BMW iNext poodhalilo svůj interiér, na řidiče čeká obří prohnutý displej

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. května 2019, 10:05 Google+

Uspořádání displejů a ovládacích prvků směrem k řidiči je již po mnoho desetiletí jedním z typických aspektů interiérů vozů BMW. V BMW iNEXT, které bude od roku 2021 technologickou vlajkovou lodí prémiového výrobce, bude použita nová generace plně digitálního displeje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový prohnutý displej použitý v BMW iNEXT v sobě spojí funkce informačního a kontrolního displeje a zásluhou svého tvaru bude optimálně natočený k řidiči

Nový prohnutý displej použitý v BMW iNEXT v sobě spojí funkce informačního a kontrolního displeje a zásluhou svého tvaru bude optimálně natočený k řidiči | foto: BMW

Sdílejte článek

Nový prohnutý displej použitý v BMW iNEXT v sobě spojí funkce informačního a kontrolního displeje a zásluhou svého tvaru bude optimálně natočený k řidiči. Integrovaná zobrazovací jednotka přizpůsobená řidiči optimalizuje vizualizaci informací a současně umožní intuitivní dotykovou obsluhu.

Tradiční zaměření interiéru na řidiče bylo naposled optimalizováno aktuálním konceptem BMW Live Cockpit Professional. Srozumitelná a propracovaná prezentace na plně digitálním přístrojovém panelu a kontrolním displeji poskytuje vždy ve správném čase relevantní informace a současně se vyznačuje mimořádnými možnostmi individualizace. Dalším krokem bude uvedení prohnutého displeje v BMW iNEXT se zakřivením směrem k řidiči. Jednolitý displej na celém povrchu vytváří působivé efekty a je vhodně sladěný s ostatními ovladači v jeden ergonomický celek.

„Zakřivený a jednolitý displej je hlavním ovládacím elementem reprezentujícím moderní pojetí zaměření na řidiče. Zaujímá dominantní centrální pozici a vyznačuje se ikonickou strukturou zobrazení vytvářející mimořádný uživatelský zážitek,“ vysvětluje Domagoj Dukec, ředitel designu BMW. „Zakřivený displej je vyrobený z mimořádně kvalitních materiálů a je vizuálně oddělen od palubní desky. Svým tvarem přispívá k pocitu moderního, luxusního a objemného vnitřního prostoru uvnitř BMW iNEXT.“

Displej je umístěn tak, že cestující nevidí jeho spojení s palubní deskou. Tímto řešením se vytváří dojem značné lehkosti. Osobitý a propracovaný vzhled prohnutého displeje se inspiroval u moderních elektronických zařízení. Jeho rámeček tvoří extrémně tenký hořčíkový pásek. Vyspělá technologie samotného displeje s antireflexní úpravou zabraňující nežádoucím odleskům je zárukou neunavujícího sledování zobrazovaných informací. 

„Prohnutý displej v BMW iNEXT nás přenáší na další úroveň na řidiče zaměřeného ovládacího konceptu,“ vysvětluje Robert Irlinger, ředitel BMW i. „Nový displej umožňuje intuitivní, přirozené a ergonomicky dokonalé používání prostřednictvím dotykové funkce.“

Tvar a uspořádání prohnutého displeje je zlomovým přepracováním typického zaměření interiérů na řidiče u BMW. Současně prostor kontrolního displeje zůstává snadno viditelný a dosažitelný i ze sedadla spolujezdce. V závislosti na situaci a individuálních preferencích lze zobrazovaný obsah individuálně přesouvat mezi kontrolním displejem umístěným v zorném poli řidiče a prostorem, jejž může aktivně používat cestující sedící vpředu.

Vytisknout

Diskuze: BMW iNext poodhalilo svůj interiér, na řidiče čeká obří prohnutý displej

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Která automobilka má největší hodnotu? A jak si stojí proti lídrům napříč celého trhu?

renault talisman

Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

reklama

Doporučujeme

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

ROZHODNUTO! Ford představil GT v nových závodních barvách

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  2. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  5. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

  6. Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud