Na kamery hlídající rychlost už jsme si nejspíš všichni zvykli, v různých částech světa se však stále častěji objevují i mnohem sofistikovanější systémy, které by měly hlídat další závažné prohřešky řidičů - včetně telefonování za jízdy. Nedávný případ z Číny však jasně ukazuje, že i tyto „chytré" systémy mají své mouchy.
Zatímco dříve museli na naše prohřešky za volantem dohlížet policisté, dnes jich stále větší procento dokáží pokrýt kamery umístěné okolo silnic. I přes jejich vzrůstající sofistikovanost se však neustále ukazuje, že stroje nejsou neomylné a mnohdy mohou způsobit chybu, která při bližším ohledání působí až překvapivě směšně. Stejně jako v tomto případě, na který upozornil čínský web QLBW.
Ten upozornil na případ řidiče, z jehož jména známe pouze příjmení - Liu. Pan Liu se vydal 20 května na cesto svým Peugeotem, když ho okolo 7:20 ráno začalo svědit na tváři. Zcela přirozeně se tak chtěl podrbat, nicméně právě v tu chvíli míjel bezpečnostní kameru, která jeho pohyb vyhodnotila jako telefonování za jízdy. A pořídila mu velice pěkný snímek, který je k vidění třeba zde.
Za pár dnů pak pan Liu dostal výzvu k zaplacení pokuty 50 Juanů (cca 140 Kč) a také informaci o připsání dvou bodů. S tím se nechtěl smířit a tak se nejprve pokoušel celou věc vyřešit po telefonu. To se mu ale nepovedlo a tak se o svůj příběh nejprve podělil prostřednictvím čínské sociální sítě Sina Weibo a následně se vydal věc řešit na policii.
Policisté nakonec pokutu zrušili a připsané body řidiči odebrali. Prozradili mu také, že umělá inteligence v systému je naučená sledovat určitý pohyb, který svou rukou skvěle napodobil. A proto počítač jeho jednání vyhodnotil jako telefonování za volantem.
A zatímco mnozí se tomu smějí, nemalá část lidí upozorňuje na skutečnost, jak je podobné systémy připravují o soukromí, dodává BBC, která se úsměvnému incidentu také věnovala. Přitom právě Velká Británie je známá jako země s jedním z nejvyšších počtů bezpečnostních kamer.
Kamery, které mnohdy bývají vybaveny různými systémy umělé inteligence, jsou přitom schopny vyhodnocovat mnohdy i detaily jako pohlaví, věk, rasu, atd. A i přes tyto pokročilé schopnosti stále chybují a tím nás svým způsobem připravují o soukromí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.