Nedávno jsme vám ukázali první čínské elektrické SUV, které si můžete pořídit v EU. Link Tour K-ONE je ale bohužel zřejmě odsouzen k neúspěchu, protože za svou cenu nenabídne lepší auto než je třeba Hyundai Kona Electric. Dnes tu ale máme mnohem nadějnějšího kandidáta.
JAC iEV7S je čistě elektrické SUV velikosti Hyundaie Kony, které se v Číně vyrábí od roku 2018 a je postaveno na základě spalovacího JAC Refine S2. Autmobilka JAC má s elektrickými vozy bohaté zkušenosti a nabízí celou modelovou řadu, která je v Číně velmi úspěšná, některé modely patří mezi ty vůbec nejprodávanější elektromobily v Číně.
Tento konkrétní model si také vybral Volkswagen jako základ pro první model své nové značky SOL. Ta patří pod joint-venture německého výrobce právě s JAC a má nabízet pouze elektrické vozy. První model, Sol E20X, je iEV7S s pozměněným designem karosérie, připomínajícím současný styl Seatu. Všechna technika však zůstala nezměněna, stejně tak i design interiéru.
Úspěchu JAC jako výrobce elektromobilů se není možno divit, v Číně se totiž elektrické JAC nabízí za velmi nízké ceny, model iEV7S začíná na 315 tisíc Kč. Jeho technické údaje přitom nejsou vůbec špatné. Elektrický motor nabízí výkon 125 koní, přenášený na přední nápravu. Akumulátr o kapcitě 42,8 kWh umožňuje dojezd kolem 320 km, k dispozici je i větší 49,5 kWh akumulátor, zyvšující dojezd na 400 km. S použitím rapdiní nabíječky je možné nabít baterii z nuly na 80 % kolem 45 minut, na pomalé nabíječce trvá dobití do plné kapacity kolem 7 hodin. Zrychlení z nuly na sto za 12 sekund a maximální rychlost 130 km/h nejsou zrovna úchvatné, pro levné elektromobily je toto ale standard.
I přes původ v postarším SUV nevypadá JAC iEV7S špatně. Karosérie není příliš nápaditá a zapadá mezi záplavami podobných levných SUV, nejde však o kopii žádného jiného vozu a konzervativním evropanům by mohla sednou lépe než některé extavagantní čínské vozy. elektrický pohon prozrazuje jak uzavřená maska, tak především modré prvky na karosérii, zejména lem na přídi, kolem prahů a také zpětné zrcátka.
V interiéru jde JAC také spíše konzervativní cestou, dvoubarevné přístrojovce dominuje displej infotainmentu, přístrojový štít před řidičem je polodigitální. Výbava je pro čínský vůz tradičně docela bohatá, už v základu má iEV7S 360° parkovací kameru, automatickou klimatizace, 8" displej infotainmentu, kožené čalounění či palubní čističku vzduchu.
Nedávno byl JAC iEV7S schválen pro prodej v Belgii a několik kusů již dorazilo do autosalonů v zemi a bylo otestováno tamními novináři. Ti si vůz docela pochvalovali, reálný dojezd se má pohybovat kolem 250 km, zřejmě pro verzi s menší baterií, interiér je realitvně kvalitní až na menší nedostatky s lícováním. Jako elektromobil do města a blízkého okolí je prý JAC iEV7S ideálním kandidátem. V Belgii se iEV7S nabízí za 28 tisíc EUR, tedy asi 725 tisíc Kč. Ve srovnání s konkurenty, kterých zatím moc není, tedy dosti výhodná cena. Pro srovnání, Hyundai Kona Electric s menším 39,2 kWh akumulátorem začíná na 924 tisíc Kč a Link Tour K-ONE na 980 tisících. Kromě Belgie se nový JAC začíná prodávat také na dalších evropských trzích mimo EU, jako Ukrajina nebo Rusko.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?