I když byly elektromobily Tesla často kritizovány pro nepříliš kvalitní zpracování, jejich technologická výbava vždy sklízela chválu. To se ostatně projevilo i v nejednou hodnocení spolehlivosti, kde se elektromobily Tesla pravidelně umisťují na vyšších příčkách. V poslední době se však začínají stále častěji objevovat potíže se součástkou zvanou eMMC čip, která navzdory svému umístění v infotainmentu dokáže prakticky vyřadit celý vůz.
Problém s eMMC čipem, na který během jednoho ze svých videí upozornil Rich Benoit z YouTube kanálu RichRebuilds, patří údajně k jednomu z nejčastějších problémů starších vozidel Tesla Model S a Model X, jehož opravu již Tesla po záruce neprovádí. Samotný čip sice nemá žádný vliv na hlavní funkce elektromobilu, přesto dokáže nadělat pořádnou paseku.
eMMC čip je totiž součástí Media Control Unit (MCU), tedy infotainment systému, pomocí kterého se ovládá celá řada funkcí elektromobilu. Jeho úkolem je sbírat data z mediálního systému, která postupně přepisuje novými. Jak se ovšem nyní ukázalo, jeho schopnost přepisovat data je evidentně omezena jen na určitý počet. A jakmile ho dosáhnete, máte problém.
Jak už jsme výše naznačili, samotný čip sice nemá žádný přímý vliv na jízdní funkce elektromobilu, díky jeho integraci do MCU však v případě jeho selhání ztrácíte přístup do celého MCU a tím i k mnoha funkcím vozu. Podle webu The Drive je navíc možné, že v případě jeho selhání spadne vůz do nouzového režimu a problémem by mohlo být i správné nabíjení vozu.
Podle dostupných informací by životnost čipu neměla být omezena časově, ale spíše tím, jak moc vůz zákazník využívá. Jinými slovy - čím více toho najezdí a čím déle je MCU rozsvícené, tím rychleji čip odejde. Pokud k tomu dojde ještě v záruční lhůtě, má zákazník štěstí. Pokud ale po záruce, mají zákazníci smůlu. Tesla totiž samotný čip jako náhradní díl nenabízí a jedinou alternativou je tak vyměnit celé MCU, což může stát v rozsahu 2 200 dolarů až po 5 000 dolarů.
Naštěstí se však kolem elektromobilů Tesla našla poměrně schopná komunita nadšenců a profesionálů z oboru, kteří byli schopni dát dohromady celkem obsáhlý návod, jak se s tímto problémem vypořádat. Jako každý podobný návod však i tento obsahuje dodatek, podle kterého se lidé mají pouštět do servisu s rozvahou a hlavně na vlastní nebezpečí. Ostatně i sama automobilka důrazně nedoporučuje jakékoliv amatérské zásahy do vozidla, neboť by mohly napáchat více škody než užitku.