V Číně jsou elektrická auta poslední dobou na prudkém vzestupu a asi nenajdete automobilku, která nějaké nemá v nabídce. Na vrcholu popularity jsou samozřejmě elektrická SUV a jedno takové je už na cestě do Evropy.
I přes obrovskou nabídku modelů v Číně a rostoucí ambice tamních automobilek a především startupů, které chtějí všechny porazit Teslu a dobít svět, se zatím do EU nic moc zajímavého nedostalo. Nabídka elektrických vozů z Číny se v EU omezuje na malé LSEV jako Zhidou nebo Yogomo, jedno elektrické a docela drahé SUV a pár užitkových vozů. Jednou z elektrických dodávek dostupných v Evropě je třeba Maxus EV80 automobilky SAIC. A právě SAIC ještě letos zahájí prodej svého elektrického SUV MG EZS na evropském trhu.
MG ZS je druhé SUV dříve slavné britské značky, která po kolapsu MG Rover přešla do rukou Číňanů. V Číně ale automobilka zažila úspěšné znovuzrození, v současnosti nabízí pět modelů a úspěšné své vozy vyváží i mimo Čínu. Kromě své dřívější domoviny se MG prodávají i třeba v Austrálii, na Novém Zélandě a mnoha rozvojových trzích.
Spalovací verze modelu se už delší dobu prodává i v Británii, kde patří mezi nejlevnější SUV na trhu a v recenzích je popisováno jako konkurenceschopný vůz s kvalitním interiérem a spoustou místa. A právě elektrická verze se představí už za týden na autosalonu v Londýně. Britská pobočka MG navíc už registrovala více než 800 zájemců o nadcházející model, který se v Británii začne prodávat 1. záři 2019.
V Číně se už ale elektrické MG nějakou dobu prodává, proto se můžeme už teď podívat na jeho techniku. Všechny verze EZS nabídnou elektrický motor nad přední nápravou, s výkonem 110 kW a 350 Nm. Akumulátor v podlaze má kapacitu 44,5 kWh, vůz tedy nabídne dojezd kolem 335 kilometrů. Díky okamžitě dostupnému maximálnímu točivému momentu zrychlí 1,5 tuny těžké vozidlo z nuly na sto jen 7,9 sekundy.
Čínské vozy na evropském trhu obvykle nabízí bohatou výbavu za cenu konkurenčních modelů v základu. Dá se očekávat, že MG EZS na tom bude podobně, informace o ceně a dostupných výbavách se ale dozvíme až za týden na evropské premíéře v Londýně.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.