Rakouskému Reifnitzu vládne po celý rok naprostá idyla, ale jednou za rok se tato poklidná obec u jezera Wörthersee stává dějištěm velké oslavy automobilové vášně. I v letošním roce se vydají tisíce fanoušků do Alp na největší setkání GTI, které se uskuteční od 29. května do 1. června. Mezi hlavní témata letošního roku patří globální společenství fanoušků značky Volkswagen, pozoruhodné novinky v aktuální produktové řadě a oblast motoristického sportu.
Velkolepý svátek pro fanoušky automobilů všech generací, majitele vozů GTI, ale i jiných modelů a mnoha kuriozit, přispívá k udržování kultu „GTI“ na celém světě. Volkswagen proto pozval nadšence z Austrálie, Číny, Malajsie, Středního východu a USA, aby prezentovali svá vozidla i své nápady na téma GTI. Během tematických dnů s rozmanitým programem bude pozornost zaměřena vždy na jednu zemi.
Volkswagen kromě toho představí na břehu jezera Wörthersee aktuální novinky ve své nabídce sportovních modelů. Mezi ně patří sériově vyráběný Golf GTI TCR1) s nejvyšším výkonem 213 kW/290 k, který zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. Nebude chybět ani jeho „vzor“, závodní verze, připravená divizí Volkswagen Motorsport, o výkonu 257 kW/350 k pro mezinárodní mistrovství WTCR. Dalším skvostem je T-Roc R2). Vysokovýkonná varianta aktuálního modelu T-Roc přesvědčí kombinací lifestylového pojetí a sportovního charakteru. Její čtyřválec TSI je vyladěn na 221 kW/300 k a 400 N.m. Vývoj a testování modelu T-Roc R zajistil Volkswagen R, dceřiná firma společnosti Volkswagen AG, zaměřená na vysokovýkonné automobily.
Volkswagen bude u jezera Wörthersee prezentovat také téma elektrické mobility, a to závodním vozem ID.R. První zcela elektricky poháněný závodní automobil značky Volkswagen poskytuje nejvyšší výkon 500 kW (680 k) a v uplynulém roce stanovil nový rekord pro elektromobily v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peak (Colorado/USA). Tým Volkswagen Motorsport se v současnosti připravuje na novou výzvu. Jeho cílem je překonat rekordní čas na kolo pro elektromobily na náročné Severní smyčce Nürburgringu.
Pestrý program na hlavním pódiu
Sportovní program nabídnou na Setkání GTI také Benny Leuchter, tvář značky Volkswagen a jezdec v mistrovství FIA WTCR, a Jasmin Preisig, účastnice 24h závodu na Nürburgringu v týmu „Girls only GTI TCR Team“. Akcí budou doprovázet moderátoři Miriam Höller a Sidney Hoffmann. Kromě mnoha výjimečných modelů Volkswagen čekají na návštěvníky další atrakce. V neposlední řadě oslaví u jezera Wörthersee světovou premiéru fascinující projekty vozidel studentů z Cvikova a Wolfsburgu. Studenti Volkswagenu sami vyrobili koncepční vozy3) podle vlastních nápadů.
Dlouhá tradice
Setkání GTI u jezera Wörthersee mají dlouhou tradici. Fanoušci GTI se v rakouské obci Reifnitz/Maria Wörth poprvé sešli již v roce 1982. Od té doby se akce stala nejen atrakcí pro fanoušky automobilů a prezentací vozidel, ale také skutečnou slavností pro širokou veřejnost, která se koná vždy po dobu čtyř dnů, od středy před svátkem Nanebevstoupení Páně do následujícího víkendu. Letos se setkání koná již poosmatřicáté. Více informací, včetně termínů a programu, naleznou návštěvníci na webových stránkách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.