Jeremy Clarkson, hvězda motoristických pořadů jako Top Gear nebo Grand Tour, je pro většinu z nás hlavně milovníkem silných, rychlých a exkluzivních strojů. Poslední dobou se však jeho zájem začíná stáčet i k životnímu prostředí, což je dobře vidět například na jeho příspěvcích na sociálních sítích jako Twitter či Instagram. Do budoucna však Clarkson plánuje i natáčení vlastní show o farmaření, která by měla nést jméno „I Bought A Farm" - tedy v překladu „Koupil jsem farmu."
Motoristický pořad Grand Tour čeká v nadcházející sezóně poměrně výrazná změna, díky které bude mít hlavní trojice moderátorů Clarkson, Hammond a May pravděpodobně mnohem více volného času. Amazon však musí být s jejich prací skutečně spokojený, neboť Clarkson i May budou mít kromě Grand Tour ještě jeden vlastní pořad na Amazonu. A jsme si téměř jistí, že brzy s vlastním sérií přijde i Hammond.
Jako první svůj vlastní pořad ohlásil James May, který se před časem vypravil do Japonska za natáčením vlastního „cestopisu." Jeho název by měl znít „Our man in..." a za trojicí teček vždy bude dosazena cílová destinace. A tou první má být právě Japonsko, ve kterém James May natáčel speciál o Kei Cars již za dob Top Gearu.
Druhým ohlášeným samostatným pořadem pak bude Clarksonova show „I Bought A Farm," tedy v překladu „Koupil jsem farmu," která by se měla natáčet na Clakrsonově 1000-akrovém pozemku v britském Chipping Norton, jak včera informoval web Daily Mail. S natáčením by měl Clarkson začít v září a první díl by se měl objevit v příštím roce.
A podle všeho bychom se měli dočkat skutečného pohledu na život farmáře, jak uvedl Clarkson v rozhovoru pro Sunday Times a distancoval se tak od programů jako je například Countrylife od BBC a podobných: „Tohle nebude Kate Humble - jakkoliv mám Kate Humble rád - na 20 akrech, krmící jehně z lahve. Nebo televizní moderátor pěstující zeleninu na své zahrádce. Tohle bude skutečné farmaření: život, smrt a vyplňování formulářů."
Clarkson přitom ještě zdůrazňoval, že se nemá jednat o další pořad ve stylu Countrylife. Chce totiž ukázat i ty méně-pohledné stránky farmaření, které k tomuto řemeslu patří. Jako příklad uvedl tzv. „Badger Culling," tedy kontrolované vybíjení jezevců, které má pomoci v prevenci před šířením nemocí. Clarkson to sice nemá v plánu, nicméně pokud by se to ukázalo jako nezbytné, nebude se stydět to do programu zařadit.
Clarkson by přitom svým pořadem rád upozornil i na problémy, které podle mnoha studií lidstvo čekají - včetně nedostatku potravy. „Vědci spočítali, že máme jen 90 let, než nám dojde jídlo kvůli klesající úrodnosti půdy. To je už jenom 90 sklizní," uvedl podle Mailu Clarkson.
Zobrazit příspěvek na InstagramuGladiator
Jeho rostoucí zájem o ekologii se tak zdá být skutečně hluboký. Ostatně to potvrzují i videa z jeho dovolené ve Vietnamu a Thajsku, kde neváhal sbírat (nejen) plastový odpad z pláží. V poslední době se má také věnovat čištění jezírek a vodních toků na svém pozemku, kde údajně pěstuje pšenici, ječmen a řepku.
Zobrazit příspěvek na InstagramuMy new life
Jeho farma v Oxfordshire jej navíc měla učinit "CO2 neutrálním," neboť během fotosyntézy spotřebuje více oxidu uhličitého, než kolik ho vygeneruje na závodním okruhu.
Nyní už tedy jen zůstává otázkou, jaký program si pro nás na Amazonu připraví Hammond. Vzhledem k jeho nedávným zprávám na sociální sítí Drive Tribe, kde se pochlubil koupí starého a dost zničeného Land Roveru, bychom si ale skoro vsadili na pořad o jeho postupné a důkladné renovaci. A možná obecně o renovacích starých a zajímavých aut.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.