Až budete přemýšlet, kam vyrazit na výlet, zkuste východní Čechy. Kraj, kde o vaši pozornost soupeří Hradec Králové, město plné parků a kultury v každé roční době, s Pardubicemi, městem perníku, hokeje, krásného Pernštýnského náměstí a nedalekého hradu Kunětická hora.
Mimochodem, přes léto se přímo v areálu hradu konají představení Východočeského divadla. Jedním z novějších pardubických cílů jsou skvostné Automatické mlýny, v jejichž areálu vzniká jedna nová kavárna za druhou.
Historická i moderní Litomyšl
Kromě nich tu také je Litomyšl, historická, a přesto čím dál modernější. Vydejte se do místního renesančního zámku a v jeho zahradách pak obdivujte sochy Olbrama Zoubka. Pro ještě větší dotek současnosti zajděte k minimalistickému kostelu z roku 2010, jehož autorem je architekt Zdeněk Fránek. Pokud jste spíš fanoušci historie, zaujme vás barokní Kostel Nalezení svatého Kříže ze začátku 18. století.
Česká nej
Jestli vás zajímají česká nej, zajeďte si do Vysokého Mýta, kde je největší čtvercové náměstí v republice. Krásnou zastávkou je i nedávno obnovený kostel svatého Petra a Pavla ve Slatině u Vysokého Mýta. Zajeďte sem až za tmy - bývá krásně nasvícený.
Sečská přehrada
Milovníci přírody se mohou vydat do okolí Chrudimi - k Sečské přehradě. Projeďte ji na lodičce nebo šlapadle úplně celou - od koryta řeky Chrudimky až k přehradní hrázi. Kousek od ní si dejte siestu na kouzelném ostrůvku. Krásný výhled na něj je z nedaleké skály, od zříceniny hradu Oheb.
Léto pod stanem
Na český road trip se například sbalte do Corolly Tourig Sports. Pohodlně se s ní svezete s průměrnou spotřebou kolem čtyř litrů na 100 kilometrů, ve městě přitom dokonce až 50 % času úplně zadarmo a bez emisí, při jízdě na elektřinu. Do ní se přehledem naskládají nejen děti a všechny jejich nezbytnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?