Jak se měří emise u Ferrari? Ten pohled je dost komický

Shmee150 se zajel podívat do Maranella, kde viděl skutečně mnoho zajímavého (YouTube/Shmee150)
Shmee150 se zajel podívat do Maranella, kde viděl skutečně mnoho zajímavého (YouTube/Shmee150), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. května 2019 12:09
Sdílej:

Plánujete si dovolenou a rádi byste zavítali do města s nejvyšší koncentrací Ferrari v Evropě? Pak rozhodně musíte navštívit italské Maranello, domovské město automobilky se vzpínajícím se koni ve znaku. Kromě nádherné architektury totiž nabídne nekonečnou přehlídku exkluzivních aut téměř na každém rohu. A občas se jedná o pohledy více než zajímavé a unikátní.

O tom se na vlastní kůži přesvědčil i slavný motoristický YouTuber Shmee150, který se rozhodl oslavit prvních 3000 mil (cca 4 828 km) na tachometru svého Ferrari GTC4 Lusso právě cestou do jeho domovského města. Cestou viděl řadu zajímavostí a žádnou z nich nezapomněl pro své diváky natočit.

Už cestou Shmee několikrát provětrá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou svého vozu, který má naprosto fenomenální zvuk. Hned po příjezdu do města pak naráží na první Ferrari a upozorňuje na ohromné množství budov, které automobilce patří. Během projížďky městem je pak vidět několik dalších úchvatných vozů Ferrari, starý vstup do automobilky, muzeum automobilky, testovací okruh Fiorano a mnoho dalšího.

To nejzajímavější z celé cesty však teprve přijde. První zajímavostí je pohled na karoserii modelu 488 Pista, která je právě na korbě nákladního vozu převážena ulicemi města. Člověku se tak nabízí poměrně unikátní pohled, který mnohdy nevidí ani majitelé tohoto skvostu.

Další zajímavost přichází o chvíli později, kdy se na silnici objeví legendární Ferrari F40. Stroj, který je mnohými považován za prapředka všech supersportů, vypadá v provozu dodnes naprosto úchvatně a tak není divu, že je z něj unesen i Shmee.

Největší zajímavostí klipu je však dvojice modelů F8 Tributo. Ten první je totiž z nepochopitelného důvodu stále zahalen maskovací fólií, ačkoliv jeho oficiální podobu už dávno všichni známe. Druhý zajímavý model F8 se pak objevuje až před koncem videa a jeho největší zajímavostí je mohutné zařízení na zádi, které s největší pravděpodobností slouží k měření emisí podle protokolu WLTP.

Pod kapotou modelu F8 se přitom ukrývá dosud nejvýkonnější vidlicový osmiválec, jaký kdy Ferrari nabídlo. Jedná se totiž o motor převzatý z modelu 488 Pista, tedy 3.9 litrovou twin-turbo V8, která nabízí až 537 kW (730 k).

Vůz byl však zatím představen pouze na autosalonu v Ženevě a tak je možné, že na něm automobilka stále ještě provádí drobné a změny a vylepšení. Ostatně to by vysvětlovalo i maskovací folii u prvního exempláře.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?