílů je vyráběna přímo ve firmě, jejími 18 zaměstnanci, vše co nezvládnou sami pak pochází od britských dodavatelů. Blizzard Motor Cars tak chějí být naprosto nezávislí na dodavatelích ze zahraničí.
Blizzard Supreme Fifteen vznikne v sérii 15 kusů, z nichž první dva již byly představeny na letošním London Concours. Celá série už má však své zájemce, kteří za každý kus zaplatí více než 750 tisíc GBP, tedy asi 22 milionu korun.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?