James May je sice nejčastěji označovaný jako „kapitán šnek," pravidelní diváci Grand Tour a Top Gear ale nejspíš vědí, že rychlost není jeho jediný problémem. Občas má totiž i problémy s orientací a tak není divu, že se kolikrát ztratil nejen na různých výpravách, ale také i při jízdě po okruhu. Vůbec největší kus ostudy si však uřízl v začátcích své kariéry v Top Gearu.
Jak se slavný moderátor svěřil v rozhovoru pro motoristickou sociální síť DriveTribe, jejímž je spoluvlastníkem, v začátcích natáčení pro Top Gear se mu podařilo ztratit Range Rover s kamerou a místo toho se vydal za nic netušící rodinkou, kterou následoval až na příjezdovou cestu k jejich farmě.
Celý příběh přitom začal poměrně nevinně. Kdykoliv se Clarkson, Hammond nebo May vydají natáčet do terénu, mají s sebou štáb ve vozidlech typu Range Rover nebo Land Rover Discovery. Před každým moderátorem přitom jede jeden vůz s kamerou, který se nedá s ničím zaměnit - ze zadního okénka totiž vyčnívá objektiv, který připomíná bazuku.
Pokud se ale štáb vydává na delší cestu, kameramani si obvykle zadní okénko zavřou, aby byli chránění před větrem a výfukovými zplodinami. A v ten moment je auto se štábem k nerozeznání od jakéhokoliv jiného Range Roveru / Land Roveru Discovery.
A právě na to James May doplatil, neboť během jednoho z přesunů se mu podařilo ztratit své auto s kamerou a místo toho se pověsil za zcela jiný vůz. Po delší jízdě se pak najednou ocitl kdesi na venkově a překvapeně sledoval, že se po příjezdové cestě blíží k jakési farmě. Jak přitom sám přiznal, neměl nejmenší tušení, že by se mělo na podobné lokaci natáčet.
Zanedlouho však modrý Range Rover zastavil a místo štábu z něj vystoupila poněkud udivená rodina, která se ho zeptala, co dělá na jejich příjezdové cestě. V ten moment si May uvědomil svou chybu a pustil se do vysvětlování, které však prý nebylo příliš důvěryhodné. Rodina z Range Roveru totiž Top Gear znala, ale jeho v něm ještě neviděla. May přitom seděl v cizím (redakčním) autě a jeho divoký účes mu na důvěryhodnosti prý také moc nepřidával.
James May navíc s úsměvem dodává, že jelikož se incident stal na venkově, může být rád, že vyvázl živý a zdravý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.