SUV s nepřekonatelnými nájezdovými úhly a šesticí dveří? Ísár TorVeg nezastavíte

-mdo / AutoRoad.cz, 1. června 2019, 12:35 Google+

O automobilu původem z Islandu jste ještě určitě nečetli, z jednoduchého důvodu - žádné tam nikdy nevzniklo. To se ale rozohdli změnit tvůrci stroje, který se jmenuje Ísár TorVeg a který je určený do isladnské divočiny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ísar TorVeg

Ísar TorVeg | foto: Jakar ehf

Sdílejte článek

Pro cestování po divočině Islandu, do míst kam nevedou žádné cesty a kde panujou opravdu extrémní podmínky, se vyrábějí modifikovace na základě nákladních vozidel. Jedním z příkladů je třeba český Tatrabus, speciál pro turisty na základu Tatry 815.

Teď se ale Islanďané sami rozhodli postavit vůz pro svůj ostrov od základu, díky čemuž by měl být ještě schopnější než všechny dosavadní přestavby. Vývoj probíhá ve firmě Jakar ehf ve městě Hafnarfjörður, jen kousek na jih od Reykjavíku. Konstruktér Ísaru, Bjarni Hjartarson, tvrdí že jde o první vůz na světě, stvořený pro jízdu přes neobydlené končiny s těžkým terénem, což dokazuje že asi nikdy neviděl žádný stroj pro Sibiř. 

img-responsive

Ísar TorVeg | foto: Jakar ehf

Na pohled vypadá Ísar, což mimochodem znamená v islandštině led, jako klasický teréňák, jen s poněkud většími koly. Hranatá hliníková karosérie připomíná Hummer, nebo Land Rover Defender, je ale podstatně větší. A jako každý speciál do nehostinných končin i Ísar dostal obrovská kola s nízkotlakými pneumatikami, ve velikosti od 46 do 54 palců. 

Jakar ehf pro svůj první vůz vyvinuli modulární platformu, která umožní stavbu mnoha variant Ísaru. Standardní model bude dostupný ve verzích se 4, 6 a 8 dveřmi, do budoucna se plánují i další varianty, včetně heavy duty modelu. Podvozek disponuje nezávislým zavěšebím vpředu i vzadu, s 40 cm prostorem pro zdvih kol. Ve variantě s 8 dveřmi je Ísar schopen pojmout 24 pasažérů včetně řidiče.

img-responsive

Ísar TorVeg | foto: Jakar ehf

V počátku budou pro Ísar dostupné dvě pohonné jednotky. GM L86 DI V8 6,2l s výkonem 420 koní a spalováním biometanu, methanolu nebo benzínu a VM 630 EcoDiesel V6 3,0l s výkonem 250 koní a spalováním biometanu nebo nafty. Biometan byl zvolen jako ekologická náhrada fosilních paliv a je získáván zpracováním odpadu z domácností, metan je pak vyráběn pomocí geotermální energie. Vyvíjen je ale i hybridní systém a čistě elektrický pohon, který by měl využívat dva elektrické motory s výkonem 100-150 kW, jeden pro každou nápravu.

Tři tuny vážící vozidlo, s výškou přes dva metry a délkou téměř pět metrů v nejkratší verzi už vzniklo v několika prototypech. Ísar TorVeg byl vyvíjen tak , aby splňoval všechny požadavky pro prodej v EU. Kromě domácího Islandu se totiž Jakar ehf chystá nabídnout Ísar i v dalších zemích, kde by mohl nalézt využití. 

Vytisknout

Diskuze: SUV s nepřekonatelnými nájezdovými úhly a šesticí dveří? Ísár TorVeg nezastavíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

ZIP

Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Škoda zahajuje pilotní projekt „CITIGO E-PILOT“ v České republice

Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

Mercedes-Benz koncept EQ A

Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

Porsche Cayenne GTS

Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

ceny pohonných hmot

Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

Ilustrační foto

Češi pod tíhou rostoucích nákladů mají řešení na cestování

Škoda Vision GT

ŠKODA VISION GT

Tesla

Tesla možná mění strategii. Jsou v tom dotace, energie nebo něco jiného?

Ilustrační foto

Prodej aut v EU se v srpnu zvýšil, skončil více než rok trvající propad

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Škoda Karoq

TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Style – rodinný univerzál po modernizaci

Dacia MANIFESTO

Dacia překvapila konceptem MANIFESTO

reklama

Doporučujeme

Austro-Daimler Bergemeister

Rakušané ukázali 1200 koňové hybridní kupé

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

  2. Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

  3. Češi pod tíhou rostoucích nákladů mají řešení na cestování

  4. Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

  5. Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

  6. Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud