James May je sice nejčastěji označovaný jako „kapitán šnek," pravidelní diváci Grand Tour a Top Gear ale nejspíš vědí, že rychlost není jeho jediný problémem. Občas má totiž i problémy s orientací a tak není divu, že se kolikrát ztratil nejen na různých výpravách, ale také i při jízdě po okruhu. Vůbec největší kus ostudy si však uřízl v začátcích své kariéry v Top Gearu.
Jak se slavný moderátor svěřil v rozhovoru pro motoristickou sociální síť DriveTribe, jejímž je spoluvlastníkem, v začátcích natáčení pro Top Gear se mu podařilo ztratit Range Rover s kamerou a místo toho se vydal za nic netušící rodinkou, kterou následoval až na příjezdovou cestu k jejich farmě.
Celý příběh přitom začal poměrně nevinně. Kdykoliv se Clarkson, Hammond nebo May vydají natáčet do terénu, mají s sebou štáb ve vozidlech typu Range Rover nebo Land Rover Discovery. Před každým moderátorem přitom jede jeden vůz s kamerou, který se nedá s ničím zaměnit - ze zadního okénka totiž vyčnívá objektiv, který připomíná bazuku.
Pokud se ale štáb vydává na delší cestu, kameramani si obvykle zadní okénko zavřou, aby byli chránění před větrem a výfukovými zplodinami. A v ten moment je auto se štábem k nerozeznání od jakéhokoliv jiného Range Roveru / Land Roveru Discovery.
A právě na to James May doplatil, neboť během jednoho z přesunů se mu podařilo ztratit své auto s kamerou a místo toho se pověsil za zcela jiný vůz. Po delší jízdě se pak najednou ocitl kdesi na venkově a překvapeně sledoval, že se po příjezdové cestě blíží k jakési farmě. Jak přitom sám přiznal, neměl nejmenší tušení, že by se mělo na podobné lokaci natáčet.
Zanedlouho však modrý Range Rover zastavil a místo štábu z něj vystoupila poněkud udivená rodina, která se ho zeptala, co dělá na jejich příjezdové cestě. V ten moment si May uvědomil svou chybu a pustil se do vysvětlování, které však prý nebylo příliš důvěryhodné. Rodina z Range Roveru totiž Top Gear znala, ale jeho v něm ještě neviděla. May přitom seděl v cizím (redakčním) autě a jeho divoký účes mu na důvěryhodnosti prý také moc nepřidával.
James May navíc s úsměvem dodává, že jelikož se incident stal na venkově, může být rád, že vyvázl živý a zdravý.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?