Že si čínské automobilky brousí zuby na evropský market asi není pro nikoho novinkou. Tou může být fakt, že se tady čínské vozy dávno prodávají, zatím však nepřinesly nic tak úchvatného, aby změnily návyky konzervativních Evropanů. To se však může povést ambicioznímu Geely s jeho projektem Lynk & Co.
Lynk & Co bylo založeno teprve v roce 2016 a má nabídnout technologie Volva v levnějším balení. V Číně chce větší část své produkce navíc firma nabídnout prostřednictvím předplatného, místo běžného modelu prodeje. Nová značka, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely.
Alain Visser, CEO Lynk & Co nedávno v interview přinesl bližší detaily k expanzi Lynk & Co na starý kontinent. Mezi záplavou módních frází o mobilitě se objevily i některé zajímavé informace. Geely považuje svou novou značku za divokého koně, který ma změnit způsob fungování autoprůmyslu a stát se vůbec první opravdu globální značkou z Číny.
V čem má spočívat unikátnost Lynku? Nebude mít tradiční autosalony, ale "vlajkové obchody". Každý stát dostane dva až tři takové obchody, které budou doplněny malými pop-up obchody, cestujícími po zbývajících městech. Ve Švédsku bude jeden vlajkévý obchod ve Stockholmu, člověk z menšího města se zájmem o koupi čínského vozu tedy bude muset počkat, až k němu dorazí pop-up obchod. Například v Gothenburgu se má ale takový pop-up obchod objevit každý měsíc na týden.
V každém obchodě Lynku se zájemce může cítit jako v moderní kavárně, usadí se na pohodlné sedačky a dá si kávu. Pokud mu káva zachutná a sedačka přijde pohodlná, může si oboje na místě zakoupit. Obchody Lynk & Co totiž kromě aut nabídnou i prodej merchandisingu, od šálku na kávu, přes boty až po skůtry a nábytek. Firmu už prý kontaktovaly desítky firem se zájmem nabízet své zboží přes novou platformu.
První obchody Lynk & Co se v Evropě začnou objevovat už příští rok, ten následující firma expanduje do USA. V Číně jsou už vozy v prodeji téměř dva roky a vloni dosáhly celkévá čísla prodejů 120 tisíc kusů, tedy dosti slušný výsledek na zcela novou značku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.