Automobilka Tesla se v uplynulých týdnech začala znovu propadat do vážných finančních potíží, což opět vyvolává otázky ohledně jejího prodeje. Vážným zájemcem by se mohl stát technologický gigant Apple, který už jednou o automobilku projevil vážný zájem.
Hodnota akcií automobilky Tesla se v posledních dnech dramaticky propadá, což by mohlo vést k dalším úvahám o jejím prodeji. Zájem by pak mohl mít technologický gigant Apple, který se již údajně jednou pokoušel automobilku koupit a to v roce 2013.
„Okolo roku 2013 zde byla seriózní nabídka od společnosti Apple, která nabízela okolo 240 dolarů za akcii, což je něco, co jsme si několikrát ověřili a věřím, že to je přesné," uvedl starší výzkumný analytik Craig Irwin ze společnosti Roth Capital Partners. „Apple měl zájem o Teslu. Nevím, jestli se dostal do fáze formálního papírování, ale vím z několika zdrojů, že to bylo velmi důvěryhodné."
Irwin uvedl, že Tesla, která je strukturovaná spíše jako technologická společnost než automobilka, je vývojem svých technologií roky před zbytkem automobilového světa. Z nespecifikovaných důvodů ale obchod nakonec nevyšel a Apple se v roce 2014 pustil do vývoje vlastního autonomního elektromobilu, který dostal označení „Projekt Titan."
V posledních letech se však ohledně projektu Titan objevila řada spekulací a v současnosti se zdá, že samotný vývoj elektromobilu leží u ledu. Apple by však měl stále testovat systém autonomního řízení, který byl několikrát viděn instalován na vozech Lexus. Podle Irwina by však projekt Titan měl být stále aktivní.
To však nic nemění na skutečnosti, že v současnosti by Apple mohl svou nabídku Tesle zopakovat. Když totiž okolo roku 2013 nabízel cca 240 dolarů za akcii, byla to více než férová nabídka. Tou dobou se totiž akcie Tesly pohybovaly okolo 104 dolarů, jak připomíná web The Drive. Koncem minulého roku se hodnota akcií vyšplhala až na 370 dolarů, v současnosti spadla až na úroveň 204 dolarů. A hrozí, že se budou dále propadat.
Podle Irwina je tak možné, že se Apple znovu pokusí nabídnout Tesle záchranné lano nad ekonomickou propastí. „Pokud měl Apple zájem tehdy, pravděpodobně by ho měl při správné ceně i teď." Podle Irwina je však možné, že se do hry o možný odkup Tesly zapojí i další technologické společnosti.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.