Plánujete si dovolenou a rádi byste zavítali do města s nejvyšší koncentrací Ferrari v Evropě? Pak rozhodně musíte navštívit italské Maranello, domovské město automobilky se vzpínajícím se koni ve znaku. Kromě nádherné architektury totiž nabídne nekonečnou přehlídku exkluzivních aut téměř na každém rohu. A občas se jedná o pohledy více než zajímavé a unikátní.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil i slavný motoristický YouTuber Shmee150, který se rozhodl oslavit prvních 3000 mil (cca 4 828 km) na tachometru svého Ferrari GTC4 Lusso právě cestou do jeho domovského města. Cestou viděl řadu zajímavostí a žádnou z nich nezapomněl pro své diváky natočit.
Už cestou Shmee několikrát provětrá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou svého vozu, který má naprosto fenomenální zvuk. Hned po příjezdu do města pak naráží na první Ferrari a upozorňuje na ohromné množství budov, které automobilce patří. Během projížďky městem je pak vidět několik dalších úchvatných vozů Ferrari, starý vstup do automobilky, muzeum automobilky, testovací okruh Fiorano a mnoho dalšího.
To nejzajímavější z celé cesty však teprve přijde. První zajímavostí je pohled na karoserii modelu 488 Pista, která je právě na korbě nákladního vozu převážena ulicemi města. Člověku se tak nabízí poměrně unikátní pohled, který mnohdy nevidí ani majitelé tohoto skvostu.
Další zajímavost přichází o chvíli později, kdy se na silnici objeví legendární Ferrari F40. Stroj, který je mnohými považován za prapředka všech supersportů, vypadá v provozu dodnes naprosto úchvatně a tak není divu, že je z něj unesen i Shmee.
Největší zajímavostí klipu je však dvojice modelů F8 Tributo. Ten první je totiž z nepochopitelného důvodu stále zahalen maskovací fólií, ačkoliv jeho oficiální podobu už dávno všichni známe. Druhý zajímavý model F8 se pak objevuje až před koncem videa a jeho největší zajímavostí je mohutné zařízení na zádi, které s největší pravděpodobností slouží k měření emisí podle protokolu WLTP.
Pod kapotou modelu F8 se přitom ukrývá dosud nejvýkonnější vidlicový osmiválec, jaký kdy Ferrari nabídlo. Jedná se totiž o motor převzatý z modelu 488 Pista, tedy 3.9 litrovou twin-turbo V8, která nabízí až 537 kW (730 k).
Vůz byl však zatím představen pouze na autosalonu v Ženevě a tak je možné, že na něm automobilka stále ještě provádí drobné a změny a vylepšení. Ostatně to by vysvětlovalo i maskovací folii u prvního exempláře.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.