Automobilka Tesla se v uplynulých týdnech začala znovu propadat do vážných finančních potíží, což opět vyvolává otázky ohledně jejího prodeje. Vážným zájemcem by se mohl stát technologický gigant Apple, který už jednou o automobilku projevil vážný zájem.
Hodnota akcií automobilky Tesla se v posledních dnech dramaticky propadá, což by mohlo vést k dalším úvahám o jejím prodeji. Zájem by pak mohl mít technologický gigant Apple, který se již údajně jednou pokoušel automobilku koupit a to v roce 2013.
„Okolo roku 2013 zde byla seriózní nabídka od společnosti Apple, která nabízela okolo 240 dolarů za akcii, což je něco, co jsme si několikrát ověřili a věřím, že to je přesné," uvedl starší výzkumný analytik Craig Irwin ze společnosti Roth Capital Partners. „Apple měl zájem o Teslu. Nevím, jestli se dostal do fáze formálního papírování, ale vím z několika zdrojů, že to bylo velmi důvěryhodné."
Irwin uvedl, že Tesla, která je strukturovaná spíše jako technologická společnost než automobilka, je vývojem svých technologií roky před zbytkem automobilového světa. Z nespecifikovaných důvodů ale obchod nakonec nevyšel a Apple se v roce 2014 pustil do vývoje vlastního autonomního elektromobilu, který dostal označení „Projekt Titan."
V posledních letech se však ohledně projektu Titan objevila řada spekulací a v současnosti se zdá, že samotný vývoj elektromobilu leží u ledu. Apple by však měl stále testovat systém autonomního řízení, který byl několikrát viděn instalován na vozech Lexus. Podle Irwina by však projekt Titan měl být stále aktivní.
To však nic nemění na skutečnosti, že v současnosti by Apple mohl svou nabídku Tesle zopakovat. Když totiž okolo roku 2013 nabízel cca 240 dolarů za akcii, byla to více než férová nabídka. Tou dobou se totiž akcie Tesly pohybovaly okolo 104 dolarů, jak připomíná web The Drive. Koncem minulého roku se hodnota akcií vyšplhala až na 370 dolarů, v současnosti spadla až na úroveň 204 dolarů. A hrozí, že se budou dále propadat.
Podle Irwina je tak možné, že se Apple znovu pokusí nabídnout Tesle záchranné lano nad ekonomickou propastí. „Pokud měl Apple zájem tehdy, pravděpodobně by ho měl při správné ceně i teď." Podle Irwina je však možné, že se do hry o možný odkup Tesly zapojí i další technologické společnosti.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.