Pokud jste někdy uvažovali o pořízení prémiového automobilu, pravděpodobně jste se setkali i s prémiovými cenami za příslušenství. V případě exkluzivního McLarenu Senna se však ceny za příslušenství vyšplhaly až neuvěřitelně vysoko. Své by o tom mohl vyprávět třeba podnikatel Manny Khoshbin, který jen za příslušenství ke svému novému McLarenu Senna zaplatil téměř 5.8 milionu korun.
Kdo je vlastně Manny Khoshbin? Jedná se o nesmírně úspěšného podnikatele, jehož majetek v realitách se odhaduje na čtvrt miliardy dolarů. Jeho slabostí jsou navíc exkluzivní automobily, mezi kterými nechybí minimálně dva vozy Bugatti, pět exponátů Mercedes-Benz SLR McLaren, Koenigsegg, McLaren P1 a tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Poměrně nedávno se však Khoshbin stal majitelem i nového McLarenu Senna, který se v současnosti řadí mezi nejexkluzivnější nové vozy světa. Automobilka totiž vyrobí pouze 500 kusů, přičemž základní cena se pohybuje okolo 1 milionu dolarů. Tedy cca 25 000 000 Kč.
To by přišlo již mnoha lidem šílené, nicméně Khoshbin si nechal svůj vůz osadit příplatkovými doplňky v hodnotě dalších 250 000 dolarů - tedy cca 5.8 milionu korun. Připlatil si snad za všechny dostupné karbonové doplňky, barvu inspirovanou závodním vozem Ayrtona Senny a mnoho dalších doplňků - včetně lahve na vodu za 7 000 dolarů. Tedy cca 162 000 Kč.
Pro většinu z nás je to naprosto nepředstavitelné, zvláště když lahev na první pohled připomíná něco, co se dá na internetu objednat nanejvýš za pár stovek a to v excelentní kvalitě. Nenechte se však zmást, neboť tato lahev je součástí systému, který automobilka převzala přímo ze závodních speciálů.
Lahev se dá totiž umístit do speciálního karbonového držáku mezi sedačkami, který je osazen speciální elektrickou pumpou a vede z něj hadička až k vašim ústům. Pokud tedy máte během cesty žízeň, stačí jen stisknout tlačítko a do úst vám začne proudit váš oblíbený nápoj z lahve. A vy tak ani nemusíte odvracet svou pozornost od řízení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?