Pokud jste někdy uvažovali o pořízení prémiového automobilu, pravděpodobně jste se setkali i s prémiovými cenami za příslušenství. V případě exkluzivního McLarenu Senna se však ceny za příslušenství vyšplhaly až neuvěřitelně vysoko. Své by o tom mohl vyprávět třeba podnikatel Manny Khoshbin, který jen za příslušenství ke svému novému McLarenu Senna zaplatil téměř 5.8 milionu korun.
Kdo je vlastně Manny Khoshbin? Jedná se o nesmírně úspěšného podnikatele, jehož majetek v realitách se odhaduje na čtvrt miliardy dolarů. Jeho slabostí jsou navíc exkluzivní automobily, mezi kterými nechybí minimálně dva vozy Bugatti, pět exponátů Mercedes-Benz SLR McLaren, Koenigsegg, McLaren P1 a tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Poměrně nedávno se však Khoshbin stal majitelem i nového McLarenu Senna, který se v současnosti řadí mezi nejexkluzivnější nové vozy světa. Automobilka totiž vyrobí pouze 500 kusů, přičemž základní cena se pohybuje okolo 1 milionu dolarů. Tedy cca 25 000 000 Kč.
To by přišlo již mnoha lidem šílené, nicméně Khoshbin si nechal svůj vůz osadit příplatkovými doplňky v hodnotě dalších 250 000 dolarů - tedy cca 5.8 milionu korun. Připlatil si snad za všechny dostupné karbonové doplňky, barvu inspirovanou závodním vozem Ayrtona Senny a mnoho dalších doplňků - včetně lahve na vodu za 7 000 dolarů. Tedy cca 162 000 Kč.
Pro většinu z nás je to naprosto nepředstavitelné, zvláště když lahev na první pohled připomíná něco, co se dá na internetu objednat nanejvýš za pár stovek a to v excelentní kvalitě. Nenechte se však zmást, neboť tato lahev je součástí systému, který automobilka převzala přímo ze závodních speciálů.
Lahev se dá totiž umístit do speciálního karbonového držáku mezi sedačkami, který je osazen speciální elektrickou pumpou a vede z něj hadička až k vašim ústům. Pokud tedy máte během cesty žízeň, stačí jen stisknout tlačítko a do úst vám začne proudit váš oblíbený nápoj z lahve. A vy tak ani nemusíte odvracet svou pozornost od řízení.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.