Australané jsou známí pro svou lásku k pick-upům, které nazývají slovem Ute. V nabídce byly i vozy jinde nevídané, jako třeba HSV Maloo, které si dokázalo poradit i s mnohými supersporty. V Austrálii ale vznikl už dávno i jeden unikátní pick-up značky Bentley.
Bentley S1 byl luxusní automobil produkovaný automobilkou Bentley mezi roky 1955 a 1959. Jako všechny Bentley, nabízené mezi roky 1931 a 2004, i model S1 vycházel z vozu Rolls Royce. Nebo přesněji, byl pouze Rolls Roycem s jinou maskou. Poslední vůz obou značek s rámovým podvozkem samozřejmě mířil na nejvyšší segment trhu a jeho kabina nabízela nejvyšší tehdy dostupný luxus.
Tak tomu bylo i u kousku vyrobeného v roce 1956, který si v Londýně pořídil jistý Charles Lloyd-Jones. Po několika letech jej ale odprodal šlechtici Keithu Rousovi, který vůz vzal sebou do Austrálie. Není známo kdy přesně se vůz do Austrálie dostal a jak dlouho tam sloužil svému původnímu účelu, po nějaké době provozu na jižní polokouli však prošel velmi australskou přestavbou.
U karosáře George Williamse z Nového Jižního Walesu totiž S1 přišel o část svojí karosérie za B sloupkem a místo ní se na rám nastěhovala dřevěná ložná plocha. Takzvaný styl woodie byl populární ve 40. - 60. letech v USA, zejména na kombících, luxusní britský pick-up s ním ale vypadá také skvěle, zejména v kombinaci s banánově žlutou barvou zbylé karosérie.
Technika jinak zůstala stejná, pod kapotou je tak šestiválec o objemu 4,9 litru a výkonu 177 koní, který na zadní nápravu přenáší čtyřstupňová automatická převodovka. Původní sedan dokázal vyvinout rychlost až 191 km/h, z nuly na sto se dostal za asi 13 sekund.
V roce 2012 se banánový pick-up Bentley, asi jediný svého druhu, dostal zpět do rodné Británie. A pokud se vám líbí, máte teď jedinečnou šanci si jej pořídit. Do své nabídky jej totiž zařadila aukční síň Silverstone Auctions.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?