Další čínské elektrické SUV je v EU, tentokrát už zaujme i cenou

-mdo / AutoRoad.cz, 1. června 2019, 14:50 Google+

Nedávno jsme vám ukázali první čínské elektrické SUV, které si můžete pořídit v EU. Link Tour K-ONE je ale bohužel zřejmě odsouzen k neúspěchu, protože za svou cenu nenabídne lepší auto než je třeba Hyundai Kona Electric. Dnes tu ale máme mnohem nadějnějšího kandidáta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
JAC iEV7S

JAC iEV7S | foto: JAC

Sdílejte článek

JAC iEV7S je čistě elektrické SUV velikosti Hyundaie Kony, které se v Číně vyrábí od roku 2018 a je postaveno na základě spalovacího JAC Refine S2. Autmobilka JAC má s elektrickými vozy bohaté zkušenosti a nabízí celou modelovou řadu, která je v Číně velmi úspěšná, některé modely patří mezi ty vůbec nejprodávanější elektromobily v Číně. 

img-responsive

JAC iEV7S | foto: JAC

Tento konkrétní model si také vybral Volkswagen jako základ pro první model své nové značky SOL. Ta patří pod joint-venture německého výrobce právě s JAC a má nabízet pouze elektrické vozy. První model, Sol E20X, je iEV7S s pozměněným designem karosérie, připomínajícím současný styl Seatu. Všechna technika však zůstala nezměněna, stejně tak i design interiéru.

Úspěchu JAC jako výrobce elektromobilů se není možno divit, v Číně se totiž elektrické JAC nabízí za velmi nízké ceny, model iEV7S začíná na 315 tisíc Kč. Jeho technické údaje přitom nejsou vůbec špatné. Elektrický motor nabízí výkon 125 koní, přenášený na přední nápravu. Akumulátr o kapcitě 42,8 kWh umožňuje dojezd kolem 320 km, k dispozici je i větší 49,5 kWh akumulátor, zyvšující dojezd na 400 km. S použitím rapdiní nabíječky je možné nabít baterii z nuly na 80 % kolem 45 minut, na pomalé nabíječce trvá dobití do plné kapacity kolem 7 hodin. Zrychlení z nuly na sto za 12 sekund a maximální rychlost 130 km/h nejsou zrovna úchvatné, pro levné elektromobily je toto ale standard. 

img-responsive

JAC iEV7S | foto: JAC

I přes původ v postarším SUV nevypadá JAC iEV7S špatně. Karosérie není příliš nápaditá a zapadá mezi záplavami podobných levných SUV, nejde však o kopii žádného jiného vozu a konzervativním evropanům by mohla sednou lépe než některé extavagantní čínské vozy. elektrický pohon prozrazuje jak uzavřená maska, tak především modré prvky na karosérii, zejména lem na přídi, kolem prahů a také zpětné zrcátka. 

V interiéru jde JAC také spíše konzervativní cestou, dvoubarevné přístrojovce dominuje displej infotainmentu, přístrojový štít před řidičem je polodigitální. Výbava je pro čínský vůz tradičně docela bohatá, už v základu má iEV7S 360° parkovací kameru, automatickou klimatizace, 8" displej infotainmentu, kožené čalounění či palubní čističku vzduchu.

img-responsive

JAC iEV7S | foto: JAC

Nedávno byl JAC iEV7S schválen pro prodej v Belgii a několik kusů již dorazilo do autosalonů v zemi a bylo otestováno tamními novináři. Ti si vůz docela pochvalovali, reálný dojezd se má pohybovat kolem 250 km, zřejmě pro verzi s menší baterií, interiér je realitvně kvalitní až na menší nedostatky s lícováním. Jako elektromobil do města a blízkého okolí je prý JAC iEV7S ideálním kandidátem. V Belgii se iEV7S nabízí za 28 tisíc EUR, tedy asi 725 tisíc Kč. Ve srovnání s konkurenty, kterých zatím moc není, tedy dosti výhodná cena. Pro srovnání, Hyundai Kona Electric s menším 39,2 kWh akumulátorem začíná na 924 tisíc Kč a Link Tour K-ONE na 980 tisících. Kromě Belgie se nový JAC začíná prodávat také na dalších evropských trzích mimo EU, jako Ukrajina nebo Rusko. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Další čínské elektrické SUV je v EU, tentokrát už zaujme i cenou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW 8 Gran Coupé

BMW 8 Gran Coupé (G16) konečně oficiálně! Nejkrásnější omsička podrobně, motor, rozměry...

Baojun RC-6

Číňané překvapují, levná značka Baojun boduje povedeným designem

Peugeot 2008

Nový Peugeot 2008: Nejprodávanější malé SUV v ČR se ukazuje v nové generaci

Volkswagen ID.3

BITVA automobilek odhaluje: Čí baterie vydrží nejdéle?

DS High Rider

LETNÍ DOVOLENÁ - Jak připravit interiér vozu?

Škoda 1000MB 1967 | Čtvrt milionu za princeznu ze sádry?

Škoda 1000MB 1967! Čtvrt milionu za princeznu ze sádry?

LEVC LCV

Londýnský minivan? LEVC ukázal hybridní dodávku na bázi černého taxíku

VinFast Fadil

První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

Hummer H1

Hummer se vrací? Návrat opulentní americké značky asi mnohé nepotěší

Elektrická ofenzíva Peugeot

Francouzská ofenzíva: Peugeot chce ovládnout místní trh s elektromobily

reklama

Doporučujeme

Ísar TorVeg

SUV s nepřekonatelnými nájezdovými úhly a šesticí dveří? Ísár TorVeg nezastavíte

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. JEDNI RADOST NEMAJÍ. Trh nových a ojetých vozů po půl roce ukazuje, co Češi preferují

  2. UAZ chystá první nový model po více než 20 letech. Využije techniku Aurusu

  3. BMW 8 Gran Coupé (G16) konečně oficiálně! Nejkrásnější omsička podrobně, motor, rozměry...

  4. DYCKY MOST! Toyota přináší zajímavé tipy ze severních Čech

  5. Volkswagen ZPOMALIL v prodejích aut! Co se děje?

  6. Nová korejská značka se pokusí dobýt svět, tentokrát ale s elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud