Vozy značky Tesla, podobně jako většina elektromobilů, se chlubí nízkou náročností na servis a poměrně vysokou spolehlivostí. Samozřejmě už i Tesla měla pár svých problémů, ovšem ve většině případů se jednalo spíše o kosmetické vady, případně problémy, které se daly snadno odstranit. To však neplatí pro potíže s eMMC čipem, který umí napáchat pořádné potíže a Tesla už jej po záruce nevymění
I když byly elektromobily Tesla často kritizovány pro nepříliš kvalitní zpracování, jejich technologická výbava vždy sklízela chválu. To se ostatně projevilo i v nejednou hodnocení spolehlivosti, kde se elektromobily Tesla pravidelně umisťují na vyšších příčkách. V poslední době se však začínají stále častěji objevovat potíže se součástkou zvanou eMMC čip, která navzdory svému umístění v infotainmentu dokáže prakticky vyřadit celý vůz.
Problém s eMMC čipem, na který během jednoho ze svých videí upozornil Rich Benoit z YouTube kanálu RichRebuilds, patří údajně k jednomu z nejčastějších problémů starších vozidel Tesla Model S a Model X, jehož opravu již Tesla po záruce neprovádí. Samotný čip sice nemá žádný vliv na hlavní funkce elektromobilu, přesto dokáže nadělat pořádnou paseku.
eMMC čip je totiž součástí Media Control Unit (MCU), tedy infotainment systému, pomocí kterého se ovládá celá řada funkcí elektromobilu. Jeho úkolem je sbírat data z mediálního systému, která postupně přepisuje novými. Jak se ovšem nyní ukázalo, jeho schopnost přepisovat data je evidentně omezena jen na určitý počet. A jakmile ho dosáhnete, máte problém.
Jak už jsme výše naznačili, samotný čip sice nemá žádný přímý vliv na jízdní funkce elektromobilu, díky jeho integraci do MCU však v případě jeho selhání ztrácíte přístup do celého MCU a tím i k mnoha funkcím vozu. Podle webu The Drive je navíc možné, že v případě jeho selhání spadne vůz do nouzového režimu a problémem by mohlo být i správné nabíjení vozu.
Podle dostupných informací by životnost čipu neměla být omezena časově, ale spíše tím, jak moc vůz zákazník využívá. Jinými slovy - čím více toho najezdí a čím déle je MCU rozsvícené, tím rychleji čip odejde. Pokud k tomu dojde ještě v záruční lhůtě, má zákazník štěstí. Pokud ale po záruce, mají zákazníci smůlu. Tesla totiž samotný čip jako náhradní díl nenabízí a jedinou alternativou je tak vyměnit celé MCU, což může stát v rozsahu 2 200 dolarů až po 5 000 dolarů.
Naštěstí se však kolem elektromobilů Tesla našla poměrně schopná komunita nadšenců a profesionálů z oboru, kteří byli schopni dát dohromady celkem obsáhlý návod, jak se s tímto problémem vypořádat. Jako každý podobný návod však i tento obsahuje dodatek, podle kterého se lidé mají pouštět do servisu s rozvahou a hlavně na vlastní nebezpečí. Ostatně i sama automobilka důrazně nedoporučuje jakékoliv amatérské zásahy do vozidla, neboť by mohly napáchat více škody než užitku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).