Až budete přemýšlet, kam vyrazit na výlet, zkuste východní Čechy. Kraj, kde o vaši pozornost soupeří Hradec Králové, město plné parků a kultury v každé roční době, s Pardubicemi, městem perníku, hokeje, krásného Pernštýnského náměstí a nedalekého hradu Kunětická hora.
Mimochodem, přes léto se přímo v areálu hradu konají představení Východočeského divadla. Jedním z novějších pardubických cílů jsou skvostné Automatické mlýny, v jejichž areálu vzniká jedna nová kavárna za druhou.
Historická i moderní Litomyšl
Kromě nich tu také je Litomyšl, historická, a přesto čím dál modernější. Vydejte se do místního renesančního zámku a v jeho zahradách pak obdivujte sochy Olbrama Zoubka. Pro ještě větší dotek současnosti zajděte k minimalistickému kostelu z roku 2010, jehož autorem je architekt Zdeněk Fránek. Pokud jste spíš fanoušci historie, zaujme vás barokní Kostel Nalezení svatého Kříže ze začátku 18. století.
Česká nej
Jestli vás zajímají česká nej, zajeďte si do Vysokého Mýta, kde je největší čtvercové náměstí v republice. Krásnou zastávkou je i nedávno obnovený kostel svatého Petra a Pavla ve Slatině u Vysokého Mýta. Zajeďte sem až za tmy - bývá krásně nasvícený.
Sečská přehrada
Milovníci přírody se mohou vydat do okolí Chrudimi - k Sečské přehradě. Projeďte ji na lodičce nebo šlapadle úplně celou - od koryta řeky Chrudimky až k přehradní hrázi. Kousek od ní si dejte siestu na kouzelném ostrůvku. Krásný výhled na něj je z nedaleké skály, od zříceniny hradu Oheb.
Léto pod stanem
Na český road trip se například sbalte do Corolly Tourig Sports. Pohodlně se s ní svezete s průměrnou spotřebou kolem čtyř litrů na 100 kilometrů, ve městě přitom dokonce až 50 % času úplně zadarmo a bez emisí, při jízdě na elektřinu. Do ní se přehledem naskládají nejen děti a všechny jejich nezbytnosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.