Rakouskému Reifnitzu vládne po celý rok naprostá idyla, ale jednou za rok se tato poklidná obec u jezera Wörthersee stává dějištěm velké oslavy automobilové vášně. I v letošním roce se vydají tisíce fanoušků do Alp na největší setkání GTI, které se uskuteční od 29. května do 1. června. Mezi hlavní témata letošního roku patří globální společenství fanoušků značky Volkswagen, pozoruhodné novinky v aktuální produktové řadě a oblast motoristického sportu.
Velkolepý svátek pro fanoušky automobilů všech generací, majitele vozů GTI, ale i jiných modelů a mnoha kuriozit, přispívá k udržování kultu „GTI“ na celém světě. Volkswagen proto pozval nadšence z Austrálie, Číny, Malajsie, Středního východu a USA, aby prezentovali svá vozidla i své nápady na téma GTI. Během tematických dnů s rozmanitým programem bude pozornost zaměřena vždy na jednu zemi.
Volkswagen kromě toho představí na břehu jezera Wörthersee aktuální novinky ve své nabídce sportovních modelů. Mezi ně patří sériově vyráběný Golf GTI TCR1) s nejvyšším výkonem 213 kW/290 k, který zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. Nebude chybět ani jeho „vzor“, závodní verze, připravená divizí Volkswagen Motorsport, o výkonu 257 kW/350 k pro mezinárodní mistrovství WTCR. Dalším skvostem je T-Roc R2). Vysokovýkonná varianta aktuálního modelu T-Roc přesvědčí kombinací lifestylového pojetí a sportovního charakteru. Její čtyřválec TSI je vyladěn na 221 kW/300 k a 400 N.m. Vývoj a testování modelu T-Roc R zajistil Volkswagen R, dceřiná firma společnosti Volkswagen AG, zaměřená na vysokovýkonné automobily.
Volkswagen bude u jezera Wörthersee prezentovat také téma elektrické mobility, a to závodním vozem ID.R. První zcela elektricky poháněný závodní automobil značky Volkswagen poskytuje nejvyšší výkon 500 kW (680 k) a v uplynulém roce stanovil nový rekord pro elektromobily v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peak (Colorado/USA). Tým Volkswagen Motorsport se v současnosti připravuje na novou výzvu. Jeho cílem je překonat rekordní čas na kolo pro elektromobily na náročné Severní smyčce Nürburgringu.
Pestrý program na hlavním pódiu
Sportovní program nabídnou na Setkání GTI také Benny Leuchter, tvář značky Volkswagen a jezdec v mistrovství FIA WTCR, a Jasmin Preisig, účastnice 24h závodu na Nürburgringu v týmu „Girls only GTI TCR Team“. Akcí budou doprovázet moderátoři Miriam Höller a Sidney Hoffmann. Kromě mnoha výjimečných modelů Volkswagen čekají na návštěvníky další atrakce. V neposlední řadě oslaví u jezera Wörthersee světovou premiéru fascinující projekty vozidel studentů z Cvikova a Wolfsburgu. Studenti Volkswagenu sami vyrobili koncepční vozy3) podle vlastních nápadů.
Dlouhá tradice
Setkání GTI u jezera Wörthersee mají dlouhou tradici. Fanoušci GTI se v rakouské obci Reifnitz/Maria Wörth poprvé sešli již v roce 1982. Od té doby se akce stala nejen atrakcí pro fanoušky automobilů a prezentací vozidel, ale také skutečnou slavností pro širokou veřejnost, která se koná vždy po dobu čtyř dnů, od středy před svátkem Nanebevstoupení Páně do následujícího víkendu. Letos se setkání koná již poosmatřicáté. Více informací, včetně termínů a programu, naleznou návštěvníci na webových stránkách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?