Uspořádání displejů a ovládacích prvků směrem k řidiči je již po mnoho desetiletí jedním z typických aspektů interiérů vozů BMW. V BMW iNEXT, které bude od roku 2021 technologickou vlajkovou lodí prémiového výrobce, bude použita nová generace plně digitálního displeje.
Nový prohnutý displej použitý v BMW iNEXT v sobě spojí funkce informačního a kontrolního displeje a zásluhou svého tvaru bude optimálně natočený k řidiči. Integrovaná zobrazovací jednotka přizpůsobená řidiči optimalizuje vizualizaci informací a současně umožní intuitivní dotykovou obsluhu.
Tradiční zaměření interiéru na řidiče bylo naposled optimalizováno aktuálním konceptem BMW Live Cockpit Professional. Srozumitelná a propracovaná prezentace na plně digitálním přístrojovém panelu a kontrolním displeji poskytuje vždy ve správném čase relevantní informace a současně se vyznačuje mimořádnými možnostmi individualizace. Dalším krokem bude uvedení prohnutého displeje v BMW iNEXT se zakřivením směrem k řidiči. Jednolitý displej na celém povrchu vytváří působivé efekty a je vhodně sladěný s ostatními ovladači v jeden ergonomický celek.
„Zakřivený a jednolitý displej je hlavním ovládacím elementem reprezentujícím moderní pojetí zaměření na řidiče. Zaujímá dominantní centrální pozici a vyznačuje se ikonickou strukturou zobrazení vytvářející mimořádný uživatelský zážitek,“ vysvětluje Domagoj Dukec, ředitel designu BMW. „Zakřivený displej je vyrobený z mimořádně kvalitních materiálů a je vizuálně oddělen od palubní desky. Svým tvarem přispívá k pocitu moderního, luxusního a objemného vnitřního prostoru uvnitř BMW iNEXT.“
Displej je umístěn tak, že cestující nevidí jeho spojení s palubní deskou. Tímto řešením se vytváří dojem značné lehkosti. Osobitý a propracovaný vzhled prohnutého displeje se inspiroval u moderních elektronických zařízení. Jeho rámeček tvoří extrémně tenký hořčíkový pásek. Vyspělá technologie samotného displeje s antireflexní úpravou zabraňující nežádoucím odleskům je zárukou neunavujícího sledování zobrazovaných informací.
„Prohnutý displej v BMW iNEXT nás přenáší na další úroveň na řidiče zaměřeného ovládacího konceptu,“ vysvětluje Robert Irlinger, ředitel BMW i. „Nový displej umožňuje intuitivní, přirozené a ergonomicky dokonalé používání prostřednictvím dotykové funkce.“
Tvar a uspořádání prohnutého displeje je zlomovým přepracováním typického zaměření interiérů na řidiče u BMW. Současně prostor kontrolního displeje zůstává snadno viditelný a dosažitelný i ze sedadla spolujezdce. V závislosti na situaci a individuálních preferencích lze zobrazovaný obsah individuálně přesouvat mezi kontrolním displejem umístěným v zorném poli řidiče a prostorem, jejž může aktivně používat cestující sedící vpředu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.