Plánujete si dovolenou a rádi byste zavítali do města s nejvyšší koncentrací Ferrari v Evropě? Pak rozhodně musíte navštívit italské Maranello, domovské město automobilky se vzpínajícím se koni ve znaku. Kromě nádherné architektury totiž nabídne nekonečnou přehlídku exkluzivních aut téměř na každém rohu. A občas se jedná o pohledy více než zajímavé a unikátní.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil i slavný motoristický YouTuber Shmee150, který se rozhodl oslavit prvních 3000 mil (cca 4 828 km) na tachometru svého Ferrari GTC4 Lusso právě cestou do jeho domovského města. Cestou viděl řadu zajímavostí a žádnou z nich nezapomněl pro své diváky natočit.
Už cestou Shmee několikrát provětrá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou svého vozu, který má naprosto fenomenální zvuk. Hned po příjezdu do města pak naráží na první Ferrari a upozorňuje na ohromné množství budov, které automobilce patří. Během projížďky městem je pak vidět několik dalších úchvatných vozů Ferrari, starý vstup do automobilky, muzeum automobilky, testovací okruh Fiorano a mnoho dalšího.
To nejzajímavější z celé cesty však teprve přijde. První zajímavostí je pohled na karoserii modelu 488 Pista, která je právě na korbě nákladního vozu převážena ulicemi města. Člověku se tak nabízí poměrně unikátní pohled, který mnohdy nevidí ani majitelé tohoto skvostu.
Další zajímavost přichází o chvíli později, kdy se na silnici objeví legendární Ferrari F40. Stroj, který je mnohými považován za prapředka všech supersportů, vypadá v provozu dodnes naprosto úchvatně a tak není divu, že je z něj unesen i Shmee.
Největší zajímavostí klipu je však dvojice modelů F8 Tributo. Ten první je totiž z nepochopitelného důvodu stále zahalen maskovací fólií, ačkoliv jeho oficiální podobu už dávno všichni známe. Druhý zajímavý model F8 se pak objevuje až před koncem videa a jeho největší zajímavostí je mohutné zařízení na zádi, které s největší pravděpodobností slouží k měření emisí podle protokolu WLTP.
Pod kapotou modelu F8 se přitom ukrývá dosud nejvýkonnější vidlicový osmiválec, jaký kdy Ferrari nabídlo. Jedná se totiž o motor převzatý z modelu 488 Pista, tedy 3.9 litrovou twin-turbo V8, která nabízí až 537 kW (730 k).
Vůz byl však zatím představen pouze na autosalonu v Ženevě a tak je možné, že na něm automobilka stále ještě provádí drobné a změny a vylepšení. Ostatně to by vysvětlovalo i maskovací folii u prvního exempláře.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.