V historii motorismu existuje několik výjimečných strojů, které se svými schopnostmi zapsaly do ději. Jedním z nich, ačkoliv možná poněkud pozapomenutým, je i Citroen Scarabée d'Or - tedy česky Zlatý Scarab. Právě tohle auto totiž v roce 1922 jako vůbec první překonalo nemilosrdnou Saharskou poušť. A po téměř 100 letech se dočkalo své repliky.
Výpravám polo-pásových expedičních Citroenů už jsme se jednou v minulosti věnovali, nyní však přichází ten správný čas si toho velmi zajímavé téma připomenout. V automobilce Citroen se rozhodli připravit na blížící se jubileum expedice napříč Saharou s dostatečným předstihem a již nyní představili přesnou repliku originálního vozu s označením „Scarabée d'Or."
Práce na voze začaly již v roce 2016 a celkem se jich zúčastnilo okolo 160 studentů a žáků technických oborů, kterým pomáhalo na 40 učitelů. Projekt se přitom důsledně držel své předlohy s malou kabinou, předními koly a zadními speciálními pásy, které napomáhaly překonávat náročné podmínky v poušti.
V roce stého výročí automobilky Citroen dostává stavba repliky Zlatého Skaraba zcela nový rozměr," uvedla Linda Jackson, ředitelka automobilky. „Je to projekt, který by Andre Citroen jistě ocenil. Jsme hrdí, že jsme podpořili a účastnili se tohoto nového dobrodružství, vzdělávacího projektu, který dnes přináší přesnou repliku původního polo-pásu."
Studenti sice měli k dispozici původní vůz K1, který společně s financemi, zásobováním a technickou podporou nabídla automobilka Citroen, přesto je nečekal lehký úkol. Na svou dobu byl totiž Scarabée d'Or velmi sofistikovaným strojem.
Polopás, který byl postaven na základech druhého modelu automobilky (Citroen HP Type B2), měřil na délku 3.65 metru, byl 1.4 metru široký a 1.68 metru vysoký. Jeho váha se pohybovala okolo 800 kilogramů a o dostatek výkonu se staral řadový čtyřválcový motor 1.5 litru, který poskytoval maximální výkon cca 20 koní při 2 100 otáčkách. Spojen byl s 3-stupňovou převodovkou, která byla instalována u zadní nápravy.
Celou expedici tvořilo několik vozů a tým 10 lidí, které si André Citroen osobně vybral. Do čela výpravy byla vybrána dvojice badatelů Georqes Maria Haardt a Louis Adouin Dubreuil, kterým dělali společnost dokumentaristé a filmaři. Nezapomenutelným členem výpravy byl také psík Flossie, který se údajně stal předlohou pro psa Milou - známého z komiksů Tintinova dobrodružství.
Pokud byste chtěli vidět vůz naživo, ideálně ve společnosti původního Zlatého Skaraba, budete se za ním muset vypravit do Francie. V polovině června bude k vidění na akci „The Citroen Centenary Anniversasy Exhibition" v Paříži, 18. července by měl být k vidění na Champs-Elysées v rámci akce The Journey To The West a od 19. do 21. července by měl prezentovat své schopnosti v rámci akce The Gathering Of The Century, jak uvádí tisková zpráva automobilky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?