Australané jsou známí pro svou lásku k pick-upům, které nazývají slovem Ute. V nabídce byly i vozy jinde nevídané, jako třeba HSV Maloo, které si dokázalo poradit i s mnohými supersporty. V Austrálii ale vznikl už dávno i jeden unikátní pick-up značky Bentley.
Bentley S1 byl luxusní automobil produkovaný automobilkou Bentley mezi roky 1955 a 1959. Jako všechny Bentley, nabízené mezi roky 1931 a 2004, i model S1 vycházel z vozu Rolls Royce. Nebo přesněji, byl pouze Rolls Roycem s jinou maskou. Poslední vůz obou značek s rámovým podvozkem samozřejmě mířil na nejvyšší segment trhu a jeho kabina nabízela nejvyšší tehdy dostupný luxus.
Tak tomu bylo i u kousku vyrobeného v roce 1956, který si v Londýně pořídil jistý Charles Lloyd-Jones. Po několika letech jej ale odprodal šlechtici Keithu Rousovi, který vůz vzal sebou do Austrálie. Není známo kdy přesně se vůz do Austrálie dostal a jak dlouho tam sloužil svému původnímu účelu, po nějaké době provozu na jižní polokouli však prošel velmi australskou přestavbou.
U karosáře George Williamse z Nového Jižního Walesu totiž S1 přišel o část svojí karosérie za B sloupkem a místo ní se na rám nastěhovala dřevěná ložná plocha. Takzvaný styl woodie byl populární ve 40. - 60. letech v USA, zejména na kombících, luxusní britský pick-up s ním ale vypadá také skvěle, zejména v kombinaci s banánově žlutou barvou zbylé karosérie.
Technika jinak zůstala stejná, pod kapotou je tak šestiválec o objemu 4,9 litru a výkonu 177 koní, který na zadní nápravu přenáší čtyřstupňová automatická převodovka. Původní sedan dokázal vyvinout rychlost až 191 km/h, z nuly na sto se dostal za asi 13 sekund.
V roce 2012 se banánový pick-up Bentley, asi jediný svého druhu, dostal zpět do rodné Británie. A pokud se vám líbí, máte teď jedinečnou šanci si jej pořídit. Do své nabídky jej totiž zařadila aukční síň Silverstone Auctions.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?