Mezi výrobci exkluzivních hypersportů se před pár lety rozběhl závod, který má velmi ambiciozní cíl - pokořit rychlost 300 mil v hodině, tedy cca 482 km/h. Jedním z dlouhodobě nejaktivnějších adeptů na pokoření této magické hranice je pak americká společnost Hennnesy se svým modelem Venom F5.
Texaská společnost, která se převážně věnuje úpravám vozidel, představila model Venom F5 již v roce 2017 a od té doby ho prezentovala na několika akcích v USA i Evropě. Prezentovaný model byl však pouze konceptem a na informace o stavbě produkčního konceptu se zatím jen čekalo. Až do teď.
John Hennessey, šéf společnosti, totiž během nedávného podcastu radostně oznámil, že již byly zahájeny práce na stavbě prvního karbonového šasi. Pro Hennessey se jedná o velký krok kupředu, neboť předchozí model Venom GT byl postaven na šasi Lotusu, čímž si automobilka ušetřila dost práce i peněz.
A jakkoliv i Venom GT fungoval skvěle, Venom F5 zkrátka cílí o dost výš a tak z mnoha důvodů potřeboval vlastní specifické šasi. Podle Johna bychom se v příštích dvou až těch měsících měli dočkat prvních fotografií a možná i videí z jeho stavby, takže se určitě vyplatí sledovat Hennessy na sociálních sítích.
Po dokončení šasi pak přijde čas na instalaci motoru, kterým by měl být twin-turbo 7,6 motor V8 schopný generovat až 1600 koní a 1300 Nm točivého momentu. John Hennessey se však již v minulosti nechal slyšet, že motor byl již testován i na výkon 2 000 koní.
Vzhledem k vysokému výkonu a aerodynamicky vyhlížející karoserii pak není divu, že si Hennessey brousí zuby na pokoření rychlostního rekordu 300 mil v hodině, což je cca 482 km/h. Některé spekulace pak hovoří dokonce o dosažení maximální rychlosti 500 km/h.
Hennessey však není jedinou značkou, která má takto ambiciozní cíle. Na překonání rychlostní hranice 300 mil v hodině si totiž brousí zuby i švédská automobilka Koenigsegg se svým nedávno představeným modelem Jesko a americká automobilka SSC (Shelby SuperCars) s modelem Tuatara.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?