Hyundai představil dvoupodlažní „elektrobus". A co parametry?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. května 2019, 14:36 Google+

Hyundai Motor představil dvoupodlažní elektrobus. První autobus tohoto druhu v nabídce značky Hyundai je součástí jejího úsilí o minimalizaci dopravních zácp a znečišťování ovzduší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai představuje dvoupodlažní elektrobus s dojezdem až 300 km. Plně nabitý je už za 72 minut.

Hyundai představuje dvoupodlažní elektrobus s dojezdem až 300 km. Plně nabitý je už za 72 minut. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Zcela nový dvoupodlažní autobus s elektrickým pohonem slaví premiéru na veletrhu „Land, Infrastructure and Transport Technology Fair“ v Koreji, který se koná ve dnech 29. až 31. května. Veletrh pořádá společnost Hyundai ve spolupráci s korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu.

Hyundai vyvíjel svůj první elektrický dvoupodlažní autobus v rámci 18měsíčního projektu, který byl zahájen v roce 2017 s podporou korejského ministerstva pro venkov, infrastrukturu a dopravu.

Autobus pojme až 70 cestujících, což je 1,5krát více než u běžných autobusů. V prvním podlaží je k dispozici 11 sedadel, ve druhém podlaží 59 sedadel. K dispozici jsou dvě místa s upevňovacími prvky pro dva invalidní vozíky. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.

Hyundai pokračuje ve svém úsilí o zvyšování hospodárnosti a snižování emisí vozidel. Zcela nový autobus je proto vybaven kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.

Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol, které zvyšuje jízdní komfort. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je optimalizovaná ovladatelnost.

„Dvoupodlažní elektrobus je optimalizovaným ekologickým vozidlem, které reaguje na globální trendy v oblasti ochrany životního prostředí,“ řekl ByoungWoo Hwang, vedoucí týmu konstrukce vyspělých užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor. „Náš nový elektrobus nejenže zlepší kvalitu ovzduší, ale také významně přispěje ke zmírnění intenzity dopravy v době dopravních špiček.“

Autobus je vybaven různými vyspělými bezpečnostními prvky, které zvyšují bezpečnost cestujících. Mezi ně patří:

  • Stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control) zachovává ovladatelnost vozidla na základě porovnávání skutečného a řidičem zamýšleného směru jízdy.
  • Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) používá přední kameru k detekci rizika kolize a autonomním brzděním odvrátí nehodu nebo minimalizuje vzniklé škody.
  • Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) předchází nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu sledováním podélného značení na vozovce.
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Hyundai představil dvoupodlažní „elektrobus". A co parametry?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Koncept Volkswagen ID. SPACE VIZZION prezentuje prostorný elektromobil se špičkovou aerodynamikou

Studie VW ID. SPACE VIZZION se pyšní špičkovou aerodynamikou a vnitřním prostorem

Audi 100 2.5 TDI

Kde skončilo zázračné Audi 100 se spotřebou 1,76 litru na 100 km?

BIG SHOCK RACING

Zažijte s Martinem Macíkem poslední trénink před Dakarem 2020 A pomalujte Karlovi zadek

Ilustrační foto

DALŠÍ POTVRZENÍ. Lidé preferují něco jiného, než jim výrobci nabízí a politici určují

2020 Skoda Octavia - INTERIOR & Features

Nová Škoda Octavia 4 (2020) a DŮKLADNÉ PŘEDSTAVENÍ

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin

RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

BMW už testuje čistě elektrickým modelem prémiového segmentu střední třídy i4

BMW už testuje připravovaný model i4 + FOTO

Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze

Dacia nabízí nejmodernější motor na LPG

Autobazary

EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

Motor Volkswagenu ID.3 má 200 koní a vejde se do sportovní tašky

Motor s 200 koňmi, který se vejde do sportovní tašky?

reklama

Doporučujeme

Toyota RAV4 2019

Toyota RAV4 slaví další úspěchy, její interiér prý patří mezi 10 nejlepších

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

  2. Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

  3. BESIP prozradil, který přestupek má v ČR nejhorší následky. Neděláte ho také?

  4. RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

  5. Nová Škoda Octavia 4 (2020) a DŮKLADNÉ PŘEDSTAVENÍ

  6. Ostré SUV T-Roc R jde v ČR do prodeje. 300 koní, 100 km/h pod 5 vteřin. Cena je atraktivní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud