Jeremy Clarkson, hvězda motoristických pořadů jako Top Gear nebo Grand Tour, je pro většinu z nás hlavně milovníkem silných, rychlých a exkluzivních strojů. Poslední dobou se však jeho zájem začíná stáčet i k životnímu prostředí, což je dobře vidět například na jeho příspěvcích na sociálních sítích jako Twitter či Instagram. Do budoucna však Clarkson plánuje i natáčení vlastní show o farmaření, která by měla nést jméno „I Bought A Farm" - tedy v překladu „Koupil jsem farmu."
Motoristický pořad Grand Tour čeká v nadcházející sezóně poměrně výrazná změna, díky které bude mít hlavní trojice moderátorů Clarkson, Hammond a May pravděpodobně mnohem více volného času. Amazon však musí být s jejich prací skutečně spokojený, neboť Clarkson i May budou mít kromě Grand Tour ještě jeden vlastní pořad na Amazonu. A jsme si téměř jistí, že brzy s vlastním sérií přijde i Hammond.
Jako první svůj vlastní pořad ohlásil James May, který se před časem vypravil do Japonska za natáčením vlastního „cestopisu." Jeho název by měl znít „Our man in..." a za trojicí teček vždy bude dosazena cílová destinace. A tou první má být právě Japonsko, ve kterém James May natáčel speciál o Kei Cars již za dob Top Gearu.
Druhým ohlášeným samostatným pořadem pak bude Clarksonova show „I Bought A Farm," tedy v překladu „Koupil jsem farmu," která by se měla natáčet na Clakrsonově 1000-akrovém pozemku v britském Chipping Norton, jak včera informoval web Daily Mail. S natáčením by měl Clarkson začít v září a první díl by se měl objevit v příštím roce.
A podle všeho bychom se měli dočkat skutečného pohledu na život farmáře, jak uvedl Clarkson v rozhovoru pro Sunday Times a distancoval se tak od programů jako je například Countrylife od BBC a podobných: „Tohle nebude Kate Humble - jakkoliv mám Kate Humble rád - na 20 akrech, krmící jehně z lahve. Nebo televizní moderátor pěstující zeleninu na své zahrádce. Tohle bude skutečné farmaření: život, smrt a vyplňování formulářů."
Clarkson přitom ještě zdůrazňoval, že se nemá jednat o další pořad ve stylu Countrylife. Chce totiž ukázat i ty méně-pohledné stránky farmaření, které k tomuto řemeslu patří. Jako příklad uvedl tzv. „Badger Culling," tedy kontrolované vybíjení jezevců, které má pomoci v prevenci před šířením nemocí. Clarkson to sice nemá v plánu, nicméně pokud by se to ukázalo jako nezbytné, nebude se stydět to do programu zařadit.
Clarkson by přitom svým pořadem rád upozornil i na problémy, které podle mnoha studií lidstvo čekají - včetně nedostatku potravy. „Vědci spočítali, že máme jen 90 let, než nám dojde jídlo kvůli klesající úrodnosti půdy. To je už jenom 90 sklizní," uvedl podle Mailu Clarkson.
Zobrazit příspěvek na InstagramuGladiator
Jeho rostoucí zájem o ekologii se tak zdá být skutečně hluboký. Ostatně to potvrzují i videa z jeho dovolené ve Vietnamu a Thajsku, kde neváhal sbírat (nejen) plastový odpad z pláží. V poslední době se má také věnovat čištění jezírek a vodních toků na svém pozemku, kde údajně pěstuje pšenici, ječmen a řepku.
Zobrazit příspěvek na InstagramuMy new life
Jeho farma v Oxfordshire jej navíc měla učinit "CO2 neutrálním," neboť během fotosyntézy spotřebuje více oxidu uhličitého, než kolik ho vygeneruje na závodním okruhu.
Nyní už tedy jen zůstává otázkou, jaký program si pro nás na Amazonu připraví Hammond. Vzhledem k jeho nedávným zprávám na sociální sítí Drive Tribe, kde se pochlubil koupí starého a dost zničeného Land Roveru, bychom si ale skoro vsadili na pořad o jeho postupné a důkladné renovaci. A možná obecně o renovacích starých a zajímavých aut.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?