Nedávno představený Sentry Mode, který hlídá zaparkované elektromobily Tesla a natáčí jejich okolí, by se mohl stát užitečným nástrojem nejen proti zlodějům, ale také vandalům. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil majitel Tesly Model 3, kterému někdo na parkovišti poškodil prakticky celou pravou stranu vozu. Elektromobil však zachytil tváře obou pachatelů a z bezpečnostního záznamu se rychle stává virální hit.
V průběhu let se s drobným poškozením laku na autě setká snad každý. Ve většině případů jde jen o nehodu či nepozornost, najdou se však mezi námi i tací, kteří auta těch druhých poškozují úmyslně a ještě se u toho náramně baví. Tito lidé, kteří v očích milovníků aut ztělesňují jednu z nejnižších forem inteligentního života, se navíc velice těžko identifikují a prokázat jim vinu je bez svědků či záznamů bezpečnostní kamer prakticky nemožné. Tedy alespoň pokud nemáte Teslu.
Tesla totiž poměrně nedávno představila tzv. „Sentry Mode," který již slaví první úspěchy. Tato funkce totiž hlídá bezprostřední okolí vozu a v případě podezření na hrozící nebezpečí začne ukládat záznamy z vnějších kamer. Majitel vozu se pak může podívat jak na záznamy z čelní kamery, tak na záznamy z kamer umístěných na bocích.
První pozitivní ohlasy na Sentry Mode se objevily již pár týdnů po jeho představení, kdy Tesla zaznamenala pohyb zlodějů na parkovišti. Nyní se však ukazuje, že Sentry Mode může pomoci i v boji proti vandalům. To ostatně ukazuje i záznam, který se objevil na YouTube kanálu Sentry Mode.
Na videu, které pořídila Tesla Model 3, můžeme vidět dvojici mužů, kteří se náramně baví úmyslným poškozováním pravého boku zaparkované Tesly. Zatímco jeden z mužů se dívá na pomačkané dveře svého pickupu RAM, druhý vytahuje z kapsy klíč a nenápadně ho zarývá do laku prakticky po celém pravém boku Tesly.
Poté se oba muži vrací před zaparkovaný vůz a náramně se baví nad tím, co právě udělali. Ani jeden přitom evidentně netuší, že tak poskytují ještě lepší záběr pro bezpečnostní kameru. Vandalství tím však ani zdaleka nekončí. První z dvojice, který se zatím vandalství vyhýbal, totiž vůz při otevírání dveří také poškrábe klíčem a poté do něj ještě udeří dveřmi. Druhý z dvojice pak ještě pokračuje v ničení laku klíčem v přední části vozu.
Registrační značku RAMu bohužel kamera údajně nezachytila, tváře mužů jsou však vidět zcela jasně a autor proto žádá o pomoc s jejich identifikací. Škoda na autě se totiž vyšplhala přes 2 000 dolarů a tak pachatelům hrozí i tresty. Video si navíc od zveřejnění (14.5.) prohlédlo přes 800 000 lidí a má tak nakročeno k virálnímu úspěchu, což zřejmě dvojici antagonistů příliš nepotěší.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?