Jeremy Clarkson, hvězda motoristických pořadů jako Top Gear nebo Grand Tour, je pro většinu z nás hlavně milovníkem silných, rychlých a exkluzivních strojů. Poslední dobou se však jeho zájem začíná stáčet i k životnímu prostředí, což je dobře vidět například na jeho příspěvcích na sociálních sítích jako Twitter či Instagram. Do budoucna však Clarkson plánuje i natáčení vlastní show o farmaření, která by měla nést jméno „I Bought A Farm" - tedy v překladu „Koupil jsem farmu."
Motoristický pořad Grand Tour čeká v nadcházející sezóně poměrně výrazná změna, díky které bude mít hlavní trojice moderátorů Clarkson, Hammond a May pravděpodobně mnohem více volného času. Amazon však musí být s jejich prací skutečně spokojený, neboť Clarkson i May budou mít kromě Grand Tour ještě jeden vlastní pořad na Amazonu. A jsme si téměř jistí, že brzy s vlastním sérií přijde i Hammond.
Jako první svůj vlastní pořad ohlásil James May, který se před časem vypravil do Japonska za natáčením vlastního „cestopisu." Jeho název by měl znít „Our man in..." a za trojicí teček vždy bude dosazena cílová destinace. A tou první má být právě Japonsko, ve kterém James May natáčel speciál o Kei Cars již za dob Top Gearu.
Druhým ohlášeným samostatným pořadem pak bude Clarksonova show „I Bought A Farm," tedy v překladu „Koupil jsem farmu," která by se měla natáčet na Clakrsonově 1000-akrovém pozemku v britském Chipping Norton, jak včera informoval web Daily Mail. S natáčením by měl Clarkson začít v září a první díl by se měl objevit v příštím roce.
A podle všeho bychom se měli dočkat skutečného pohledu na život farmáře, jak uvedl Clarkson v rozhovoru pro Sunday Times a distancoval se tak od programů jako je například Countrylife od BBC a podobných: „Tohle nebude Kate Humble - jakkoliv mám Kate Humble rád - na 20 akrech, krmící jehně z lahve. Nebo televizní moderátor pěstující zeleninu na své zahrádce. Tohle bude skutečné farmaření: život, smrt a vyplňování formulářů."
Clarkson přitom ještě zdůrazňoval, že se nemá jednat o další pořad ve stylu Countrylife. Chce totiž ukázat i ty méně-pohledné stránky farmaření, které k tomuto řemeslu patří. Jako příklad uvedl tzv. „Badger Culling," tedy kontrolované vybíjení jezevců, které má pomoci v prevenci před šířením nemocí. Clarkson to sice nemá v plánu, nicméně pokud by se to ukázalo jako nezbytné, nebude se stydět to do programu zařadit.
Clarkson by přitom svým pořadem rád upozornil i na problémy, které podle mnoha studií lidstvo čekají - včetně nedostatku potravy. „Vědci spočítali, že máme jen 90 let, než nám dojde jídlo kvůli klesající úrodnosti půdy. To je už jenom 90 sklizní," uvedl podle Mailu Clarkson.
Zobrazit příspěvek na InstagramuGladiator
Jeho rostoucí zájem o ekologii se tak zdá být skutečně hluboký. Ostatně to potvrzují i videa z jeho dovolené ve Vietnamu a Thajsku, kde neváhal sbírat (nejen) plastový odpad z pláží. V poslední době se má také věnovat čištění jezírek a vodních toků na svém pozemku, kde údajně pěstuje pšenici, ječmen a řepku.
Zobrazit příspěvek na InstagramuMy new life
Jeho farma v Oxfordshire jej navíc měla učinit "CO2 neutrálním," neboť během fotosyntézy spotřebuje více oxidu uhličitého, než kolik ho vygeneruje na závodním okruhu.
Nyní už tedy jen zůstává otázkou, jaký program si pro nás na Amazonu připraví Hammond. Vzhledem k jeho nedávným zprávám na sociální sítí Drive Tribe, kde se pochlubil koupí starého a dost zničeného Land Roveru, bychom si ale skoro vsadili na pořad o jeho postupné a důkladné renovaci. A možná obecně o renovacích starých a zajímavých aut.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?