Pokud jste někdy uvažovali o pořízení prémiového automobilu, pravděpodobně jste se setkali i s prémiovými cenami za příslušenství. V případě exkluzivního McLarenu Senna se však ceny za příslušenství vyšplhaly až neuvěřitelně vysoko. Své by o tom mohl vyprávět třeba podnikatel Manny Khoshbin, který jen za příslušenství ke svému novému McLarenu Senna zaplatil téměř 5.8 milionu korun.
Kdo je vlastně Manny Khoshbin? Jedná se o nesmírně úspěšného podnikatele, jehož majetek v realitách se odhaduje na čtvrt miliardy dolarů. Jeho slabostí jsou navíc exkluzivní automobily, mezi kterými nechybí minimálně dva vozy Bugatti, pět exponátů Mercedes-Benz SLR McLaren, Koenigsegg, McLaren P1 a tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Poměrně nedávno se však Khoshbin stal majitelem i nového McLarenu Senna, který se v současnosti řadí mezi nejexkluzivnější nové vozy světa. Automobilka totiž vyrobí pouze 500 kusů, přičemž základní cena se pohybuje okolo 1 milionu dolarů. Tedy cca 25 000 000 Kč.
To by přišlo již mnoha lidem šílené, nicméně Khoshbin si nechal svůj vůz osadit příplatkovými doplňky v hodnotě dalších 250 000 dolarů - tedy cca 5.8 milionu korun. Připlatil si snad za všechny dostupné karbonové doplňky, barvu inspirovanou závodním vozem Ayrtona Senny a mnoho dalších doplňků - včetně lahve na vodu za 7 000 dolarů. Tedy cca 162 000 Kč.
Pro většinu z nás je to naprosto nepředstavitelné, zvláště když lahev na první pohled připomíná něco, co se dá na internetu objednat nanejvýš za pár stovek a to v excelentní kvalitě. Nenechte se však zmást, neboť tato lahev je součástí systému, který automobilka převzala přímo ze závodních speciálů.
Lahev se dá totiž umístit do speciálního karbonového držáku mezi sedačkami, který je osazen speciální elektrickou pumpou a vede z něj hadička až k vašim ústům. Pokud tedy máte během cesty žízeň, stačí jen stisknout tlačítko a do úst vám začne proudit váš oblíbený nápoj z lahve. A vy tak ani nemusíte odvracet svou pozornost od řízení.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.