Že si čínské automobilky brousí zuby na evropský market asi není pro nikoho novinkou. Tou může být fakt, že se tady čínské vozy dávno prodávají, zatím však nepřinesly nic tak úchvatného, aby změnily návyky konzervativních Evropanů. To se však může povést ambicioznímu Geely s jeho projektem Lynk & Co.
Lynk & Co bylo založeno teprve v roce 2016 a má nabídnout technologie Volva v levnějším balení. V Číně chce větší část své produkce navíc firma nabídnout prostřednictvím předplatného, místo běžného modelu prodeje. Nová značka, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely.
Alain Visser, CEO Lynk & Co nedávno v interview přinesl bližší detaily k expanzi Lynk & Co na starý kontinent. Mezi záplavou módních frází o mobilitě se objevily i některé zajímavé informace. Geely považuje svou novou značku za divokého koně, který ma změnit způsob fungování autoprůmyslu a stát se vůbec první opravdu globální značkou z Číny.
V čem má spočívat unikátnost Lynku? Nebude mít tradiční autosalony, ale "vlajkové obchody". Každý stát dostane dva až tři takové obchody, které budou doplněny malými pop-up obchody, cestujícími po zbývajících městech. Ve Švédsku bude jeden vlajkévý obchod ve Stockholmu, člověk z menšího města se zájmem o koupi čínského vozu tedy bude muset počkat, až k němu dorazí pop-up obchod. Například v Gothenburgu se má ale takový pop-up obchod objevit každý měsíc na týden.
V každém obchodě Lynku se zájemce může cítit jako v moderní kavárně, usadí se na pohodlné sedačky a dá si kávu. Pokud mu káva zachutná a sedačka přijde pohodlná, může si oboje na místě zakoupit. Obchody Lynk & Co totiž kromě aut nabídnou i prodej merchandisingu, od šálku na kávu, přes boty až po skůtry a nábytek. Firmu už prý kontaktovaly desítky firem se zájmem nabízet své zboží přes novou platformu.
První obchody Lynk & Co se v Evropě začnou objevovat už příští rok, ten následující firma expanduje do USA. V Číně jsou už vozy v prodeji téměř dva roky a vloni dosáhly celkévá čísla prodejů 120 tisíc kusů, tedy dosti slušný výsledek na zcela novou značku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?