Mezi výrobci exkluzivních hypersportů se před pár lety rozběhl závod, který má velmi ambiciozní cíl - pokořit rychlost 300 mil v hodině, tedy cca 482 km/h. Jedním z dlouhodobě nejaktivnějších adeptů na pokoření této magické hranice je pak americká společnost Hennnesy se svým modelem Venom F5.
Texaská společnost, která se převážně věnuje úpravám vozidel, představila model Venom F5 již v roce 2017 a od té doby ho prezentovala na několika akcích v USA i Evropě. Prezentovaný model byl však pouze konceptem a na informace o stavbě produkčního konceptu se zatím jen čekalo. Až do teď.
John Hennessey, šéf společnosti, totiž během nedávného podcastu radostně oznámil, že již byly zahájeny práce na stavbě prvního karbonového šasi. Pro Hennessey se jedná o velký krok kupředu, neboť předchozí model Venom GT byl postaven na šasi Lotusu, čímž si automobilka ušetřila dost práce i peněz.
A jakkoliv i Venom GT fungoval skvěle, Venom F5 zkrátka cílí o dost výš a tak z mnoha důvodů potřeboval vlastní specifické šasi. Podle Johna bychom se v příštích dvou až těch měsících měli dočkat prvních fotografií a možná i videí z jeho stavby, takže se určitě vyplatí sledovat Hennessy na sociálních sítích.
Po dokončení šasi pak přijde čas na instalaci motoru, kterým by měl být twin-turbo 7,6 motor V8 schopný generovat až 1600 koní a 1300 Nm točivého momentu. John Hennessey se však již v minulosti nechal slyšet, že motor byl již testován i na výkon 2 000 koní.
Vzhledem k vysokému výkonu a aerodynamicky vyhlížející karoserii pak není divu, že si Hennessey brousí zuby na pokoření rychlostního rekordu 300 mil v hodině, což je cca 482 km/h. Některé spekulace pak hovoří dokonce o dosažení maximální rychlosti 500 km/h.
Hennessey však není jedinou značkou, která má takto ambiciozní cíle. Na překonání rychlostní hranice 300 mil v hodině si totiž brousí zuby i švédská automobilka Koenigsegg se svým nedávno představeným modelem Jesko a americká automobilka SSC (Shelby SuperCars) s modelem Tuatara.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.