Plánujete si dovolenou a rádi byste zavítali do města s nejvyšší koncentrací Ferrari v Evropě? Pak rozhodně musíte navštívit italské Maranello, domovské město automobilky se vzpínajícím se koni ve znaku. Kromě nádherné architektury totiž nabídne nekonečnou přehlídku exkluzivních aut téměř na každém rohu. A občas se jedná o pohledy více než zajímavé a unikátní.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil i slavný motoristický YouTuber Shmee150, který se rozhodl oslavit prvních 3000 mil (cca 4 828 km) na tachometru svého Ferrari GTC4 Lusso právě cestou do jeho domovského města. Cestou viděl řadu zajímavostí a žádnou z nich nezapomněl pro své diváky natočit.
Už cestou Shmee několikrát provětrá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou svého vozu, který má naprosto fenomenální zvuk. Hned po příjezdu do města pak naráží na první Ferrari a upozorňuje na ohromné množství budov, které automobilce patří. Během projížďky městem je pak vidět několik dalších úchvatných vozů Ferrari, starý vstup do automobilky, muzeum automobilky, testovací okruh Fiorano a mnoho dalšího.
To nejzajímavější z celé cesty však teprve přijde. První zajímavostí je pohled na karoserii modelu 488 Pista, která je právě na korbě nákladního vozu převážena ulicemi města. Člověku se tak nabízí poměrně unikátní pohled, který mnohdy nevidí ani majitelé tohoto skvostu.
Další zajímavost přichází o chvíli později, kdy se na silnici objeví legendární Ferrari F40. Stroj, který je mnohými považován za prapředka všech supersportů, vypadá v provozu dodnes naprosto úchvatně a tak není divu, že je z něj unesen i Shmee.
Největší zajímavostí klipu je však dvojice modelů F8 Tributo. Ten první je totiž z nepochopitelného důvodu stále zahalen maskovací fólií, ačkoliv jeho oficiální podobu už dávno všichni známe. Druhý zajímavý model F8 se pak objevuje až před koncem videa a jeho největší zajímavostí je mohutné zařízení na zádi, které s největší pravděpodobností slouží k měření emisí podle protokolu WLTP.
Pod kapotou modelu F8 se přitom ukrývá dosud nejvýkonnější vidlicový osmiválec, jaký kdy Ferrari nabídlo. Jedná se totiž o motor převzatý z modelu 488 Pista, tedy 3.9 litrovou twin-turbo V8, která nabízí až 537 kW (730 k).
Vůz byl však zatím představen pouze na autosalonu v Ženevě a tak je možné, že na něm automobilka stále ještě provádí drobné a změny a vylepšení. Ostatně to by vysvětlovalo i maskovací folii u prvního exempláře.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?