Že si čínské automobilky brousí zuby na evropský market asi není pro nikoho novinkou. Tou může být fakt, že se tady čínské vozy dávno prodávají, zatím však nepřinesly nic tak úchvatného, aby změnily návyky konzervativních Evropanů. To se však může povést ambicioznímu Geely s jeho projektem Lynk & Co.
Lynk & Co bylo založeno teprve v roce 2016 a má nabídnout technologie Volva v levnějším balení. V Číně chce větší část své produkce navíc firma nabídnout prostřednictvím předplatného, místo běžného modelu prodeje. Nová značka, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely.
Alain Visser, CEO Lynk & Co nedávno v interview přinesl bližší detaily k expanzi Lynk & Co na starý kontinent. Mezi záplavou módních frází o mobilitě se objevily i některé zajímavé informace. Geely považuje svou novou značku za divokého koně, který ma změnit způsob fungování autoprůmyslu a stát se vůbec první opravdu globální značkou z Číny.
V čem má spočívat unikátnost Lynku? Nebude mít tradiční autosalony, ale "vlajkové obchody". Každý stát dostane dva až tři takové obchody, které budou doplněny malými pop-up obchody, cestujícími po zbývajících městech. Ve Švédsku bude jeden vlajkévý obchod ve Stockholmu, člověk z menšího města se zájmem o koupi čínského vozu tedy bude muset počkat, až k němu dorazí pop-up obchod. Například v Gothenburgu se má ale takový pop-up obchod objevit každý měsíc na týden.
V každém obchodě Lynku se zájemce může cítit jako v moderní kavárně, usadí se na pohodlné sedačky a dá si kávu. Pokud mu káva zachutná a sedačka přijde pohodlná, může si oboje na místě zakoupit. Obchody Lynk & Co totiž kromě aut nabídnou i prodej merchandisingu, od šálku na kávu, přes boty až po skůtry a nábytek. Firmu už prý kontaktovaly desítky firem se zájmem nabízet své zboží přes novou platformu.
První obchody Lynk & Co se v Evropě začnou objevovat už příští rok, ten následující firma expanduje do USA. V Číně jsou už vozy v prodeji téměř dva roky a vloni dosáhly celkévá čísla prodejů 120 tisíc kusů, tedy dosti slušný výsledek na zcela novou značku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?