Vozy značky Tesla, podobně jako většina elektromobilů, se chlubí nízkou náročností na servis a poměrně vysokou spolehlivostí. Samozřejmě už i Tesla měla pár svých problémů, ovšem ve většině případů se jednalo spíše o kosmetické vady, případně problémy, které se daly snadno odstranit. To však neplatí pro potíže s eMMC čipem, který umí napáchat pořádné potíže a Tesla už jej po záruce nevymění
I když byly elektromobily Tesla často kritizovány pro nepříliš kvalitní zpracování, jejich technologická výbava vždy sklízela chválu. To se ostatně projevilo i v nejednou hodnocení spolehlivosti, kde se elektromobily Tesla pravidelně umisťují na vyšších příčkách. V poslední době se však začínají stále častěji objevovat potíže se součástkou zvanou eMMC čip, která navzdory svému umístění v infotainmentu dokáže prakticky vyřadit celý vůz.
Problém s eMMC čipem, na který během jednoho ze svých videí upozornil Rich Benoit z YouTube kanálu RichRebuilds, patří údajně k jednomu z nejčastějších problémů starších vozidel Tesla Model S a Model X, jehož opravu již Tesla po záruce neprovádí. Samotný čip sice nemá žádný vliv na hlavní funkce elektromobilu, přesto dokáže nadělat pořádnou paseku.
eMMC čip je totiž součástí Media Control Unit (MCU), tedy infotainment systému, pomocí kterého se ovládá celá řada funkcí elektromobilu. Jeho úkolem je sbírat data z mediálního systému, která postupně přepisuje novými. Jak se ovšem nyní ukázalo, jeho schopnost přepisovat data je evidentně omezena jen na určitý počet. A jakmile ho dosáhnete, máte problém.
Jak už jsme výše naznačili, samotný čip sice nemá žádný přímý vliv na jízdní funkce elektromobilu, díky jeho integraci do MCU však v případě jeho selhání ztrácíte přístup do celého MCU a tím i k mnoha funkcím vozu. Podle webu The Drive je navíc možné, že v případě jeho selhání spadne vůz do nouzového režimu a problémem by mohlo být i správné nabíjení vozu.
Podle dostupných informací by životnost čipu neměla být omezena časově, ale spíše tím, jak moc vůz zákazník využívá. Jinými slovy - čím více toho najezdí a čím déle je MCU rozsvícené, tím rychleji čip odejde. Pokud k tomu dojde ještě v záruční lhůtě, má zákazník štěstí. Pokud ale po záruce, mají zákazníci smůlu. Tesla totiž samotný čip jako náhradní díl nenabízí a jedinou alternativou je tak vyměnit celé MCU, což může stát v rozsahu 2 200 dolarů až po 5 000 dolarů.
Naštěstí se však kolem elektromobilů Tesla našla poměrně schopná komunita nadšenců a profesionálů z oboru, kteří byli schopni dát dohromady celkem obsáhlý návod, jak se s tímto problémem vypořádat. Jako každý podobný návod však i tento obsahuje dodatek, podle kterého se lidé mají pouštět do servisu s rozvahou a hlavně na vlastní nebezpečí. Ostatně i sama automobilka důrazně nedoporučuje jakékoliv amatérské zásahy do vozidla, neboť by mohly napáchat více škody než užitku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?