Australané jsou známí pro svou lásku k pick-upům, které nazývají slovem Ute. V nabídce byly i vozy jinde nevídané, jako třeba HSV Maloo, které si dokázalo poradit i s mnohými supersporty. V Austrálii ale vznikl už dávno i jeden unikátní pick-up značky Bentley.
Bentley S1 byl luxusní automobil produkovaný automobilkou Bentley mezi roky 1955 a 1959. Jako všechny Bentley, nabízené mezi roky 1931 a 2004, i model S1 vycházel z vozu Rolls Royce. Nebo přesněji, byl pouze Rolls Roycem s jinou maskou. Poslední vůz obou značek s rámovým podvozkem samozřejmě mířil na nejvyšší segment trhu a jeho kabina nabízela nejvyšší tehdy dostupný luxus.
Tak tomu bylo i u kousku vyrobeného v roce 1956, který si v Londýně pořídil jistý Charles Lloyd-Jones. Po několika letech jej ale odprodal šlechtici Keithu Rousovi, který vůz vzal sebou do Austrálie. Není známo kdy přesně se vůz do Austrálie dostal a jak dlouho tam sloužil svému původnímu účelu, po nějaké době provozu na jižní polokouli však prošel velmi australskou přestavbou.
U karosáře George Williamse z Nového Jižního Walesu totiž S1 přišel o část svojí karosérie za B sloupkem a místo ní se na rám nastěhovala dřevěná ložná plocha. Takzvaný styl woodie byl populární ve 40. - 60. letech v USA, zejména na kombících, luxusní britský pick-up s ním ale vypadá také skvěle, zejména v kombinaci s banánově žlutou barvou zbylé karosérie.
Technika jinak zůstala stejná, pod kapotou je tak šestiválec o objemu 4,9 litru a výkonu 177 koní, který na zadní nápravu přenáší čtyřstupňová automatická převodovka. Původní sedan dokázal vyvinout rychlost až 191 km/h, z nuly na sto se dostal za asi 13 sekund.
V roce 2012 se banánový pick-up Bentley, asi jediný svého druhu, dostal zpět do rodné Británie. A pokud se vám líbí, máte teď jedinečnou šanci si jej pořídit. Do své nabídky jej totiž zařadila aukční síň Silverstone Auctions.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.