Hyundai Motor představil dvoupodlažní elektrobus. První autobus tohoto druhu v nabídce značky Hyundai je součástí jejího úsilí o minimalizaci dopravních zácp a znečišťování ovzduší.
Zcela nový dvoupodlažní autobus s elektrickým pohonem slaví premiéru na veletrhu „Land, Infrastructure and Transport Technology Fair“ v Koreji, který se koná ve dnech 29. až 31. května. Veletrh pořádá společnost Hyundai ve spolupráci s korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu.
Hyundai vyvíjel svůj první elektrický dvoupodlažní autobus v rámci 18měsíčního projektu, který byl zahájen v roce 2017 s podporou korejského ministerstva pro venkov, infrastrukturu a dopravu.
Autobus pojme až 70 cestujících, což je 1,5krát více než u běžných autobusů. V prvním podlaží je k dispozici 11 sedadel, ve druhém podlaží 59 sedadel. K dispozici jsou dvě místa s upevňovacími prvky pro dva invalidní vozíky. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.
Hyundai pokračuje ve svém úsilí o zvyšování hospodárnosti a snižování emisí vozidel. Zcela nový autobus je proto vybaven kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.
Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol, které zvyšuje jízdní komfort. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je optimalizovaná ovladatelnost.
„Dvoupodlažní elektrobus je optimalizovaným ekologickým vozidlem, které reaguje na globální trendy v oblasti ochrany životního prostředí,“ řekl ByoungWoo Hwang, vedoucí týmu konstrukce vyspělých užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor. „Náš nový elektrobus nejenže zlepší kvalitu ovzduší, ale také významně přispěje ke zmírnění intenzity dopravy v době dopravních špiček.“
Autobus je vybaven různými vyspělými bezpečnostními prvky, které zvyšují bezpečnost cestujících. Mezi ně patří:
Stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control) zachovává ovladatelnost vozidla na základě porovnávání skutečného a řidičem zamýšleného směru jízdy. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) používá přední kameru k detekci rizika kolize a autonomním brzděním odvrátí nehodu nebo minimalizuje vzniklé škody. Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) předchází nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu sledováním podélného značení na vozovce.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.