JAC iEV7S je čistě elektrické SUV velikosti Hyundaie Kony, které se v Číně vyrábí od roku 2018 a je postaveno na základě spalovacího JAC Refine S2. Autmobilka JAC má s elektrickými vozy bohaté zkušenosti a nabízí celou modelovou řadu, která je v Číně velmi úspěšná, některé modely patří mezi ty vůbec nejprodávanější elektromobily v Číně.
Tento konkrétní model si také vybral Volkswagen jako základ pro první model své nové značky SOL. Ta patří pod joint-venture německého výrobce právě s JAC a má nabízet pouze elektrické vozy. První model, Sol E20X, je iEV7S s pozměněným designem karosérie, připomínajícím současný styl Seatu. Všechna technika však zůstala nezměněna, stejně tak i design interiéru.
Úspěchu JAC jako výrobce elektromobilů se není možno divit, v Číně se totiž elektrické JAC nabízí za velmi nízké ceny, model iEV7S začíná na 315 tisíc Kč. Jeho technické údaje přitom nejsou vůbec špatné. Elektrický motor nabízí výkon 125 koní, přenášený na přední nápravu. Akumulátr o kapcitě 42,8 kWh umožňuje dojezd kolem 320 km, k dispozici je i větší 49,5 kWh akumulátor, zyvšující dojezd na 400 km. S použitím rapdiní nabíječky je možné nabít baterii z nuly na 80 % kolem 45 minut, na pomalé nabíječce trvá dobití do plné kapacity kolem 7 hodin. Zrychlení z nuly na sto za 12 sekund a maximální rychlost 130 km/h nejsou zrovna úchvatné, pro levné elektromobily je toto ale standard.
I přes původ v postarším SUV nevypadá JAC iEV7S špatně. Karosérie není příliš nápaditá a zapadá mezi záplavami podobných levných SUV, nejde však o kopii žádného jiného vozu a konzervativním evropanům by mohla sednou lépe než některé extavagantní čínské vozy. elektrický pohon prozrazuje jak uzavřená maska, tak především modré prvky na karosérii, zejména lem na přídi, kolem prahů a také zpětné zrcátka.
V interiéru jde JAC také spíše konzervativní cestou, dvoubarevné přístrojovce dominuje displej infotainmentu, přístrojový štít před řidičem je polodigitální. Výbava je pro čínský vůz tradičně docela bohatá, už v základu má iEV7S 360° parkovací kameru, automatickou klimatizace, 8" displej infotainmentu, kožené čalounění či palubní čističku vzduchu.
Nedávno byl JAC iEV7S schválen pro prodej v Belgii a několik kusů již dorazilo do autosalonů v zemi a bylo otestováno tamními novináři. Ti si vůz docela pochvalovali, reálný dojezd se má pohybovat kolem 250 km, zřejmě pro verzi s menší baterií, interiér je realitvně kvalitní až na menší nedostatky s lícováním. Jako elektromobil do města a blízkého okolí je prý JAC iEV7S ideálním kandidátem. V Belgii se iEV7S nabízí za 28 tisíc EUR, tedy asi 725 tisíc Kč. Ve srovnání s konkurenty, kterých zatím moc není, tedy dosti výhodná cena. Pro srovnání, Hyundai Kona Electric s menším 39,2 kWh akumulátorem začíná na 924 tisíc Kč a Link Tour K-ONE na 980 tisících. Kromě Belgie se nový JAC začíná prodávat také na dalších evropských trzích mimo EU, jako Ukrajina nebo Rusko.