Plánujete si dovolenou a rádi byste zavítali do města s nejvyšší koncentrací Ferrari v Evropě? Pak rozhodně musíte navštívit italské Maranello, domovské město automobilky se vzpínajícím se koni ve znaku. Kromě nádherné architektury totiž nabídne nekonečnou přehlídku exkluzivních aut téměř na každém rohu. A občas se jedná o pohledy více než zajímavé a unikátní.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil i slavný motoristický YouTuber Shmee150, který se rozhodl oslavit prvních 3000 mil (cca 4 828 km) na tachometru svého Ferrari GTC4 Lusso právě cestou do jeho domovského města. Cestou viděl řadu zajímavostí a žádnou z nich nezapomněl pro své diváky natočit.
Už cestou Shmee několikrát provětrá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou svého vozu, který má naprosto fenomenální zvuk. Hned po příjezdu do města pak naráží na první Ferrari a upozorňuje na ohromné množství budov, které automobilce patří. Během projížďky městem je pak vidět několik dalších úchvatných vozů Ferrari, starý vstup do automobilky, muzeum automobilky, testovací okruh Fiorano a mnoho dalšího.
To nejzajímavější z celé cesty však teprve přijde. První zajímavostí je pohled na karoserii modelu 488 Pista, která je právě na korbě nákladního vozu převážena ulicemi města. Člověku se tak nabízí poměrně unikátní pohled, který mnohdy nevidí ani majitelé tohoto skvostu.
Další zajímavost přichází o chvíli později, kdy se na silnici objeví legendární Ferrari F40. Stroj, který je mnohými považován za prapředka všech supersportů, vypadá v provozu dodnes naprosto úchvatně a tak není divu, že je z něj unesen i Shmee.
Největší zajímavostí klipu je však dvojice modelů F8 Tributo. Ten první je totiž z nepochopitelného důvodu stále zahalen maskovací fólií, ačkoliv jeho oficiální podobu už dávno všichni známe. Druhý zajímavý model F8 se pak objevuje až před koncem videa a jeho největší zajímavostí je mohutné zařízení na zádi, které s největší pravděpodobností slouží k měření emisí podle protokolu WLTP.
Pod kapotou modelu F8 se přitom ukrývá dosud nejvýkonnější vidlicový osmiválec, jaký kdy Ferrari nabídlo. Jedná se totiž o motor převzatý z modelu 488 Pista, tedy 3.9 litrovou twin-turbo V8, která nabízí až 537 kW (730 k).
Vůz byl však zatím představen pouze na autosalonu v Ženevě a tak je možné, že na něm automobilka stále ještě provádí drobné a změny a vylepšení. Ostatně to by vysvětlovalo i maskovací folii u prvního exempláře.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.