James May je sice nejčastěji označovaný jako „kapitán šnek," pravidelní diváci Grand Tour a Top Gear ale nejspíš vědí, že rychlost není jeho jediný problémem. Občas má totiž i problémy s orientací a tak není divu, že se kolikrát ztratil nejen na různých výpravách, ale také i při jízdě po okruhu. Vůbec největší kus ostudy si však uřízl v začátcích své kariéry v Top Gearu.
Jak se slavný moderátor svěřil v rozhovoru pro motoristickou sociální síť DriveTribe, jejímž je spoluvlastníkem, v začátcích natáčení pro Top Gear se mu podařilo ztratit Range Rover s kamerou a místo toho se vydal za nic netušící rodinkou, kterou následoval až na příjezdovou cestu k jejich farmě.
Celý příběh přitom začal poměrně nevinně. Kdykoliv se Clarkson, Hammond nebo May vydají natáčet do terénu, mají s sebou štáb ve vozidlech typu Range Rover nebo Land Rover Discovery. Před každým moderátorem přitom jede jeden vůz s kamerou, který se nedá s ničím zaměnit - ze zadního okénka totiž vyčnívá objektiv, který připomíná bazuku.
Pokud se ale štáb vydává na delší cestu, kameramani si obvykle zadní okénko zavřou, aby byli chránění před větrem a výfukovými zplodinami. A v ten moment je auto se štábem k nerozeznání od jakéhokoliv jiného Range Roveru / Land Roveru Discovery.
A právě na to James May doplatil, neboť během jednoho z přesunů se mu podařilo ztratit své auto s kamerou a místo toho se pověsil za zcela jiný vůz. Po delší jízdě se pak najednou ocitl kdesi na venkově a překvapeně sledoval, že se po příjezdové cestě blíží k jakési farmě. Jak přitom sám přiznal, neměl nejmenší tušení, že by se mělo na podobné lokaci natáčet.
Zanedlouho však modrý Range Rover zastavil a místo štábu z něj vystoupila poněkud udivená rodina, která se ho zeptala, co dělá na jejich příjezdové cestě. V ten moment si May uvědomil svou chybu a pustil se do vysvětlování, které však prý nebylo příliš důvěryhodné. Rodina z Range Roveru totiž Top Gear znala, ale jeho v něm ještě neviděla. May přitom seděl v cizím (redakčním) autě a jeho divoký účes mu na důvěryhodnosti prý také moc nepřidával.
James May navíc s úsměvem dodává, že jelikož se incident stal na venkově, může být rád, že vyvázl živý a zdravý.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?