Pokud jste někdy uvažovali o pořízení prémiového automobilu, pravděpodobně jste se setkali i s prémiovými cenami za příslušenství. V případě exkluzivního McLarenu Senna se však ceny za příslušenství vyšplhaly až neuvěřitelně vysoko. Své by o tom mohl vyprávět třeba podnikatel Manny Khoshbin, který jen za příslušenství ke svému novému McLarenu Senna zaplatil téměř 5.8 milionu korun.
Kdo je vlastně Manny Khoshbin? Jedná se o nesmírně úspěšného podnikatele, jehož majetek v realitách se odhaduje na čtvrt miliardy dolarů. Jeho slabostí jsou navíc exkluzivní automobily, mezi kterými nechybí minimálně dva vozy Bugatti, pět exponátů Mercedes-Benz SLR McLaren, Koenigsegg, McLaren P1 a tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Poměrně nedávno se však Khoshbin stal majitelem i nového McLarenu Senna, který se v současnosti řadí mezi nejexkluzivnější nové vozy světa. Automobilka totiž vyrobí pouze 500 kusů, přičemž základní cena se pohybuje okolo 1 milionu dolarů. Tedy cca 25 000 000 Kč.
To by přišlo již mnoha lidem šílené, nicméně Khoshbin si nechal svůj vůz osadit příplatkovými doplňky v hodnotě dalších 250 000 dolarů - tedy cca 5.8 milionu korun. Připlatil si snad za všechny dostupné karbonové doplňky, barvu inspirovanou závodním vozem Ayrtona Senny a mnoho dalších doplňků - včetně lahve na vodu za 7 000 dolarů. Tedy cca 162 000 Kč.
Pro většinu z nás je to naprosto nepředstavitelné, zvláště když lahev na první pohled připomíná něco, co se dá na internetu objednat nanejvýš za pár stovek a to v excelentní kvalitě. Nenechte se však zmást, neboť tato lahev je součástí systému, který automobilka převzala přímo ze závodních speciálů.
Lahev se dá totiž umístit do speciálního karbonového držáku mezi sedačkami, který je osazen speciální elektrickou pumpou a vede z něj hadička až k vašim ústům. Pokud tedy máte během cesty žízeň, stačí jen stisknout tlačítko a do úst vám začne proudit váš oblíbený nápoj z lahve. A vy tak ani nemusíte odvracet svou pozornost od řízení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?