SUV s nepřekonatelnými nájezdovými úhly a šesticí dveří? Ísár TorVeg nezastavíte

-mdo / AutoRoad.cz, 1. června 2019, 12:35 Google+

O automobilu původem z Islandu jste ještě určitě nečetli, z jednoduchého důvodu - žádné tam nikdy nevzniklo. To se ale rozohdli změnit tvůrci stroje, který se jmenuje Ísár TorVeg a který je určený do isladnské divočiny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ísar TorVeg

Ísar TorVeg | foto: Jakar ehf

Sdílejte článek

Pro cestování po divočině Islandu, do míst kam nevedou žádné cesty a kde panujou opravdu extrémní podmínky, se vyrábějí modifikovace na základě nákladních vozidel. Jedním z příkladů je třeba český Tatrabus, speciál pro turisty na základu Tatry 815.

Teď se ale Islanďané sami rozhodli postavit vůz pro svůj ostrov od základu, díky čemuž by měl být ještě schopnější než všechny dosavadní přestavby. Vývoj probíhá ve firmě Jakar ehf ve městě Hafnarfjörður, jen kousek na jih od Reykjavíku. Konstruktér Ísaru, Bjarni Hjartarson, tvrdí že jde o první vůz na světě, stvořený pro jízdu přes neobydlené končiny s těžkým terénem, což dokazuje že asi nikdy neviděl žádný stroj pro Sibiř. 

img-responsive

Ísar TorVeg | foto: Jakar ehf

Na pohled vypadá Ísar, což mimochodem znamená v islandštině led, jako klasický teréňák, jen s poněkud většími koly. Hranatá hliníková karosérie připomíná Hummer, nebo Land Rover Defender, je ale podstatně větší. A jako každý speciál do nehostinných končin i Ísar dostal obrovská kola s nízkotlakými pneumatikami, ve velikosti od 46 do 54 palců. 

Jakar ehf pro svůj první vůz vyvinuli modulární platformu, která umožní stavbu mnoha variant Ísaru. Standardní model bude dostupný ve verzích se 4, 6 a 8 dveřmi, do budoucna se plánují i další varianty, včetně heavy duty modelu. Podvozek disponuje nezávislým zavěšebím vpředu i vzadu, s 40 cm prostorem pro zdvih kol. Ve variantě s 8 dveřmi je Ísar schopen pojmout 24 pasažérů včetně řidiče.

img-responsive

Ísar TorVeg | foto: Jakar ehf

V počátku budou pro Ísar dostupné dvě pohonné jednotky. GM L86 DI V8 6,2l s výkonem 420 koní a spalováním biometanu, methanolu nebo benzínu a VM 630 EcoDiesel V6 3,0l s výkonem 250 koní a spalováním biometanu nebo nafty. Biometan byl zvolen jako ekologická náhrada fosilních paliv a je získáván zpracováním odpadu z domácností, metan je pak vyráběn pomocí geotermální energie. Vyvíjen je ale i hybridní systém a čistě elektrický pohon, který by měl využívat dva elektrické motory s výkonem 100-150 kW, jeden pro každou nápravu.

Tři tuny vážící vozidlo, s výškou přes dva metry a délkou téměř pět metrů v nejkratší verzi už vzniklo v několika prototypech. Ísar TorVeg byl vyvíjen tak , aby splňoval všechny požadavky pro prodej v EU. Kromě domácího Islandu se totiž Jakar ehf chystá nabídnout Ísar i v dalších zemích, kde by mohl nalézt využití. 

Vytisknout

Diskuze: SUV s nepřekonatelnými nájezdovými úhly a šesticí dveří? Ísár TorVeg nezastavíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Austro-Daimler Bergemeister

Rakušané ukázali 1200 koňové hybridní kupé

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud