Mezi výrobci exkluzivních hypersportů se před pár lety rozběhl závod, který má velmi ambiciozní cíl - pokořit rychlost 300 mil v hodině, tedy cca 482 km/h. Jedním z dlouhodobě nejaktivnějších adeptů na pokoření této magické hranice je pak americká společnost Hennnesy se svým modelem Venom F5.
Texaská společnost, která se převážně věnuje úpravám vozidel, představila model Venom F5 již v roce 2017 a od té doby ho prezentovala na několika akcích v USA i Evropě. Prezentovaný model byl však pouze konceptem a na informace o stavbě produkčního konceptu se zatím jen čekalo. Až do teď.
John Hennessey, šéf společnosti, totiž během nedávného podcastu radostně oznámil, že již byly zahájeny práce na stavbě prvního karbonového šasi. Pro Hennessey se jedná o velký krok kupředu, neboť předchozí model Venom GT byl postaven na šasi Lotusu, čímž si automobilka ušetřila dost práce i peněz.
A jakkoliv i Venom GT fungoval skvěle, Venom F5 zkrátka cílí o dost výš a tak z mnoha důvodů potřeboval vlastní specifické šasi. Podle Johna bychom se v příštích dvou až těch měsících měli dočkat prvních fotografií a možná i videí z jeho stavby, takže se určitě vyplatí sledovat Hennessy na sociálních sítích.
Po dokončení šasi pak přijde čas na instalaci motoru, kterým by měl být twin-turbo 7,6 motor V8 schopný generovat až 1600 koní a 1300 Nm točivého momentu. John Hennessey se však již v minulosti nechal slyšet, že motor byl již testován i na výkon 2 000 koní.
Vzhledem k vysokému výkonu a aerodynamicky vyhlížející karoserii pak není divu, že si Hennessey brousí zuby na pokoření rychlostního rekordu 300 mil v hodině, což je cca 482 km/h. Některé spekulace pak hovoří dokonce o dosažení maximální rychlosti 500 km/h.
Hennessey však není jedinou značkou, která má takto ambiciozní cíle. Na překonání rychlostní hranice 300 mil v hodině si totiž brousí zuby i švédská automobilka Koenigsegg se svým nedávno představeným modelem Jesko a americká automobilka SSC (Shelby SuperCars) s modelem Tuatara.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?