Uspořádání displejů a ovládacích prvků směrem k řidiči je již po mnoho desetiletí jedním z typických aspektů interiérů vozů BMW. V BMW iNEXT, které bude od roku 2021 technologickou vlajkovou lodí prémiového výrobce, bude použita nová generace plně digitálního displeje.
Nový prohnutý displej použitý v BMW iNEXT v sobě spojí funkce informačního a kontrolního displeje a zásluhou svého tvaru bude optimálně natočený k řidiči. Integrovaná zobrazovací jednotka přizpůsobená řidiči optimalizuje vizualizaci informací a současně umožní intuitivní dotykovou obsluhu.
Tradiční zaměření interiéru na řidiče bylo naposled optimalizováno aktuálním konceptem BMW Live Cockpit Professional. Srozumitelná a propracovaná prezentace na plně digitálním přístrojovém panelu a kontrolním displeji poskytuje vždy ve správném čase relevantní informace a současně se vyznačuje mimořádnými možnostmi individualizace. Dalším krokem bude uvedení prohnutého displeje v BMW iNEXT se zakřivením směrem k řidiči. Jednolitý displej na celém povrchu vytváří působivé efekty a je vhodně sladěný s ostatními ovladači v jeden ergonomický celek.
„Zakřivený a jednolitý displej je hlavním ovládacím elementem reprezentujícím moderní pojetí zaměření na řidiče. Zaujímá dominantní centrální pozici a vyznačuje se ikonickou strukturou zobrazení vytvářející mimořádný uživatelský zážitek,“ vysvětluje Domagoj Dukec, ředitel designu BMW. „Zakřivený displej je vyrobený z mimořádně kvalitních materiálů a je vizuálně oddělen od palubní desky. Svým tvarem přispívá k pocitu moderního, luxusního a objemného vnitřního prostoru uvnitř BMW iNEXT.“
Displej je umístěn tak, že cestující nevidí jeho spojení s palubní deskou. Tímto řešením se vytváří dojem značné lehkosti. Osobitý a propracovaný vzhled prohnutého displeje se inspiroval u moderních elektronických zařízení. Jeho rámeček tvoří extrémně tenký hořčíkový pásek. Vyspělá technologie samotného displeje s antireflexní úpravou zabraňující nežádoucím odleskům je zárukou neunavujícího sledování zobrazovaných informací.
„Prohnutý displej v BMW iNEXT nás přenáší na další úroveň na řidiče zaměřeného ovládacího konceptu,“ vysvětluje Robert Irlinger, ředitel BMW i. „Nový displej umožňuje intuitivní, přirozené a ergonomicky dokonalé používání prostřednictvím dotykové funkce.“
Tvar a uspořádání prohnutého displeje je zlomovým přepracováním typického zaměření interiérů na řidiče u BMW. Současně prostor kontrolního displeje zůstává snadno viditelný a dosažitelný i ze sedadla spolujezdce. V závislosti na situaci a individuálních preferencích lze zobrazovaný obsah individuálně přesouvat mezi kontrolním displejem umístěným v zorném poli řidiče a prostorem, jejž může aktivně používat cestující sedící vpředu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?